Els alumnes de Biologia i Geologia de 4t d’ESO participen en la 5a edició del Concurs NanoEduca, de nanociència i nanotecnologia

El concurs NanoEduca, està basat en un kit o maleta de pràctiques a partir de les la qual els alumnes de segon cicle d’ESO i 1r de batxillerat aprenen i reflexionen sobre les possibles aplicacions de la nanotecnologia en diferents camps de la ciència. Per concursar és obligatori crear un pòster científic, en el qual expliquin algun enginy dissenyat per ells, a partir d’alguna de les experiències del kit, i editar i crear un video de divulgació relacionat amb el seu invent. El confinament ens ha impedit realitzar les pràctiques al laboratori i els organitzadors han adaptat les bases del concurs. Així, s’ha eliminat el pòster i l’activitat s’ha reduït a la creació del guió del vídeo (en format Story Telling, amb sis quadres escènics), per tal que els alumnes ho poguessin treballar des de casa.

L’organització ens ha anat orientant i ens ha proposat que l’alumnat dissenyés algun tipus de dispositiu nano relacionat amb la detecció del coronavirus o amb la curació de la malaltia. Per això ens han proporcionat molt material didàctic multimèdia sobre el tema per a poder orientar i formar als alumnes a distància. El termini per lliurar l’Story telling va ser el passat 31 de maig.

Aquí podeu veure el resultat d’algun dels nostres alumnes! Alejandro Martinez – Model presentació Nano-StoryTellingMireia Rivero – Model presentació Nano-StoryTelling

Per a més informació consulteu: http://nanoeduca.cat/ca/concurs/