Visita dels estudiants de Producció Audiovisual als estudis de RTVE

Els estudiants de 1r curs (matí) del Cicle Formatiu de Grau Superior de Producció d’Audiovisuals i Espectacles han visitat avui els estudis de RTVE a Sant Cugat del Vallès per veure in situ el funcionament d’una televisió professional.

Concretament, les estudiants han visitat la televisió pública en el marc del mòdul 1 del seu cicle. Aquest mòdul s’anomena “Planificació de projectes audiovisuals”. La visita ha començat a les 11h del matí i s’ha allargat gairebé fins les 14h de la tarda. Els professors acompanyants han estat Joan Ripollés i Josep Juan.

El personal de RTVE ha estat molt amable i molt generòs mostrant bona part dels departaments i dels espais televisius i fent un resum molt complert del seu funcionament. Concretament, han mostrat i explicat el paper del Departament d’ingesta, que rep i classifica les imatges; així com el paper del departament de documentació, especialitzat en trobar imatges d’arxiu i altres dades del passat; per altra banda, s’han visitat diferents sales d’edició i departaments com el d’informatius o el d’esports, el control central o la sala de continuïtat; nogensmenys, s’ha permés assistir a la gravació d’una part del programa “Saber y ganar” presentat per Jordi Hurtado; finalment, s’ha pogut visitar una part de les peces de museu dels estudis veient com han canviat els equipaments i els processos de producció audiovisual.