Projecte #Aquíproubullying i l’equip de GUAITES

PROJECTE PREMIAT COM “MILLOR EXPERIÈNCIA A L’AULA AMB TECNOLOGIES DIGITALS”:

El projecte “Aquí prou bullying” és una iniciativa del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per prevenir l’assetjament escolar des d’una perspectiva de resolució dels conflictes. Per aquest motiu, s’han publicat una  sèrie de materials que ajuden a treballar el tema a classe, tant en primària com secundària.

Grup de GUAITES

Concretament al nostre centre, s’ha posat en marxa el grup de GUAITES. El servei comunitari de Guaites tindrà com a finalitat detectar i aturar possibles situacions d’assetjament i altres accions que dificultin les relacions entre iguals. Durant el temps que facin el servei comunitari de forma pràctica aprendran a implicar-se, deixant de ser observadors del que passa al seu voltant i prenent consciència de la necessitat d’actuar i comprometre’s en la millora de la convivència i en la gestió positiva dels conflictes. La selecció dels guaites es farà a partir dels alumnes que es presentin voluntaris i dels que proposin els seus companys, per tal d’assegurar que tinguin un perfil adient i siguin alumnes considerats pels altres com a referents positius.

Aquíproubullying
Raquel Caballero, tutora del projecte mostrant utilització de les ulleres VR.

Funcions dels guaites:

• Observar fets que puguin derivar en situacions d’assetjament.
  • Estar atents a companys que necessitin ajuda, perquè se senten insegurs, exclosos, amenaçats o agredits.
  • Intervenir davant les situacions que es considerin lleus o moderades.
  • Derivar les situacions que es considerin greus.

Aquíproubullying
Abel Castilla i Mónica Moreno, professors d’imatge i so coordinadors del projecte “Bullying 360º”, donant indicacions sobre l’ús del material 360º a l’equip de GUAITES.

Accions innovadores

El grup de Guaites, a banda de formar part en la resolució dels conflictes, també sensibilitzen sobre el problema del bullying. En el curs 2018-19 va començar una acció de sensibilització que consisteix en la realització de vídeos en 360º per part de l’alumnat de cicles formatius d’IMATGE I SO. Aquests materials s’han posat a disposició de l’equip de GUAITES per mostrar en diferents xerrades amb els grups del centre. Els videos mostren en una experiència immersiva en 360º el que sent una persona que pateix bullying.

LLISTA DE VÍDEOS (es necessari un smartphone compatible 360º i unes ulleres VR)

Alumnat del CFGM Video Disjoquei i so que ha enregistrat i editat tot el material 360º