L’alumnat de Vídeo Discjòquei i So experimenta amb la Intel·ligència Artificial

L’alumnat de primer curs del cicle formatiu de grau mitjà de Vídeo Discjòquei i So va visitar l’exposició “IA: Intel·ligència Artificial” al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, CCCB, el passat divendres 27 d’octubre. La mostra fa un repàs detallat dels orígens de la IA fins a l’actualitat, i es recrea en els aspectes més controvertits. Especialment interessant per a l’lalumnat dels estudis d’audiovisuals són els apartats dedicats a la creació musical, els videojocs, així com la generació d’imatge i vídeo amb aquesta tecnologia.

La visita permet experimentar amb la IA en primera persona a través de 25 instal·lacions interactives: olorar les flors d’un arbre extingit al segle passat o posar veu a una composició musical creada amb IA. En aquest sentit, hi participa una extensa xarxa d’artistes pioners i emergents com ara Universal Everything, Robert del Naja (Massive Attack), Anna Ridler, Memo Akten, Mario Klingemann, Justine Emard, Steve Goodman (Kode 9), Espronceda, Eduard Escoffet o Maria Arnal, a més de centres de recerca i innovació com el BSC, Axolot.cat, el Music Technology Group de la UPF, el CVC o el MIT.

Més informació: