Proposta d’activitats de 1r per a les vacances

Proposta d’activitats de 1r per a les vacances  (pdf)

Per a aquestes vacances de Nadal el més important és que pugueu passar les festes amb salut i en família.

Però com hi ha temps per a tot, aquí teniu algunes propostes i recomanacions d’activitats que es poden fer aquests dies de festa per mantenir el ritme. Són voluntàries i cadascú pot fer allò que pugui.

No obstant, és important fer algunes cosetes tot i que sigui amb tranquil·litat. D’aquesta manera el segon trimestre el podrem començar amb més empenta i cap endavant.

LLENGUA

El més important a l’àrea de llengua és mantenir la rutina de la lectura diària. En aquest sentit, es recomana dedicar al menys 15-20 minuts diaris a llegir.

També es recomana practicar una miqueta la cal·ligrafia de tant en tant.

Amb tranquil·litat i sense atabalar-se però intentant trobar un moment durant el dia per poder-ho fer.

Dibuixar i pintar també és important perquè permet desenvolupar i assolir més domini en el traç.

Per a aquells que estiguin més animats i amb ganes de fer feinetes sobre el que es recomana per a l’àrea de llengua, al bloc de l’escola també podreu trobar i descarregar unes fitxes

Amb aquestes fitxes es pot practicar

1. La lectura i la comprensió lectora.
  2. La cal·ligrafia.
  3. La separació de les paraules dins de la frase.
  4. Finalment, són un bon model per inventar i escriure noves frases si algú s’anima.

Clica la imatge (pdf)

MATEMÀTIQUES

A l’àrea de matemàtiques es poden practicar les operacions treballades (suma i resta) per tal d’anar aconseguint més agilitat. També la numeració (de l’1 al 30 sobretot) es pot anar exercitant.

Tant la numeració com les operacions es poder practicar tant en paper com a partir de jocs (cartes, bingo, dòmino,… activitats en línia amb la tableta).

Activitats en línia al Symbaloo

També és pot repassar de manera més lúdica i divertida fent servir el Symbaloo de 1r que teniu al bloc de l’escola.

Per aquest motiu hem fet una selecció d’algunes de les propostes que hi surten en aquesta aplicació.

Les propostes o recomanacions estan totes col·locades a l’última línia de la pàgina principal.

Les dues activitats més completes de les que us proposem són aquestes:

• Català: LLLEGIR I ESCRIURE.
  • Matemàtiques: NUMERACIÓ I ACTIVITATS.

Us desitgem un Nadal ple de salut i un bon any 2022.

Chaimae i Cristóbal.