Sant Jordi

La Diada de Sant Jordi a Catalunya és una festa que se celebra el 23 d’abril amb el Dia del Llibre i la Fira de les Roses, símbols de la cultura i l’amor, i és també una jornada que reivindica la cultura catalana.[2] És el dia dels enamorats, i per això des del segle XV és costum regalar una rosa vermella «com la sang» a l’estimada. A la dècada de 1930 s’hi afegeix el costum de regalar un llibre al noi, amb motiu del dia del llibre. Des de l’any 1456 és el patró oficial de Catalunya.

La versió catalana de la llegenda de Sant Jordi diu que després d’un combat aferrissat del cavaller i el drac, la bèstia va caure travessada pel ferro esmolat i que dels degotalls de sang que arribaven a terra en va néixer un roser que floria amb profusió cada mes d’abril. Aquesta és l’explicació que la tradició oral dóna al costum de regalar roses per la diada.

A l’escola ho celebrem amb uns Jocs Florals organitzats per l’AMPA, en els quals tot l’alumnat hi participa (els més petits amb dibuixos i els més grans amb textos narratius). També es regalen roses o d’altres detalls relacionats amb la diada elaborats pels nens i nenes. A parvulari, es realitza un mercat d’intercanvi de llibres entre els infants i es representa la llegenda. I com a element important, rebem la visita del Drac Petit de la Colla del Drac i Diables de Montornès gràcies a la col·laboració d’un pare de l’escola que pertany a la colla.