El projecte educatiu recull la identitat del centre, n’explica els objectius, n’orienta l’activitat i li’n dona sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i, més en general, el màxim aprofitament educatiu.
Es objectius generals són:
Escola Catalana
- Donar conèixer i fer participar els / les alumnes i a la comunitat educativa, la realitat sociocultural, amb l’objectiu de que sentin com a pròpia la cultura catalana.
- Potenciar les particularitats que conformen la cultura catalana, portant a terme el coneixement i la celebració de les festes i tradicions culturals pròpies del país, així com tots els elements que caracteritzen la nostra cultura.
- Considerar el català com a llengua de l’escola, i per tant, la llengua en què es realitza l’aprenentatge de la lectura i escriptura i en que s’imparteixen totes les matèries, llevat de la llengua castellana i l’anglès.
- Afavorir, posant-hi els mitjans adequats, que la llengua catalana sigui el de vehicle de relació entre tots els membres de la comunitat educativa.
- Garantir el coneixement oral i escrit de les dues llengües oficials (català i castellà) al acabar l’educació primària.
Escola Activa
- Consensuar i aplicar una línia metodològica coherent, portada a terme amb criteris homogenis d’actuació entre els diferents cicles.
- Fomentar el gust pel saber i per la lectura, tot afavorint una actitud d’observació constant i de recerca, una actitud oberta i de col·laboració amb l’entorn.
- Cultivar l’activitat i la iniciativa per l’adquisició de coneixements i la sistematització científica, potenciant la connexió entre teoria i pràctica, entre treball i estudi.
- Afavorir la utilització de diferents fons d’informació per conèixer la realitat, i la utilització de diferents materials didàctics i de consulta: bibliografia diversa, dossiers, premsa, materials audiovisuals, materials amb suport informàtic…
- Valorar l’esforç individual de cada alumne i el treball en equip, admetent la diversitat de ritmes evolutius, de capacitats individuals, de diferències psíquiques, sent alhora exigents amb el seu treball, en l’afany de superació i en l’autoestima.
Escola Plural i Valors Democràtics
- Treballar per fer ciutadans actius i participatius i que tinguin consciència de pertànyer a una col·lectivitat.
- Assignar continguts i activitats referents a valors democràtics dins les àrees curriculars com a eixos transversals, i també en les àrees de Coneixement del Medi Social i Natural i educació per a la Ciutadania.
- Treballar per aconseguir el respecte a totes les creences, dins del marcs dels drets humans.
- Treballar per que les pautes i orientacions que es donin a l’alumnat sorgeixin d’un consens i acord entre tot el claustre.
- Introduir nous continguts d’educació social: educació viària, educació per a la salut i educació ambiental.
- Implicar a les famílies per tal que ajudin els seus fills i filles en el procés de l’adquisició de valors des de la pròpia vida i el diàleg.
Escola democràtica
-
- Treballar perquè tots els sectors de la comunitat educativa participin, des del seu àmbit, en la consecució dels objectius que s’expliciten en aquest projecte
- Potenciar mecanismes de participació diversos, de discussió, de diàleg i de consens per gestionar centre.
- Desenvolupar l’esperit crític, la capacitat de discussió i de decisió.
Coeducació
- Treballar activament per eliminar les discriminacions per raó de sexe.
- Treballar per a la superació de mites, tabús i diferenciacions de rols entre home i dona.
- Aconseguir la plena integració social de totes les persones, potenciant la igualtat real de drets i deures d’ambdós sexes.
Integració i diversitat
- Respectar la diversitat dels ritmes evolutius, de capacitat intel·lectuals, de diferències físiques, culturals i socials.
- Adequar el currículum a les necessitats educatives de l’alumnat.
- Treballar conjuntament amb diferents professionals i programes educatius diversos perquè aportin coneixements i recursos a l’escola.