BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Durant el matí d’ahir, la Maria Altadill, mestra del centre de Música Dalcroze de Lleida, ens va oferir un taller de música per a cada cicle.
Aquest taller va girar entorn a les obres que s’interpretaran al concert que la Jove Orquestra de Ponent realitzarà el proper dissabte 24 de novembre al poble.
Així, vam aprendre molt tot escoltant els fragments de les obres:
“La Sinfonia del Nou Món” de A.Dvorak
“L’Intermezzo de l’Òpera Goyescas” de E.Granados
Durant aquesta setmana, del 20 al 23 de novembre tots els nens i nenes de l’escola celebrarem la “Setmana Musical”.
Així, al llarg de la setmana realitzarem diferents activitats relacionades amb el món de la música:
Esperem que sigui tot un èxit!!!
Benvolgudes famílies,
Com ja sabeu, el nostre centre està inscrit en el Pla de promoció de fruites, hortalisses i llet, engegat per la Generalitat des del seu Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.
El motiu de la nostra comunicació és informar que el proper dimarts 27 de novembre de 15:15 hores a 16:30 hores es realitzarà un xerrada adreçada a les famílies a càrrec d’una nutricionista – dietista.
El contingut de la xerrada serà el següent:

Els nens i nenes de tercer hem iniciat el nostre petit club de lectura. Cada mes fem una trobada per explicar algunes característiques del llibre que hem llegit i la nostra opinió. Ens agrada molt recomanar lectures i compartir-les amb els companys/es de classe.

El passat dijous 16 de novembre vam realitzar el “Mercat de custòdia” en el qual vam vendre uns cactus elaborats pels alumnes de l’escola.
Va ser tot un èxit de participació i ens vam quedar sense existències!!
Els diners que vam recollir els invertirem una activitat de caire pedagògic (activitat musical, teatre,…)
Moltes gràcies!
Els nens i nenes de la classe de primer i EI5 estan exposant unes experiències relacionades amb el sentit que han triat.
També estan elaborant un lapbook per complementar els seus aprenentatges.
A la classe dels gats hem treballat la postal i la carta. Hem pogut conèixer a la cartera del poble i la seva feina.
Ens ha encantat sorprendre els pares amb una postal d’amor!!!
El passat divendres 9 de novembre els alumnes d’educació Infantil van rebre la visita, durant la tarda, dels Agents Rurals.
Va ser una gran experiència!

Avui els nens i nenes de Tercer hem anat a l’Ajuntament per fer un pregó sobre el “Mercat de custòdia” que tindrà lloc el proper dijous 15 de novembre a les 16 hores.
Us hi esperem!
Us convidem al tradicional “Mercat de Custòdia” que es durà a terme el proper dijous 15 de novembre a les 16 hores a l’interior de l’escola.
En aquesta ocasió el producte elaborat es tracta d’un cactus confeccionat amb pedres decorades pels mateixos alumnes.
El preu serà de 2 EUROS i els diners recollits s’empraran per finançar una activitat educativa (teatre, concert, etc.)
Us hi esperem!
A continuació us mostrem un recull de les activitats que hem estat realitzant durant aquestes primeres setmanes:
Esperem que us agradi tant com a nosaltres realitzar-les!
Avui els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior hem anat a Guissona a visitar el poble i l’Àrea de Guissona.
Ha sigut una gran experiència i hem après moltes coses!!
Els alumnes d’Educació Infantil 2 i d’Educació Infantil 3 hem observat, olorat i tastat fruits de la tardor per aprendre el seu nom i les característiques que tenen.
Ens ho hem passat molt bé!!

Us informem que s’ha iniciat el procés de renovació d’una part dels/de les representats al CONSELL ESCOLAR.
Durant aquest procés electoral s’han de renovar dos membres del sector mares i pares.
Formar part del Consell Escolar és una oportunitat per participar en la gestió de la nostra… Llegeix més»
Avui, dia 6 de novembre, els alumnes d’educació Primària hem rebut la visita dels Agents Rurals. Aquesta visita ens ha permès aprendre moltes coses sobre la tasca que desenvolupen per tal de preservar el Medi Ambient.
Ha sigut una gran experiència!
NOTA: El divendres tornaran a l’escola, aquest… Llegeix més»
Avui tots els nens i nenes de l’escola, durant la tarda, hem estat preparant els productes per al “Mercat de Custòdia”.
Quan ho tinguem acabat us avisarem per fer la venda.
Els nens i nenes de quart estem treballant a l’àrea de coneixement del medi el centre d’interès del Temps atmosfèric i el clima, tot fent incidència en l’aigua i la seva composició.
Hem estat investigant de què està formada l’aigua i per entendre el concepte d’àtom i de molècula, hem representat la molècula d’aigua formada pels seus àtoms amb plastilina.
Ens ha encantat l’activitat!
Per tal de donar la benvinguda a la Tardor, els nens i nenes de l’escola Mestral hem anat, durant el matí, a passejar per la llera del riu.
Hem aprofitat per contemplar el paisatge de tardor tot recollint fulles i altres elements que ens permetran l’elaboració del producte per al “Mercat de custòdia”.
Ens ho hem passat molt bé!
Avui en el marc de les activitats del nostre projecte, ens ha visitat la gateta de la Montse, la VIDA, batejada així perquè recentment la va rescatar i li va salvar la vida.
La veritat és que s’ha portat molt bé i tots hem pogut gaudir de tenir-la una estona a la classe, aprendre què necesita per tenir-la a casa i inclús acariciar-la.
El passat dimecres 24 d’octubre tots els alumnes de la ZER ARGELAGA vam realitzar la Primera Trobada de ZER.
Els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior vam passar el dia a l’Estany d’Ivars i Vila-sana, durant tota la jornada, vam passejar i conèixer la història de l’Estany al temps que vam poder aprendre vers quins animals viuen al seu entorn.
Els alumnes d’educació Infantil i Cicle Inicial, en canvi, vam iniciar el dia a la “Casa Canal” de Mollerussa i després vam gaudir de l’entorn de l’Estany d’Ivars i Vila-sana.
En definitiva, va ser una gran jornada!
NOTA: Encara falten les imatges d’educació Infantil i Cicle Inicial