BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

TALLER DE MÚSICA

Durant el matí d’ahir, la Maria Altadill, mestra del centre de Música Dalcroze de Lleida, ens va oferir un taller de música per a cada cicle.

Aquest taller va girar entorn a les obres que s’interpretaran al concert que la Jove Orquestra de Ponent realitzarà el proper dissabte 24 de novembre al poble.

Així, vam aprendre molt tot escoltant els fragments de les obres:

“La Sinfonia del Nou Món” de A.Dvorak

“L’Intermezzo de l’Òpera Goyescas” de E.Granados

SETMANA MUSICAL

Durant aquesta setmana, del 20 al 23 de novembre tots els nens i nenes de l’escola celebrarem la “Setmana Musical”.

Així, al llarg de la setmana realitzarem diferents activitats relacionades amb el món de la música:

  • Taller de música a càrrec de la mestra de l’escola Dalcroze de Lleida, Maria Altadill
  • Concert dels alumnes de l’escola
  • Taller amb músics de la JOP (Jove Orquestra de Ponent)
  • Fil musical temàtic (clàssic, pel·lícules, bandes de rock, comercial)

Esperem que sigui tot un èxit!!!

 

XERRADA ALIMENTACIÓ SALUDABLE

Benvolgudes famílies,

Com ja sabeu, el nostre centre està inscrit en el  Pla de promoció de fruites, hortalisses i llet, engegat per la Generalitat des del seu Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

El motiu de la nostra comunicació és informar que el proper dimarts 27 de novembre de 15:15 hores a 16:30 hores es realitzarà un xerrada adreçada a les famílies a càrrec d’una nutricionista – dietista.

El contingut de la xerrada serà el següent:

  • Es tractaran temàtiques d’alimentació saludable, fent èmfasi en la importància de la fruita/hortalisses i llet.
  • S’obriran debats útils, a partir d’històries basades en l’experiència diària, a fi de desenvolupar estratègies per introduir en els àpats diaris aliments que són freqüentment rebutjats pels nens i nenes.
  • S’ensenyaran noves estratègies per inculcar bons hàbits alimentaris als més joves de la casa.
  • A més a més, durant l’última part de la  sessió es realitzarà un show-cooking, és a dir, una demostració de com preparar una recepta que es podrà tastar in situ.

INTERCANVIEM LECTURES

Els nens i nenes de tercer hem iniciat el nostre petit club de lectura. Cada mes fem una trobada per explicar algunes característiques del llibre que hem llegit i la nostra opinió. Ens agrada molt recomanar lectures i compartir-les amb els companys/es de classe.

 

MERCAT DE CUSTÒDIA

El passat dijous 16 de novembre vam realitzar el “Mercat de custòdia” en el qual vam vendre uns cactus elaborats pels alumnes de l’escola.

Va ser tot un èxit de participació i ens vam quedar sense existències!!

Els diners que vam recollir els invertirem una activitat de caire pedagògic (activitat musical, teatre,…)

Moltes gràcies!

MERCAT DE CUSTÒDIA

Us convidem al tradicional “Mercat de Custòdia” que es durà a terme el proper dijous 15 de novembre a les 16 hores a l’interior de l’escola.

En aquesta ocasió el producte elaborat es tracta d’un cactus confeccionat amb pedres decorades pels mateixos alumnes.

El preu serà de 2 EUROS i els diners recollits s’empraran per finançar una activitat educativa (teatre, concert, etc.)

Us hi esperem!

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

Us informem que s’ha iniciat el procés de renovació d’una part dels/de les representats al CONSELL ESCOLAR.
Durant aquest procés electoral s’han de renovar dos membres del sector mares i pares.
Formar part del Consell Escolar és una oportunitat per participar en la gestió de la nostra… Llegeix més»

REPRESENTEM MOLÈCULES D’AIGUA!

Els nens i nenes de quart estem treballant a l’àrea de coneixement del medi el centre d’interès del Temps atmosfèric i el clima, tot fent incidència en l’aigua i la seva composició.

Hem estat investigant de què està formada l’aigua i per entendre el concepte d’àtom i de molècula, hem representat la molècula d’aigua formada pels seus àtoms amb plastilina.

Ens ha encantat l’activitat!

UNA VISITA MOLT ESPECIAL

Avui en el marc de les activitats del nostre projecte, ens ha visitat la gateta de la Montse, la VIDA, batejada així perquè recentment la va rescatar i li va salvar la vida.

La veritat és que s’ha portat molt bé i tots hem pogut gaudir de tenir-la una estona a la classe, aprendre què necesita per tenir-la a casa i inclús acariciar-la.

PRIMERA TROBADA DE ZER

El passat dimecres 24 d’octubre tots els alumnes de la ZER ARGELAGA vam realitzar la Primera Trobada de ZER.

Els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior vam passar el dia a l’Estany d’Ivars i Vila-sana, durant tota la jornada, vam passejar i conèixer la història de l’Estany al temps que vam poder aprendre vers quins animals viuen al seu entorn.

Els alumnes d’educació Infantil i Cicle Inicial, en canvi, vam iniciar el dia a la “Casa Canal” de Mollerussa i després vam gaudir de l’entorn de l’Estany d’Ivars i Vila-sana.

En definitiva, va ser una gran jornada!

NOTA: Encara falten les imatges d’educació Infantil i Cicle Inicial