BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

ENS VISITA EL PARE DE LA JÚLIA

Avui hem rebut la visita del pare de la Júlia. Al llarg de les seves explicacions hem pogut prendre consciència vers la importància de la seva tasca vetllant per la seguretat de les persones.

També ens ha donat molts consells útils per tal de poder ser uns bons ciutadans i eludir alguns dels perills que existeixen.

Ha estat una gran experiència i hem après molt!

SORTIDA A LLEIDA

Avui 28 de febrer, els nens i nenes de Cicle Mitjà i Cicle Superior hem anat a Lleida per realitzar les següents activitats:

  • Audició: “Fora de sèrie” a l’Auditori Enric Granados
  • Visita al Dipòsit de l’aigua
  • Visita a la Seu Vella

Ens ho hem passat molt bé!

LLEGIM: ELS SECRETS DE LA SEU VELLA!

Els alumnes de 4t, per tal de preparar-nos la sortida de la setmana vinent en la qual visitarem la Seu Vella de Lleida, hem iniciat la lectura de la col·lecció Els secrets de la Seu Vella.

Aquesta col·lecció té com a objectiu apropar els infants i donar-los a conèixer el monument més emblemàtic de les terres de Lleida.

Aquesta col·lecció fa un recorregut per les etapes constructives de la catedral, oficis de l’època i aspectes relacionats amb la ciutat antiga. Consta de 7 llibres que llegirem al llarg dels propers dies.

Estem molts engrescats amb aquesta lectura amb la que aprendrem moltes coses que no sabíem!

Imatge relacionada

 

ENS VISITA EL PARE DEL SANTI

Avui hem tingut la sort de rebre la visita del pare del Santi!

Aquesta visita ens ha permès aprendre moltes coses que no sabíem sobre el tractament de l’aigua i la importància de prendre consciència sobre la seva gran rellevància en el nostre dia a dia.

També li hem pogut formular tot tipus de preguntes sobre el seu ofici i ens ha agradat molt tot el que hem pogut aprendre.

Moltes gràcies!

TERCER DIA D’EXPERIMENTS!

Avui, 14 de febrer, hem dut a terme la tercera jornada d’experiments. En aquesta ocasió, els encarregats de realitzar els experiments han estat els alumnes de Cicle Inicial i d’educació Infantil 5 anys.

Els experiments realitzats han estat:

  • Aigua ascendent
  • Vaixells de gel en un mar d’oli
  • Bombolles psicodèliques
  • Massa

Ens han agradat molt! I els nens i nenes ho han fet molt bé!!

SEGON DIA D’EXPERIMENTS!

El dimecres 13 de febrer, a la mateixa hora, estàvem desitjosos de veure nous experiments!

En aquesta ocasió, els hi tocava als alumnes de Cicle Inicial. Així que distribuïts per l’escola en 5 espais diferents, vam poder aprendre moltes coses noves dels experiments que ens van mostrar:

  • Capes de líquids
  • Barreges
  • Colorant i llet
  • L’aigua de colors
  • L’aire i l’aigua
  • Què pesa més l’aigua salada o l’aigua dolça?
  • La densitat de l’aigua
  • La bossa màgica
  • Reaccions de l’aigua
  • L’aigua que camina buscant el nord
  • La química de l’aigua

Ens va agradar moltíssim!!! Ho van fer molt i molt bé!

PRIMER DIA D’EXPERIMENTS!

Durant el dimarts 12 de febrer, de 11:30 a 12:30 hores es va desenvolupar el primer dia d’experiments de la I Setmana de la Ciència, en aquest cas els primers en mostrar els experiments van estar els alumnes de Cicle Superior.

Així en acabar el pati, els alumnes de Cicle Superior estaven repartits per l’escola en 5 espais diferents, de manera que en cada espai van presentar un experiment diferent.

Els experiments presentats van ser:

  • L’electròlisis de l’aigua
  • Caurà l’aigua
  • Per què l’oli i l’aigua no es barregen?
  • Per què es canvïa de lloc?
  • El raïm ballarí!

Tot seguit us mostrem el recull de fotografies:

I SETMANA DE LA CIÈNCIA A L’ESCOLA

Al llarg d’aquesta setmana celebrarem la  I Setmana de la Ciència a l’escola.

L’objectiu principal d’aquesta iniciativa no és altre que despertar i potenciar l’interès i la curiositat dels alumnes vers la Ciència.

Els nens i les nenes de les diferents aules, a través del mètode científic, hem triat i preparat diferents experiments a fi de mostrar-los i explicar-los als nostres companys/es.

Així, durant la setmana vinent els alumnes de l’escola ens convertirem en científics i farem petites demostracions científiques tot donant a conèixer la pregunta inicial, explicant la hipòtesi plantejada, mostrant el procediment a seguir i extraient unes conclusions a partir de la demostració vivencial.

També treballarem diferents autors que han destacat en el camp de la ciència i llegirem lectures relacionades amb la divulgació científica.

Amb l’objectiu de compartir amb tots vosaltres les vivències viscudes, al llarg de la setmana vinent farem diferents publicacions a la pàgina web de l’escola amb les fotografies de les diferents activitats realitzades.

AVUI ENS VISITA EL PARE DEL NIL I EL SERGI

Seguint el projecte d’emprenedoria de l’aula de Cicle Superior, durant el matí d’avui, el pare del Nil i el Sergi ens ha visitat a fi d’explicar-nos la seva feina.

Ens agrada molt poder comprovar in situ com els nostres pares es van iniciar en els seus oficis, així com escoltar els seus consells i les seves vivències. Tanmateix, nosaltres a mesura que escoltem les seves explicacions anem anotant tota aquella informació que trobem més rellevant per tal de poder fer un recull.

L’objectiu final de totes aquestes visites no és altre que agafar idees per poder crear la nostra pròpia empresa i elaborar un producte propi.

Ens està agradant molt, al temps que estem aprenent moltíssim escoltant als nostres familiars.

ENS VISITA EL PARE DEL JOEL!

Dins del Projecte d’Emprenedoria que estem realitzant, ens agrada escoltar les experiències laborals dels pares i mares de la nostra escola.

Avui ha vingut el pare del Joel, durant l’estona que ha estat entre nosaltres ens ha explicat moltes coses sobre la seva feina, ens ha agradat moltíssim i hem pogut aprendre moltes coses.

També li hem realitzat un bon grapat de preguntes!

Moltes gràcies per la visita!

BEBÉ REBORN

El més semblant a quan nosaltres érem petits… UN BEBÉ REBORN!

Com activitat prèvia i de motivació per a la posterior activitat en què cada alumne haurà de fer una  exposició oral  sobre el tema “Quan jo era petit…”, hem pogut experimentar amb el més semblant a un bebé de veritat: UN BEBÉ REBORN!!!

Tots hem quedat impressionats…

PIET MONDRIAN

Els nens i nenes de tercer hem treballat aquesta setmana les matemàtiques d’una manera diferent; hem imitat un quadre de l’artista Piet Mondrian mesurant i traçant les diverses rectes que el composen.

Després l’hem pintat amb pintura acrílica. Mireu com ens ha quedat!