WONDER A 5è

Les nenes i nens de 5è, estem llegint conjuntament el llibre Wonder, de R.J. Palacios. August, el seu protagonista, s’ha convertit en un alumne més de la classe. Amb ell recordem diàriament la importància que tenen l’autoestima, l’esperit de superació i d’acceptació i tot el que desperti la seva lectura a cadascú de nosaltres.

Paral·lelament, fem un treball de diversos aspectes presents al llibre. També pretenem potenciar el gust per la lectura i la comprensió escrita tan necessària avui en dia. Ja us anirem explicant. Us deixem un recull d’aquest treball que fem amb Wonder.

Clica la imatge per veure les fotografies:

Rock a 3r!

Els cursos de 3r ens hem endinsat en el fantàstic món del rock! Hem après la cançó: Rock del rellotge, i hem creat en petits grups les nostres coreografies amb passos de rock. Tot ha estat inventat pels alumnes! Per gravar el vídeo ens hem caracteritzat amb algun complement  de rock. Tampoc hi podien faltar els músics acompanyant als i les  ballarines! Si cliqueu a l’enllaç en veureu el resultat. Ens ho hem passat molt bé!! Visca la música!!

ROCK

10 grandes versiones de Rock – t.blog

Soc especial i m’encanta!

El trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat o sense (TDA/TDAH) és una alteració del neurodesenvolupament, els símptomes principals del qual són inatenció, hiperactivitat i impulsivitat. El TDA/TDAH tenen un origen biològic i diversos factors d’origen genètics i ambientals que contribueixen al seu desenvolupament.

Es troben afectades, entre altres, les funcions executives, presentant dificultats en algunes d’aquestes àrees o en totes elles:

Falta d’atenció. Els hi costa centrar la seva atenció, concentrar-se i mantenir-se enfocats en una tasca. A vegades no escolten bé les instruccions, es perden detalls importants i no acaben el que comencen. Poden semblar distrets o oblidadissos.

Hiperactivitat. Els nens hiperactius són inquiets, moguts i s’avorreixen amb facilitat. Poden tenir dificultats per a asseure’s quiets o romandre callats quan és necessari. És possible que facin les coses a tot córrer i que cometin errors per distracció. Sense voler, es poden comportar de formes que molesten als altres.

Impulsivitat. Els nens impulsius actuen massa de pressa i abans de pensar. Amb freqüència interrompen i tenen dificultats per a esperar. Poden tenir reaccions emocionals que semblen massa intenses per a la situació.

Des de l’equip de diversitat, us recomanem dos llibres per tal que conegueu més sobre el TDA/TDAH:

La Núria va a la platja. L’editorial és “La pulga con gafas” i l’autora és Rosanna Riu.

La Núria i els seus pares passaran el dia a la platja. La impaciència de la Núria trasbalsa als seus pares. Un cop a la platja la Núria es perd. Sort que el trol Trok està al seu costat per ajudar-la a valorar i reflexionar sobre els seus errors. Els principals aspectes que es treballen en aquest conte són la impulsivitat i l’atenció. Ideal per a nens i nenes que necessiten una eina de suport per a la seva relació social.

Soc especial i m’encanta. L’editorial és “Marta Encuentra Pubia” i l’autora és Laia Roig. 

La Laia Roig, amb només 12 anys és l’autora d’aquest llibre que tracta sobre el bullying, el TDA i la superació personal. Us deixem l’enllaç a la seva pàgina web on podeu conèixer més sobre la seva història: https://socespecialimencanta.wordpress.com/ 

 

Caçadors de diamants a 5è!

 

Aquest trimestre hem iniciat les classes d’educació física realitzant un joc de taula que es diu Caçadors de Diamants. Aquest joc servirà per potenciar el treball cooperatiu a través de reptes d’educació física. L’alumnat de 5è s’endinsarà en una divertida història durant aquestes sessions on treballarà de valent per arribar a un objectiu comú. Cada grup gaudirà i jugarà tot potenciant el treball en equip i el respecte envers als altres i segur que ho faran genial. Endavant caçadors i caçadores!

 

Celebrem el dia de la “Pau i no violència”

Els i les alumnes de 2n vam anar a l’IES Vila-romà a celebrar el dia internacional de la Pau i la no violència. Aquesta trobada amb els cursos de 2n de totes les escoles del nostre municipi, és un matí en el qual vam compartir música, missatges relacionats amb la pau, jocs cooperatius, noves amistats…

A les hores de música vam estar aprenent la cançó “Mirall de pau” que va ser el cant comú amb totes les escoles. A les hores de tutoria vam preparar uns missatges relacionats amb la pau, que vam penjar a l’arbre dels desitjos que hi havia a l’IES Vila-romà.

Vam passar un bonic matí que vam poder compartir amb nens i nenes de tot el poble.

Us deixem l’enllaç de la cançó que vam cantar plegats!

Mirall de pau

Treball globalitzat 6è

Aquest curs ens hem centrat en el treball dels éssers vius. Hem après sobre les tres funcions vitals, els aparells i sistemes, els òrgans i les característiques principals dels éssers humans. A partir d’ara ens compararem amb la resta d’éssers vius i descobrirem moltes semblances i diferències que ens ajudaran a entendre com ens relacionem i ens necessitem els uns als altres. Us deixem un vídeo del que hem treballat fins ara!

DESCOBRIM PALAMÓS

Fa uns dies que a l’aula vam descobrir un cofre amb diversos objectes relacionats amb la nostra vila: un tall de xarxa, una ampolleta plena de sorra de platja, unes petxines, unes pedres de mar, un vaixell de vela, un plànol dels carrers de Palamós. També hi havia una bosseta amb uns paperets embolicats com a pergamins.

Cada infant en va escollir un i en obrir-lo vam descobrir que es repetien cinc imatges: el far, els pirates, llegendes i música, les platges i els ports. Aquestes imatges són el punt de partida per fer un  treball en grup i descobrir més coses del nostre poble.

 Anirem informant del que descobrim!

El Trencanous

El Trencanous és una obra de ballet amb partitura de Txaikovski, estrenada el 18 de desembre de 1892. Amb els i les alumnes de 4t, a  les hores de  música,  hem treballat aquesta bonica història a través del conte i les escenes de ballet més representatives de l’obra. Per finalitzar el procés hem creat uns cartells amb preguntes i les imatges dels principals protagonistes del conte. Hem gaudit treballant aquesta bonica història que ens transporta a un món de màgia, música i dansa. 

TRENCANOUS

El Trencanous | Auditori de Girona

1r i 2n Anem al teatre

El dijous 18 de gener l’alumnat de primer i segon vàrem assistir a una funció de dansa contemporània a La Gorga. L’espectacle portava per nom Terra. Les 3 ballarines que hi actuaven, amb les seves danses, interactuaven amb diferents elements que estimulaven la imaginació dels infants i els fascinaven. Va ser un espectacle de llum i so que ens va captivar.
La finalitat d’aquesta obra és conscienciar-nos que cal cuidar el planeta on vivim perquè ens proporciona tot el que ens cal per viure. Els infants varen gaudir-ne molt.

LA ROTLLANA

LA ROTLLANA

“ La rotllana és l’espai on aprenem a vincular-nos i a compartir les petites-grans coses de cada dia que formen part de la “vida” dels nens/es del grup. S’hi aboquen emocions, s’hi aprenen habilitats, s’hi mostren progressos, s’hi projecta la creativitat, s’hi compartexien les descobertes i s’hi fan créixer els aprenentatges i els diferents llenguatges dels infants”

A Infantil és molt important el temps que dediquem a la rotllana. És una bona eina quotidiana per observar l’evolució dels més petits a través de les seves aportacions i per fer créixer els  vincles afectius amb un mateix, els altres i l’entorn. És per tot això que els nens/es de la Comunitat de petits iniciem el dia fent rotllana on realitzem tota una sèrie de rutines i activitats com les següents: 

PASSEM LLISTA: cada nen/a enganxa el seu nom en un panell. L’encarregat  és qui diu bon dia als companys i compta els infants que hi ha a l’escola, els que es queden a dinar  i els que no han vingut.

QUIN DIA ÉS?:  entre tots mirem quin dia de la setmana és. Per cada dia tenim un cartell amb el nom i un ninotet de fusta dins un cercle. L’encarregat ha d’enganxar el cartellet i extreure el ninotet del cercle corresponent al dia. D’aquesta manera podem comptar quants dies han passat, quants queden d’escola,… Tot seguit en el calendari busquem el dia i dibuixem el temps que fa. També observem quins esdevenients hi ha previstos al llarg del mes i comptem quants dies falten.

 

EL PANELL VISUAL:  La funció d’aquest panell és ajudar-nos  a organitzar el dia a dia d’una manera molt visual. Amb aquest, els infants poden comprendre quines activitats i rutines han de realitzar, l’ordre en que succeiran i el lloc on es faran.

 

PRÀXIES: són uns exercicis que es fan amb els òrgans bucofonadors per tal d’enfortir, tonificar i exercitar la mobilitat dels llavis, llengua i/o mandíbula.

 

A banda de tot això,  també realitzem tota una sèrie d’activitats per treballar l’alfabet fonètic, el raonament lògico-matemàtic, la conversa,  l’escolta activa… I no podem oblidar que, també, la rotllana és un espai màgic on somiar i deixar volar la imaginació amb els contes, els poemes i les cançons.

HÀBITS , RUTINES I AUTOAVALUACIÓ A I3

Benestar i aprenentatge són dos termes íntimament lligats.

En aquest sentit, tot el temps dels infants a l’escola és educatiu. El treball dels hàbits i les rutines ens ajuden en la organització del temps : planificar-lo adequadament pot afavorir o dificultar l’activitat i el joc dels infants.

Per aquest motiu, l’organització de les activitats quotidianes, de cada dia, i la seva seqüenciació ordenada són elements educatius molt importants.

A l’escola seguim un horari força repetitiu i flexible, això permet als infants anticipar tot allò que faran a l’escola i, per tant, els dona seguretat i, alhora, ens permet, a les mestres, recollir els interessos dels nens i nenes a l’estona de conversa a la rotllana i incorporar situacions no previstes en el seu dia a dia.

Hem volgut fer partícips als infants del seu procés d’autoregulació i aprenentatge. Hem creat unes bases d’orientació a on hem consensuat quines són les rúbriques que treballem. La rúbrica és una eina que descriu els possibles nivells de realització d’una o més tasques i que ajuda als infants a situar-se i conèixer en quin punt es troben durant el procés d’aprenentatge.

Revisions bucodentals

Com cada any, aquest segon trimestre es durà a terme el programa de prevenció bucodental a l’escola. Amb la coordinació del Departament de Salut i del Departament d’Ensenyament, facilitem
a les famílies la revisió anual bucodental dels seus fills i filles amb la finalitat d’una millor prevenció i detecció de possibles problemes a curt, mitjà i llarg termini.

Enguany es faran revisions als següents cursos:

– 1r: dimarts 16 de gener

– I4: dimarts 6 de febrer

– 6è: dimarts 13 de febrer

Juntament amb la carta informativa, rebreu una autorització que cal que retorneu a l’escola el més aviat possible.

Circular revisions bucodentals

2023. El Nadal a la Vila

Aquesta setmana a la Vila hem fet cagar el Tió, els grans han celebrat l’amic invisible, vam rebre els patges reials i els vam poder donar la carta… a continuació teniu un recull de fotografies d’aquests dies tan màgics i especials.

 

El Tió a la comunitat de petits

El Tió a la comunitat de mitjans

El Tió a la comunitat de Grans

Els patges reials

 

Exposició dels 90 anys de l’escola

El passat 16 de novembre vam celebrar els 90 anys de l’escola amb una exposició feta merament pels alumnes de 5è. Aquesta exposició és el recull d’un treball que han fet durant 2 cursos sobre el programa d’innovació pedagògica “apadrinem el nostre patrimoni” que consisteix en l’apadrinament d’un element patrimonial amb el triple objectiu d’aprofundir en el seu coneixement, donar-li valor i fer-lo socialment rellevant. El nostre centre apadrina el refugi antiaeri i la pròpia escola i per tancar aquest projecte, els/les alumnes van preparar una exposició per donar a conèixer el projecte el qual es va oferir a tota la comunitat educativa i a la gent del poble.

Aquí podeu veure el recull fotogràfic del photocall i el vídeo de les jornades. Esperem que gaudíssiu de l’exposició!

 

Ens ho passem molt bé i aprenem fent música!

Aquest primer trimestre de curs, els i les alumnes de 3r, hem gaudit molt fent música. A través del joc, l’experimentació,  la pràctica instrumental i l’escriptura d’elements de  llenguatge musical hem après sabers de música com: les notes de l’escala musical, per què serveixen el pentagrama i la clau de sol, instruments que podem utilitzar a l’aula i aprendre a tocar, ritmes que podem escriure i llegir…. Una manera divertida i molt motivadora d’aprendre música!

Si cliqueu en el següent enllaç, trobareu una petita mostra del les diferents activitats que hem anat fent.

Música a 3r

Coneixem al gran compositor Mozart!

Conèixer alguns dels compositors més rellevants de la història de la música, és bàsic per a adquirir un bon bagatge cultural. Mozart ha estat el protagonista de la majoria de sessions amb els i les alumne de 5è. Després de conèixer la seva vida i obra, vam fer un treball de percussió corporal amb la Marxa Turca. Mica en mica hem anat llegint una de les seves grans obres: La flauta màgica! Una història plena de misteri i màgia, amor, narrada a través del gènere de l’òpera!

En el següent enllaç hi trobareu el treball que vam fer de percussió corporal.

Percussió corporal 5è

Sessions de música a la comunitat de petits

Gaudir i aprendre amb la música a l’etapa d’educació infantil és imprescindible per a un bon desenvolupament de l’infant. Per aquest motiu a la comunitat de petits continuem treballant molt durant  les sessions de música! Mica en mica anem descobrint nous instruments, noves cançons, audicions i jocs musicals. Cada dia ens ho passem una mica millor!

 

Comunitat de petits