PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA 2026-2027

Del 22 al 30 de juny s’obre el període per formalitzar la matrícula dels alumnes d’educació infantil i primària pel curs 2026-27. Cal que consulteu la llista d’admesos que trobareu penjada aquí i al taulell d’anuncis de l’escola, per saber si podeu matricular el vostre fill/a. Tingueu present que el dijous 25 i el divendres 26 són dies de festa local.

LLISTAT D’ALUMNES ADMESOS A L’ESCOLA LA VILA

ATENCIÓ: La reunió per a les famílies nouvingudes d’I3 serà el dilluns 29 a les 19h.

Els alumnes que no formalitzen la matrícula en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada.

Podeu passar a recollir tota la documentació per la matrícula a partir del dia 19 de juny a la secretaria de l’escola. Horari de 8:30 a 13.30h. També podeu descarregar-la aquí: full dades matrícula, carta de compromís educatiu, autorització drets d’imatge, autorització sortides pel poble, atenció educativa alternativa/religió, autorització paracetamol, enquesta de salut.

Més endavant us farem arribar el full de pagament de quotes. Les famílies de 1r a 6è, heu de cedir un val escolar a l’escola, trobareu tota la informació AQUÍ.

Aquí teniu també el full de pagament de l’AMPA:  Quota de l’ AMPA_26-27.

(Les famílies vulnerables d’I3 a 2n estan exemptes del pagament de quotes, xandall, excursions i AMPA.)

MENJADOR ESCOLAR: Podeu consultar informació sobre menjador escolar a la web del Consell Comarcal: MENJADOR ESCOLAR_CONSELL COMARCAL BAIX EMPORDÀ

Més informació a la web del Departament d’Ensenyament.

 

Els alumnes de 5è visiten l’Arxiu Municipal

Els alumnes de 5è hem visitat l’arxiu municipal de Palamós, una experiència molt enriquidora que ens ha permès conèixer millor el nostre entorn i la seva història.

Durant la visita, l’Alícia ens han explicat com s’organitza l’arxiu i quina és la seva funció. També hem pogut veure diferents tipus de documents, alguns molt antics, que es conserven per preservar la memòria del municipi.

Ens ha cridat molt l’atenció poder observar pergamins, documents antics, fotografies de fa molts anys i diversos plànols. Entre aquests, hem tingut la sorpresa de trobar-hi un plànol de la nostra escola!

Ha estat una visita molt interessant i que ens ha ajudat a entendre la importància de conservar el passat per comprendre el present.

Poseu veure les fotos accedint aquí.

Celebrem el dia de la dona a 4t de primària

A 4t de primària hem celebrat el Dia Internacional de la Dona, el 8 de març,  amb una activitat que combina art i recerca. Cada alumne ha triat una dona que considera important: algunes són figures històriques i d’altres són dones actuals del món de l’esport, la ciència, la música o la cultura.

Un cop feta la tria, hem investigat qui era aquesta dona, què va aconseguir i per què és un referent. Després hem escrit una petita biografia per explicar-ho.

Per completar el treball, hem fet un retrat utilitzant la tècnica del Pop Art inspirada en Andy Warhol, amb colors vius i contrastats. Finalment, hem exposat tots els treballs al passadís de l’escola, creant una petita galeria dedicada a dones que han deixat empremta.

Amb aquesta activitat hem pogut conèixer millor el paper de moltes dones importants i reflexionar sobre la importància de la igualtat a la nostra societat.

Podeu veure les fotos accedint AQUÍ

L’EDUCACIÓ EMOCIONAL , PRESENT A L’AULA D’I4

A l’aula d’I4 treballem l’educació emocional a través d’una sessió setmanal pensada perquè els infants aprenguin a identificar i expressar el que senten. Mitjançant contes, jocs i dinàmiques adaptades a la seva edat, els nens i nenes descobreixen les diferents emocions i aprenen a posar-hi nom.

Durant aquestes sessions, els contes esdevenen una eina clau per parlar de sentiments com l’alegria, la tristesa, la ràbia o la por. A partir de les històries i dels personatges, els infants comparteixen experiències pròpies i reflexionen sobre com se senten en diferents situacions del dia a dia.

Els jocs i les activitats participatives els ajuden també a reconèixer les emocions dels altres, fomentant l’empatia i el respecte entre companys i companyes. D’aquesta manera, aprenen que totes les emocions són vàlides i que parlar-ne ens ajuda a entendre’ns millor.

Aquest treball d’educació emocional contribueix al benestar dels infants i afavoreix un clima d’aula positiu, on cadascú se sent escoltat i acompanyat en el seu procés de creixement personal.

Xerrades d’experts a 6è

 

Xerrades d’experts a 6è

Al llarg del curs de 6è, l’alumnat tenim diferents xerrades relacionades amb diversos continguts que treballem a l’aula, de la mà de professionals experts en cada tema. Aquestes xerrades ens ajuden a acabar d’entendre tot allò que hem après, però també ens donen l’oportunitat de resoldre els dubtes que encara ens queden.

Durant el primer trimestre vam fer una xerrada sobre les vacunes, ja que a 6è ens toca vacunar-nos i això ens genera una mica d’angoixa. També en vam fer una sobre nutrició i alimentació saludable i, més recentment, n’hem fet una sobre sexualitat. Totes aquestes xerrades estaven relacionades amb el treball globalitzat sobre l’adolescència.

Ens han anat molt bé per resoldre dubtes i per acabar d’establir connexions i aprofundir amb tot el que hem treballat a l’aula. Les persones que ens les han fet ens ho han explicat tot molt bé i d’una manera molt entenedora, que ens ha agradat molt.

 

Si voleu veure alguna foto, cliqueu a aquest enllaç.

1r visita la Biblioteca Lluís Barceló i Bou

La colla de 1r vam anar a la Biblioteca de Palamós. Ens va rebre la Núria que és la bibliotecària de l’àrea infantil. Aquesta vegada ens va explicar quin tipus de llibres hi ha a l’espai infantil, com s’organitza i vam poder gaudir d’una bona estona fullejant tots els llibres que ens van interessar, que eren molts!

Aquestes són unes quantes de les normes d’ús que vam aprendre:

  • Els llibres estan organitzats per edats, cada edat té una etiqueta de color.
  • Hi ha una secció de llibres d’imaginació, una de coneixements, revistes, còmics i novetats
  • Els llibres que mirem no s’han d’endreçar als prestatges.
  • Pots agafar llibres en préstec amb el carnet de la biblioteca.
  • Els llibres s’han de tornar a temps i en bon estat.
  • Cada mes la biblioteca compra llibres nous.

Fer-se el carnet de la biblioteca és molt senzill i tots estem desitjant tenir el nostre!

AIXÍ SÓC JO

L’esquema corporal és la representació mental que tenim del nostre cos, de les diferents parts i de la globalitat, és a dir, la nostra consciència corporal. A  Educació Infantil es treballa de manera vivencial i significativa pels infants, amb diferents activitats relacionades amb les parts del cos.

Us deixem una mostra de l’activitat de representació gràfica de l’esquema corporal que han fet els infants.

Podeu veure les fotografies clicant a la imatge

Inscripció servei menjador escolar curs 2026-2027

Us informem que s’obre el període per renovar o sol·licitar el servei escolar de menjador per al curs 2026-2027. 

El termini de presentació per a les sol·licituds de menjador és del 4 de març, a les 9h, al 30 d’abril, a les 14h i de l’1 de juny, a les 9h, i fins al dia 25 d’agost, a les 14h.

Les presentades en aquest termini, es garantirà l’alta al servei des del primer dia del curs escolar.

Trobareu tota la informació de les inscripcions a través de l’enllaç: https://www.baixemporda.cat/ca/arees/ensenyament/

Abans de l’inici d’inscripció, informarem a les famílies que tenim donades d’alta en el servei a través d’SMS.

Us recordem que es poden fer les inscripcions a través del tràmit corresponent a la seu electrònica o bé, presencialment a l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre  del Consell Comarcal de Baix Empordà (C. Tarongers, 12 17100 – La Bisbal d’Empordà), en horari de dilluns a divendres de les 9 a les 14 hores.

Per a qualsevol aclariment ens podeu trucar al telèfon 972 64 55 59 de dimarts a divendres, de les 9 a les 14 h.

(La convocatòria de beques de menjador s’obrirà més endavant.)

Els nens i nenes de 1r han treballat el tema de la família a l’àrea d’anglès a partir del conte Goldilocks and the Three Bears. A través d’aquesta història, hem ampliat el vocabulari en anglès i hem reflexionat sobre les diferents tipologies de famílies.

Hem organitzat l’aula en 4 learning stations, que han permès un aprenentatge actiu, manipulatiu i cooperatiu:

🔎 Wordsearch – Family members
Els infants han realitzat una sopa de lletres amb els membres de la família (mum, dad, baby, brother, sister…), reforçant la lectura i el reconeixement del vocabulari en anglès.

📖 Sequencing
Hem treballat l’ordre de la història, seqüenciant les escenes del conte. Això ens ha ajudat a millorar la comprensió lectora i a recordar les parts principals del relat.

👨‍👩‍👧 My family
A partir de diferents bases d’orientació amb models de famílies diverses, cada infant ha representat la seva pròpia família, fomentant el respecte per la diversitat i l’expressió personal.

👐 Vocabulary from the story (hot, cold, big, small, soft, hard)
Hem treballat el vocabulari del conte de manera manipulativa, experimentant amb objectes reals per entendre els conceptes (gran/petit, dur/tou, calent/fred), fent l’aprenentatge més vivencial i significatiu.

Ha estat una experiència molt enriquidora que ens ha permès aprendre anglès tot jugant, experimentant i compartint! 🐻✨

A 1r ballem la dansa: 7 jumps!

Els i les alumnes de 1r hem après a ballar una dansa que es diu 7 jumps. És un ball tradicional de Dinamarca, generalment en cercle, on els i les participants realitzen una sèrie de passos i, a cada estrofa, afegeixen un gest acumulatiu (aixecar un braç, fer un salt, agenollar-se…) fins a sumar set moviments. En un primer moment la mestra va ser qui va donar les indicacions dels 7 moviments a realitzar, però després els nens i les nenes van escollir què volien anar fent en aquests compassos de la música. 

Una dansa molt divertida que ens permès treballar ritme, coordinació i memòria, al mateix temps que gaudim i riem plegats!

Podeu veure les imatges a la carpeta de grup.

Olímpica – Pàgina 8 – Jacint Verdaguer

“La Claueta”

Aquesta setmana ha arribat a la classe de música “La Claueta”. Ha estat tota una sorpresa! Ens ha deixat escrit un missatge en el qual ens explica que després de voltar per moltes escoles, ha decidit quedar-se a la nostra per acompanyar als nens i nenes a les hores de música! Així que a partir d’ara podrem gaudir de la companyia d’aquesta nova amiga que ens seguirà en tot allò que fem! Els nens i les nenes estan molt contents i il·lusionats amb aquesta nova amiga a les hores de música.

Construïm un mirlitó amb els i les alumnes de 2n

La maleta musical viatgera ens ha portat i descobert molts instruments d’arreu del món. Un dels que més ens ha agradat és el mirlitó o “cazú”. Tant ens va agradar, que a la sessió següent d’haver descobert aquest peculiar instrument, la maleta ens va deixar instruccions i material per a construir-ne un de propi. Vam passar una estona molt divertida!

Podeu veure les imatges a la carpeta de grup.

 

 

SORTIDA MARINA PALAMÓS I CALA A I5

Hola famílies!!!

Seguint amb el projecte de descobrir els indrets del nostre poble, aquesta vegada hem anat a veure el Port Marina i la Cala Morro del Vedell…Hem après  moltes coses, hem gaudit de l’espai i ens ho hem passat d’allò més bé.

Posteriorment a les sortides, fem una treball escrit en petits grup on consolidem els conceptes apresos a la sortida!!!

Esperem que el recull de fotografies que us hem seleccionat us agradin…

Marina Palamós - Ports Costa Brava                        Cala del Morro del Vedell en Palamós - 2025 - Visita Costa Brava

Portes obertes 2026

Ben aviat comença el període d’inscripcions, per aquest motiu  La Vila vol obrir les portes de l’escola. El dissabte 28 de febrer a les 10h tindreu l’oportunitat d’entrar i conèixer l’essència de la Vila. També podeu venir el divendres 27 de febrer a les 15h on veureu l’escola en ple funcionament. No cal inscripció prèvia.

Us hi esperem!

Polirítmies a 6è

Els i les alumnes de 6è hem creat i interpretat en petits grups una polirítmia, que consisteix a crear més d’un ritme i interpretar-los a la vegada. Aquest procés es va iniciar amb una lectura de ritmes ja creats, primer individualment i després col·lectiu. Un cop ja teníem clar com interpretar-ho i en què consistia, vam començar a crear els nostres ritmes i de mica en mica i amb treball cooperatiu vam obtenir un gran resultat.

L’objectiu de la tasca va ser ,en primer lloc, reforçar el llenguatge rítmic i  desenvolupar la capacitat de tocar el nostre ritme juntament amb els dels companys/es. Una feina que es va aconseguir amb èxit!

Si voleu visualitzar els vídeos, cliqueu aquí

 

ELS DE 2n CUIDEM L’HORT DE L’ESCOLA!

A 2n estem fent el treball globalitzat del nostre hort escolar. Està esdevenint una experiència plena de descobertes, aprenentatges i molta il·lusió!

Per començar, vam observar el pati i vam parlar sobre quins éssers vius hi trobem. A partir d’aquí, vam aprendre a diferenciar entre éssers vius i éssers inerts. Ara sabem que els éssers vius neixen, creixen, es reprodueixen i moren, i que necessiten aliment, aire i aigua per viure.

Al llarg del projecte hem fet diferents experiments que ens han ajudat a entendre millor el món de les plantes: hem descobert com respiren, hem identificat les parts d’una planta, hem après què necessiten per créixer i hem observat com canvien i creixen amb el pas dels dies.

D’altra banda, vam tenir l’oportunitat d’anar a visitar l’hort d’un veí, que ens va explicar els passos que cal seguir per cuidar-lo correctament: preparar la terra, plantar, regar, tenir paciència i observar. Aquesta visita ens va ajudar a entendre millor el procés real de cultivar un hort i a valorar la importància de la constància i la dedicació. Cuidar el nostre hort ens ha permès aprendre de manera vivencial, tocant la terra, plantant llavors i regant amb responsabilitat.

L’hort és molt més que un espai per plantar: és un lloc on aprenem, cooperem i creixem junts. Seguirem cuidant-lo amb molta estima i us anirem compartint els nostres progressos!

Podeu veure les fotografies a la carpeta compartida al Drive.

EL TEXT INSTRUCTIU A TERCER… APRENEM JUGANT!

Els nens i les nenes de tercer estem treballant el text instructiu a llengua.

Per portar-ho a la pràctica, hem dedicat una estona a aprendre a jugar bé alguns jocs que tenim a l’aula, com ara el Pelusas, els Escacs, el Ni sí ni no… A propostes de llengua també hem tingut l’oportunitat de compartir algun joc de casa, i ha estat molt divertit poder escriure’ls.

Ara que som capaços de seguir els passos d’un text instructiu per escriure les regles dels jocs, podem gaudir d’aquesta estona entenent bé com s’hi juga i respectant-ne les normes. Aprendre el text instructiu així, jugant i experimentant, és una manera molt vivencial i significativa de treballar la llengua. Hem après que les instruccions han de ser clares, ordenades i entenedores perquè tothom pugui jugar correctament. 

I sabeu de què ens hem adonat? Que jugar ens aporta molt més del que pensem! Treballem aspectes com l’orientació espacial, la numeració, la geometria i el càlcul. I també d’altres que són molt importants en el dia a dia: el respecte, saber esperar el torn i acceptar la derrota i l’error com a part del procés d’aprenentatge.

Compartir una estona de joc en família és una oportunitat fantàstica per riure, aprendre i passar temps junts.

Us animeu a explicar quin és el vostre joc preferit a casa?

   

COM PREPAREM LA MA A I4 PER ESCRIURE

A I4, abans d’introduir la grafia de les lletres, és important que els infants desenvolupin la motricitat fina i el control dels moviments de la mà. Aquest treball previ facilita un aprenentatge de l’escriptura més segur i respectuós amb el seu ritme.

A l’aula realitzem diferents activitats manipulatives com jugar amb plastilina, fer boles i xurros, utilitzar pinces per agafar objectes o enfilar peces. Aquestes propostes ajuden a enfortir els músculs de la mà.

També treballem els traços bàsics a través de camins i circuits, el dibuix lliure, activitats a la pissarra i propostes sensorials com dibuixar a la sorra. Aquestes experiències permeten als infants controlar millor el moviment i preparar-se progressivament per a l’escriptura de les lletres.

Aquest procés es realitza de manera lúdica i vivencial, respectant el moment maduratiu de cada infant.

Càpsules formatives per a famílies

 

Des del Programa per a famílies – Dipsalut, ens ofereixen les càpsules en línia, són formacions de dues hores de durada de la mà de professionals que donen recursos i eines per acompanyar les famílies en temes relacionats amb la salut i la criança. . Avui s’obren les inscripcions a les càpsules del mes de març.

Ja podeu consultar els horaris clicant la imatge.

  •  Reptes quotidians a l’adolescència (a càrrec de Clara Ramos i Geli, terapeuta Gestalt i Tània Casanova i Casas, psicopedagoga, educadora social i terapeuta Gestalt, ambdues sòcies de la Cooperativa Ranura)_Càpsula gratuïta recomanada per a persones que conviuen amb adolescents i/o tenen adolescents a càrrec. Enllaç formulari d’inscripcions
  • Juguem? El joc en família (a càrrec de Noemí Blanch, psicòloga especialitzada en igualtat i en el poder del joc)_Càpsula gratuïta per a referents adults amb infants i joves a càrrec. Enllaç formulari d’inscripcions

Des de l’escola, us animem a participar-hi!

ALERTA VENCAT_12 FEBRER 2026

​​​Davant la previsió de fortes ventades a tot Catalunya i l’activació, per part de Protecció Civil de la Generalitat, del Pla especial d’emergències per risc de vent (VENTCAT), demà dijous 12 de febrer se suspenen les activitats educatives, sanitàries no urgents, sociosanitàries i esportives. També es tanquen tots els espais naturals no urbans i es prohibeixen les activitats previstes. Protecció Civil demana evitar desplaçaments innecessaris i aplicar el teletreball sempre que sigui possible.

Recomanem molta precaució i seguir les indicacions Protecció civil (@emergenciescat)