PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA 2026-2027

Del 22 al 30 de juny s’obre el període per formalitzar la matrícula dels alumnes d’educació infantil i primària pel curs 2026-27. Cal que consulteu la llista d’admesos que trobareu penjada aquí i al taulell d’anuncis de l’escola, per saber si podeu matricular el vostre fill/a. Tingueu present que el dijous 25 i el divendres 26 són dies de festa local.

LLISTAT D’ALUMNES ADMESOS A L’ESCOLA LA VILA

ATENCIÓ: La reunió per a les famílies nouvingudes d’I3 serà el dilluns 29 a les 19h.

Els alumnes que no formalitzen la matrícula en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada.

Podeu passar a recollir tota la documentació per la matrícula a partir del dia 19 de juny a la secretaria de l’escola. Horari de 8:30 a 13.30h. També podeu descarregar-la aquí: full dades matrícula, carta de compromís educatiu, autorització drets d’imatge, autorització sortides pel poble, atenció educativa alternativa/religió, autorització paracetamol, enquesta de salut.

Més endavant us farem arribar el full de pagament de quotes. Les famílies de 1r a 6è, heu de cedir un val escolar a l’escola, trobareu tota la informació AQUÍ.

Aquí teniu també el full de pagament de l’AMPA:  Quota de l’ AMPA_26-27.

(Les famílies vulnerables d’I3 a 2n estan exemptes del pagament de quotes, xandall, excursions i AMPA.)

MENJADOR ESCOLAR: Podeu consultar informació sobre menjador escolar a la web del Consell Comarcal: MENJADOR ESCOLAR_CONSELL COMARCAL BAIX EMPORDÀ

Més informació a la web del Departament d’Ensenyament.

 

VAGA EDUCACIÓ 11 FEBRER

Benvolgudes famílies,

Us comuniquem que el proper dimecres 11 de febrer hi ha convocada vaga d’educació. Els principals sindicats de l’educació -USTEC-STEs (IAC), ASPEPC-sps, CCOO, CGT i UGT- han convocat a la vaga tot el personal docent, així com professionals d’atenció educativa, d’educació especial, d’integració social, d’educació infantil, fisioterapeutes i logopedes.

A l’escola el seguiment de la vaga és majoritari el que impedirà dur a terme l’activitat lectiva amb normalitat. Els serveis mínims dictats pel departament estan garantits.

L’empresa que gestiona el servei de menjador informa: que, amb motiu de la vaga convocada per al dimecres 11 de febrer de 2026, s’han establert els serveis mínims pel que fa a l’espai del migdia i al servei de menjador escolar.

El Departament d’Empresa i Treball ha publicat aquest dimarts l’ordre de serveis mínims per a la vaga de dimecres:

  • Als centres d’educació infantil, primària i secundària (entre 3 i 16 anys), caldrà que hi hagi un docent per cada tres aules

L’ordre de serveis mínims també preveu que cada centre disposi d’una persona de l’equip directiu.

Pel que fa al personal dels serveis de monitoratge de menjador, del servei de cuina, del servei d’acollida, del servei d’extraescolars i del servei d’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials, s’estableixen uns serveis mínims del 50%.

Podeu llegir la carta informativa aquí.

Equip directiu de l’Escola La Vila

La Mona Lisa del segle XXI a 5è de Primària

A 5è de Primària hem treballat a Treball Globalitzat el “pas del temps”, on hem conegut la figura del geni Leonardo da Vinci, la seva vida i algunes de les seves obres i invents, fet que ens ha ajudat a entendre com s’organitza la història al llarg del temps.

En l’àrea d’art, ens hem centrat en La Gioconda, una de les seves obres més conegudes. Els nens i nenes de 5è ha planificat el seu treball a partir d’un esbós i ha creat la seva pròpia versió de la Mona Lisa del segle XXI, adaptant-la al món actual.

Ha estat una activitat molt motivadora que ha combinat història, art i creativitat, amb resultats molt originals.

Podeu veure les fotografies aquí.

CARNAVAL 2026 A LA VILA

JA HA ARRIBAT LA REINA CARNESTOLTES A L’ESCOLA!

Enguany, la mainada de 6è ens han preparat unes consignes ben divertides per celebrar el Carnaval a l’escola!

Les consignes són:

  • Dilluns 9 de febrer: Amb pijama hem de venir com si anéssim a dormir.
  • Dimarts 10 de febrer: En “rapers” ens convertirem, amb gorres, caputxes i collarets vindrem.
  • Dijous 12 de febrer: Al matí, farem un canvi d’edat, podrem venir d’adult de vell o de nounat. I a la tarda… TOTHOM QUE VULGUI DISFRESSAT!

Totes les comunitats, el dijous al matí, farem una sortida pels voltants de l’escola. A la tarda celebrarem el dijous gras amb una festa de carnaval al pati, amb coca i la visita d’una carrossa per animar-nos la tarda. I a partir de les 16h, no marxeu! Tindrem tallers i activitats a càrrec de l’AMPA i la Comissió de 5è.

BON CARNAVAL A TOTHOM!

(us demanem que eviteu màscares que cobreixin la cara o disfresses amb connotacions violentes)

TROBADA DE FAMÍLIES A i3

Aquest dilluns, 2 de febrer, a la tarda, les famílies van tenir l’oportunitat d’entrar a les aules d’i3 i jugar amb les propostes de les aules per veure com es treballa. Un cop acabes les activitats, ens vam reunir en rotllana  per comentar dubtes i els vàrem explicar com ens organitzem, com observem l’evolució dels aprenentatges, com intervenim en les activitats… (podeu veure les imatges clicant a la imatge i introduint la contrasenya o entrant a la carpeta compartida d’aula)

Va ser una tarda molt interessant i agraïda tan per part de les famílies assistents com per a l’escola.

LA DENTISTA ENS VISITA

La doctora dentista ha vingut a l’escola per fer-nos una revisió dental.

Ha mirat que no tinguem càries i que les dents estiguin creixent bé.

Després ens hem ajuntat tots en una aula i ens ha explicat coses molt interessants per tenir cura de la nostra boca:  

  • És molt important no menjar aliments ensucrats.
  • Ens hem de raspallar després dels àpats.
  • Primer passem el fil dental.
  • Després raspallem totes les dents i la geniva amb pasta.
  • Finalment escopim i sense esbandir amb aigua.

 

Explosió d’hormones a 6è

L’adolescència a 6è

Durant el primer trimestre, l’alumnat de 6è ha treballat l’adolescència a les sessions de TG. Els nois i noies han pres consciència que l’adolescència és una etapa de canvis importants, tant a nivell físic com social i psicològic, que s’inicien amb la pubertat. Les hormones són les responsables d’aquests canvis.

Com que es tracta d’una etapa de molts canvis, l’alimentació hi té un paper clau; per aquest motiu, s’ha treballat la piràmide alimentària.

Ha estat un TG molt enriquidor, ja que ha ajudat l’alumnat a comprendre millor els canvis que comencen a produir-se en el seu cos.

Per finalitzar aquest TG, s’ha convidat les famílies a assistir a la darrera sessió del tema, on han pogut acompanyar l’alumnat i gaudir dels role-playing que han preparat.

Missió H2O

A la classe estem treballant el tema de l’aigua i aquesta setmana hem tingut una visita molt especial. Han vingut a l’escola a fer-nos un taller sobre l’aigua i ens ha agradat molt!

Durant el taller teníem una missió: descobrir d’on surt l’aigua de l’aixeta. Hem descobert i treballat el cicle urbà de l’aigua: d’on ve l’aigua que fem servir cada dia, com arriba a casa nostra i què passa quan ja l’hem utilitzada. Ho hem après fent experiments, observant i participant tots junts.

Hem après moltes coses noves i hem entès com és d’important cuidar l’aigua i no malgastar-la. Ens ho hem passat molt bé i hem après molt!  Per veure les fotos podeu  clicar  aquí.

A 3r TREBALLEM LA NOSTRA COMARCA

Fa unes setmanes que a 3r estem treballant la nostra comarca, el Baix Empordà. Fins ara hem descobert alguns elements històrics de diferents èpoques que hi trobem (el Castell de Montgrí, el poblat ibèric de Castell, el Dolmen de Romanyà, etc.). També hem vist diferents relleus del Baix Empordà, alguns els coneixíem més i d’altres ha sigut ben divertit poder-los col·locar en un mapa.

Aquests últims dies hem pogut comprovar que, elements de la natura del Baix Empordà, estan al nostre pati! Quina sort que tenim! Així que aprofitant la flora d’un entorn tan proper, hem sortit a fora per poder veure-la i analitzar-la de ben a prop.

Com ho hem fet? Primer hem parlat dels arbres que tenim el pati i hem arribat a la conclusió que tenim alzines i pins. Hem sortit a mirar la diferència entre els dos arbres, a dibuixar-los a la llibreta, els hem tocat, hem mirat com són les fulles, els fruits, etc. Ens hem convertit en uns bons exploradors.

Estem immersos en la nostra comarca i, tot i que ens queda molt recorregut, estem aprenent molt!!!

 

 

 

Continuem el viatge per la nostra comarca!

Dia escolar de la no violència i la Pau amb els alumnes de 2n i 3r

Aquest divendres 30 de gener es celebra el “dia escolar de la no-violència i la Pau”. Enguany els alumnes de 2n i 3r ho hem celebrat conjuntament amb les escoles de Palamós: Vedruna centre, Vedruna Xaloc i Vila-romà. La trobada ha sigut al pavelló municipal d’esports de la nostra vila on hem ballat i cantat músiques i cançons relacionades amb la diada. Els i les alumnes de 2n hem cantat la cançó Podries, poema de Joana Raspall i música de Roba estesa. Els cursos de 3r hem ballat una Tarantella napolitana molt alegre i divertida. Aquesta dansa és originària de Nàpols ( Itàlia ) i, per tant, el continent Europeu. Un continent amb molts països i llengües diferents. Amb la nostra dansa hem volgut celebrar la diversitat i mostrar que, junts, podem viure en harmonia i amb alegria.

Per finalitzar la trobada hem ballat plegats la cançó ‘Rock and Roll’, dels Catarres, que han après tots alumnes de 2n i de 3r.

Les mestres de música hem preparat amb molta il·lusió aquesta trobada i hem gaudit molt veient als nostres infants ballant i cantant en una dia com aquest.

A les carpetes del drive de cada nivell podreu veure les fotografies i vídeos de la jornada.

ACTIVITATS D’HIVERN A I5

Hem iniciat el 2n trimestre amb moltes ganes de continuar aprenent i compartint propostes noves…

Us hem fet arribar una mostra de fotografies del que hem començat a treballar a l’aula; dins de les propostes dirigides que fem amb el carnet i ens autogestionem. Veureu que descobrim paraules relacionades amb l’hivern, busquem les lletres i les escrivim… cerquem imatges relacionades amb conceptes matemàtics i les posem en taules de doble entrada com ara elements d’hivern i colors i, finalment, fem traç mitjançant sanefes per afavorir un bon control del canell que ens ajuda a anar adquirint una bona escriptura.

Esperem que us agradin!

A 5è comencem amb “El caçador de Diamants”!

Aquest trimestre hem iniciat les classes d’educació física realitzant un joc de taula que es diu Caçadors de Diamants. Aquest joc servirà per potenciar el treball cooperatiu a través de reptes d’educació física. L’alumnat de 5è s’endinsarà en una divertida història durant aquestes sessions on treballarà de valent per arribar a un objectiu comú. Cada grup gaudirà i jugarà tot potenciant el treball en equip i el respecte envers als altres i segur que ho faran genial. Endavant caçadors i caçadores!

A 2n comencem una nova aventura amb en Xarli

Fa uns dies vam rebre una visita molt especial a l’aula: un mico molt divertit! Només arribar, es va presentar i ens va explicar la seva història a través d’una carta molt especial que ens va fer molta il·lusió llegir plegats.

La mascota ens ajudarà a endinsar-nos en el meravellós món dels contes i les històries. Per començar aquesta aventura, també ens ha portat una llibreta molt especial. Cada setmana, un infant de l’aula se l’endurà a casa juntament amb la mascota i hi escriurà una història relacionada amb ella, que després compartirà amb la resta del grup.

A les estones de llengua ja hem començat a practicar com explicar contes: pensem personatges, ordenem idees, cuidem l’inici i el final… Tot amb l’objectiu de convertir-nos, a poc a poc, en grans narradors i narradores de contes!

Estem molt contents de començar aquesta aventura i segur que la mascota de l’aula ens farà viure moltes històries i moments màgics.

Podeu veure les fotos a la carpeta de 2n que teniu compartida al drive.

SAFATES SENSORIALS I MINIMONS A I4

Al llarg del curs, a I4 incorporem com a proposta habitual les safates sensorials i els minimons, entesos com a eines pedagògiques que afavoreixen l’aprenentatge a partir del joc, l’experimentació i la manipulació.

A través de materials diversos (naturals, estructurats i no estructurats), els infants exploren amb els sentits, observen, manipulen i creen escenaris que donen lloc al joc simbòlic. Aquestes propostes impliquen un treball motriu important, especialment de motricitat fina, coordinació òcul-manual i control del gest, a partir d’accions com agafar, classificar, omplir, buidar, col·locar o construir.

Els objectius principals que es treballen amb les safates sensorials i els minimons són:

  • L’estimulació sensorial i perceptiva.
  • El desenvolupament de la motricitat fina i la coordinació.
  • El joc simbòlic i el llenguatge.
  • La creativitat i la imaginació.
  • La capacitat d’atenció i concentració.
  • L’autonomia, la presa de decisions i la relació amb els iguals.

A través d’aquestes propostes, els infants aprenen des de l’experiència directa, tot construint coneixement de manera significativa i respectant el seu ritme evolutiu.

Iniciem l’activitat de Corfbol!

Dins del marc del Pla Català de l’Esport a l’Escola (PCEE), iniciem una nova activitat extraescolar: el CORFBOL o KORFBALL. Aquesta s’iniciarà aquest mes de febrer, i es farà cada dimecres de 12h a 13h.

El Corfbol és un esport d’equip jugat entre dos equips de quatre persones que cerquen introduir una pilota dins d’una cistella de color groc. Es basa en els principis de la cooperació, la no-violència, la no especialització, l’habilitat i la coeducació. És un dels exemples més clars de les possibilitats d’evitar la segregació per sexes a l’esport.

Com que és una activitat emmarcada al PCEE, és una activitat subvencionada, i el preu serà de 5€ mensuals.

Les inscripcions seran del 20 al 23 de gener. Rebreu l’enllaç per Tokapp.

Us animem a provar-ho!

PAPER ACTIU DELS INFANTS i3 EN L’APRENENTATGE

Els infants han de tenir un paper actiu en el seu procés d’aprenentatge, ser protagonistes, prendre consciència i adonar-se del que sap, el que va aprenent, què li interessa, dels camins que pot seguir per esbrinar, indagar, conèixer… D’aquesta manera aprendrà a través dels encerts, els errors i dels oblits, detectarà i podrà regular les seves dificultats i trobar els ajuts necessaris per superar-les. Els adults, amb l’acompanyament, la conversa, l’observació del seu desenvolupament i dels seus interessos, anem dotant a l’infant d’eines perquè es pugui autoregular i ser més autònom.

A l’aula, treballem amb les converses (on compartim impressions, opinions i valoracions), les bases d’orientació (instrument que resumeix de manera gràfica i ordenada les accions a realitzar a l’hora de fer una tasca-proposta que hem pactat entre tots), les rúbriques (és una eina que descriu els possibles nivells de realització d’una o més tasques i que ajuda els infants a situar-se i conèixer en quin punt es troben durant el procés d’aprenentatge) i l’observació i l’escolta. Totes elles són eines que permeten a l’infant autoavaluar-se  (ser coneixedors de la percepció d’un mateix,  reflexionar i fer la seva pròpia crítica per arribar a la seva pròpia autoregulació, i així  ser conscients de quin és el pas següent a seguir).

És important compartir amb les famílies aquestes eines que utilitzem amb els infants, per anar plegats i aconseguir de manera conjunta el desenvolupament de la seva autonomia personal. Podeu veure les fotografies clicant aquí o a la carpeta d’aula.

Educar és complex, llavors… Com ho fem?

Des de Dipsalut, organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona, ens presenten les càpsules en línia per aquest segon trimestre.

Aquesta activitat s’organitza des del Programa per a famílies i va dirigida a pares i mares amb fills i filles escolaritzats a primària i secundària.

Les càpsules que ens ofereixen durant els mesos de febrer i març són les següents:

   Reptes quotidians de l’adolescència.
   Juguem? El joc en família.

 

IMPORTANT:

Les inscripcions a les sessions de febrer estaran actives a partir del 13 de gener.

Les inscripcions per les sessions de març s’obriran el 15 de febrer.

ENLLAÇ INSCRIPCIONS

 

Trobareu més informació a la pàgina web de Dipsalut, Programa per a Famílies.

Us animem a participar-hi!

 

Revisions bucodentals

Com cada any, aquest segon trimestre es durà a terme el programa de prevenció bucodental a l’escola. Amb la coordinació del Departament de Salut i del Departament d’Ensenyament, facilitem a les famílies la revisió anual bucodental dels seus fills i filles amb la finalitat d’una millor prevenció i detecció de possibles problemes a curt, mitjà i llarg termini.

Enguany es faran revisions als següents cursos:

– 6è: ATENCIÓ: Nova data dimarts 5 de maig

– 1r: dimarts 27 de gener

– I4: dimarts 3 de març

Les famílies d’aquests nivells, rebreu una autorització que cal que retorneu a l’escola el més aviat possible.

Carta informativa revisions bucodentals

Autorització revisions bucodentals

Ens rentem les dents al menjador!

A partir d’aquest dilluns 12 de gener, dins de l’espai del menjador, recuperem l’hàbit de rentar-nos les dents després de dinar. Aquesta és una proposta acordada a la darrera reunió de la Comissió de menjador, a petició de la representació de les famílies usuàries.

La mainada que vulgui rentar-se les dents al menjador, haurà de portar un petit necesser amb un raspall de dents i dentífric, tot marcat amb el nom, cognoms i curs. El necesser romandrà a la motxilla del nen/a. L’alumnat d’I3, I4 i I5 es rentarà les dents als lavabos d’infantil. A primària utilitzaran les piques que hi ha dins el menjador.

Cada dia agafaran l’estoig i el tornaran a guardar a la motxilla un cop l’hagin utilitzat, d’aquesta manera, les famílies podreu anar controlant l’estat del material i si cal renovar-lo o no.

Agraïm la vostra col·laboració i us recordem que és una iniciativa voluntària.