PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA 2026-2027

Del 22 al 30 de juny s’obre el període per formalitzar la matrícula dels alumnes d’educació infantil i primària pel curs 2026-27. Cal que consulteu la llista d’admesos que trobareu penjada aquí i al taulell d’anuncis de l’escola, per saber si podeu matricular el vostre fill/a. Tingueu present que el dijous 25 i el divendres 26 són dies de festa local.

LLISTAT D’ALUMNES ADMESOS A L’ESCOLA LA VILA

ATENCIÓ: La reunió per a les famílies nouvingudes d’I3 serà el dilluns 29 a les 19h.

Els alumnes que no formalitzen la matrícula en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada.

Podeu passar a recollir tota la documentació per la matrícula a partir del dia 19 de juny a la secretaria de l’escola. Horari de 8:30 a 13.30h. També podeu descarregar-la aquí: full dades matrícula, carta de compromís educatiu, autorització drets d’imatge, autorització sortides pel poble, atenció educativa alternativa/religió, autorització paracetamol, enquesta de salut.

Més endavant us farem arribar el full de pagament de quotes. Les famílies de 1r a 6è, heu de cedir un val escolar a l’escola, trobareu tota la informació AQUÍ.

Aquí teniu també el full de pagament de l’AMPA:  Quota de l’ AMPA_26-27.

(Les famílies vulnerables d’I3 a 2n estan exemptes del pagament de quotes, xandall, excursions i AMPA.)

MENJADOR ESCOLAR: Podeu consultar informació sobre menjador escolar a la web del Consell Comarcal: MENJADOR ESCOLAR_CONSELL COMARCAL BAIX EMPORDÀ

Més informació a la web del Departament d’Ensenyament.

 

LES PROPOSTES A I5

A I5, els nens i nenes treballen barrejats en cinc propostes d’aprenentatge per aula: lectoescriptura, llenguatge matemàtic, art, construccions, noves tecnologies i taula de llum. Han de passar per totes, fomentant una experiència equilibrada i enriquidora.

Les activitats s’inspiren en temàtiques com exemple la tardor, l’hivern, els pirates (en relació amb el projecte del nostre poble) o el Carnestoltes, fent l’aprenentatge més contextualitzat. Aquest enfocament manipulatiu potencia la seva autonomia, creativitat i competències.

Les mestres destaquen l’entusiasme dels infants, que aprenen de manera lúdica i dinàmica, gaudint del procés de descoberta i creixement.

QUART PARTICIPA EN UNA ACTIVITAT DE FOTOTRAMPEIG

Els nenes i nenes de quart estan immersos en el treball globalitzat sobre els éssers vius. Una de les tasques que estan duent a terme aquests dies, juntament amb els seus companys i companyes del comitè verd, és la instal·lació de càmeres de fototrampeig al bosc per observar alguns dels animals que viuen a l’entorn de Palamós.

Aquesta activitat forma part del projecte Arrelats a la fauna del nostre entorn en el que participen totes les escoles del Baix Empordà que estan dins del projecte d’Escoles Verdes. Les dades recollides pels nens i nenes, es pujaran a una base de dades que servirà per a estudis de fauna. Aquesta activitat, doncs, no només ens serveix per aprendre, sinó que ens permet participar en una proposta de ciència ciutadana.

Podeu veure les fotos accedint aquí

Jocs ràpids

Aquest mes de febrer us portem diferents propostes de jocs ràpids que ens ajuden a treballar diferents aspectes com l’atenció, la rapidesa, la coordinació ull-mà, l’autocontrol, la tolerància a la frustració, entre d’altres, i atendre la diversitat. Us els recomanem per jugar i gaudir en família tant com ho fem a l’escola! 

Clac Clac. Aquest joc consisteix a tirar dos daus—un que indica el símbol que cal trobar i l’altre, el color—i atrapar el màxim nombre de peces que combinin amb aquests elements.

speed cups: Per parelles o de dos en dos. Consisteix en col.locar els cubets de colors igual que a la carta que surti. El primer que ho fa guanya la carta.

Halli galli: consisteix en ser el més ràpid en picar el timbre quan les fruites d’un mateix tipus sumen 5! 

Regata infantil internacional Palamós Optimist Trophy 35th

 

Si hi ha una regata al món que ha tingut una evolució constant en la vela infantil, aquesta no ha estat una altra que la Palamós Optimist Trophy-Nations Cup, la segona regata de vela infantil més important del món en nombre d’inscrits en l’actualitat i que amb l’organització del Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós, ha esdevingut una regata de referència en el món de la vela, amb la participació de regatistes arribats dels 5 continents. Dimecres 12 i divendres 14 de febrer, l’alumnat de 6è va visitar i conèixer de ben a prop aquesta reconeguda regata que enguany ha celebrat la 35ena edició. Van conèixer quin tipus d’embarcació hi participa, com es desenvolupa la competició i fins i tot van poder parlar amb regatistes d’arreu del món. Va ser una experiència molt interessant i divertida.

Podeu veure les fotos accedint aquí.

A 1r ens endinsem en el món de la llum i les ombres

Durant aquest segon trimestre, els nens i nenes de 1r hem començat a treballar sobre la llum i l’ombra. Tot va començar a través d’un conte anomenat “Em fa por la foscor” i vam poder plasmar quines eren les nostres pors.
A partir d’aquí, hem anat investigant i experimentant al llarg de diverses sessions per poder donar resposta a les nostres inquietuds. Vam sortir al pati a investigar a on hi havia ombres, vam veure que nosaltres depenent d’on ens situem podem tenir ombra o no… En una altra sessió, vam veure com l’ombra d’un objecte va canviant al llarg del dia. Gràcies a això, hem pogut treballar el moviment de rotació de la Terra. També hem pogut experimentar amb les llanternes i diferents tipus de materials, per tal d’entendre els conceptes: translúcid, transparent i opac. De mica en mica, anem aprenent nous continguts i anem fent camí cap a noves descobertes!

Podeu veure les fotos accedint aquí.

Dibuixem el cos a I4!!!

Hola famílies,

Aquests darrers dies a I4 estem descobrint el nostre cos tant amb el moviment i la coordinació com saber-ho reproduir sobre el paper amb totes les seves parts. Hem jugat amb nines on les vestim i també amb encaixos de fusta amb peces i imatges d’ossets, per anar visualitzant el nostre cos i les parts que el formen.

Esperem que us agrada la petita mostra que us hem preparat.!!!

Podeu visualitzar les fotos aquí.

Creem faules a 5è.

Els nois i les noies de 5è hem estat treballant les faules a les estones d’expressió escrita.

Hem creat faules amb uns protagonistes ben propers, diferents animals de les Gavarres, que a partir de les seves històries transmeten ensenyaments ben especials. Una vegada escrit el text, hem recreat la nostra faula amb un format audiovisual i el resultat ha sigut molt xulo. Convidarem als nostres companys i companyes de la comunitat de petits a veure-les perquè ben segur que els encantaran!

Si voleu passar una bona estona mirant les nostres faules, cliqueu a l’enllaç.

FAULES 5èA

FAULES 5èB

Anem a la biblioteca!

El passat 23 de gener, les  dues classes d’I3 vam fer una sortida caminant, des de l’escola fins a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou, acompanyats de familiars voluntaris.

A la biblioteca ens va rebre la Núria, que ens va explicar breument el funcionament de la biblioteca i un conte molt bonic que es diu “Peixet, el petit aventurer”

Els i les alumnes van mostrar molt interès i van escoltar atentament la història d’en Peixet. Un cop acabat el relat, van tenir una estona per descobrir l’espai de la Biblioteca i els seus contes.

Vam passar un bon mati, i fins i tot vam agafar en préstec dos contes per llegir a l’aula.

Podeu veure les fotos accedint aquí.

Viatge final de curs de 6è

Aquest any, la colla de 6è anem de viatge al càmping Torre la Mora de Tarragona i a Port Aventura els dies 28,29 i 30 de maig

La col·laboració de les famílies en les activitats organitzades al llarg del curs passat ha fet que el viatge surti molt més econòmic. També comptem amb l’ajut de l’ AMPA que ens cobreix una part del transport. El preu total serà de 78€ i ho repartim amb dos pagaments. El preu inclou: autocar, estada de dos dies al camping amb pensió completa, monitoratge, activitats esportives, entrada i dinar a Port Aventura .

El primer pagament és de 40€. Cal fer l’ingrés del 3 al 10 de febrer.

S’ha de retornar l’autorització i el resguard de pagament a l’escola. Us podeu descarregar la circular aquí

CONEIXEM EL COS HUMÀ – 2n

Els nens i nenes de 2n a treball globalitzat hem estat coneixent el cos humà: esquelet, músculs i articulacions. I com treballen conjuntament per permetre’ns moure, caminar, saltar i fer altres activitats diàries.

A més, hem dedicat temps a parlar sobre els hàbits saludables, com ara la importància de menjar bé, fer exercici i cuidar el nostre cos per sentir-nos bé i tenir energia.

Podeu veure les fotos accedint aquí

 

ENGLISH 2nd GRADE

Hem començat el trimestre treballant “food”. Aprenem el vocabulari del menjar i les estructures necessàries per a poder comunicar i preguntar sobre el que ens agrada i el que no “likes/dislikes”.

També hem introduït una novetat “the leader”. Cada sessió un nen o nena lidera l’estona de les rutines i utilitzant sempre la llengua anglesa va donant les instruccions als companys i companyes del grup. Ho fan genial!

Podreu veure algunes imatges i vídeos clicant aquí.

I4 i I5. Qualitats del so: LLarg i curt.

A les hores de música als alumnes de I4 i I5, ens agrada aprendre tot jugant, cantant i amb el moviment del propi cos. Hem començat l’any aprenent una de les qualitats del so: La durada, que consisteix en diferenciar els sons llargs i els curts. Per fer un bon aprenentatge cal viure i experimentar els sabers que volem treballar, per aquest motiu després de jugar i fer diferents exercicis d’expressió corporal amb audicions com: Hivern de Vivaldi o Pizzicato de Leo Delibes, hem consolidat el treball amb la grafia del llarg i el curt. Podeu veure el treball realitzat en les fotos i els vídeos que us enllacem.

Podeu veure les fotos accedint aquí.

Escrivim i llegim ritmes a 1r

Interpretar i crear ritmes és una tasca que agrada molt i al mateix temps és molt motivadora pels infants. L’assoliment progressiu dels ritmes, començant per la negra i les corxeres, és bàsic per tal de poder picar ritmes i escriure’ls. En un inici tot el treball es fa a través del moviment, l’escolta i el joc musical. Consolidem el treball quan ja som capaços de començar a escriure petits ritmes de quatre pulsacions i saber-los interpretar. Amb els i les alumnes de 1r estem molt motivats i cada sessió és un petit progrés que ens motiva i ens fa gaudir de la música.

I3. Aprenem a diferenciar el so i el silenci

A les hores de música els alumnes de I3 estem treballant la diferència entre el so i el silenci. Ho hem fet cantant, ballant cançons de so i silenci i també amb jocs de moviment. Per finalitzar aquest treball, dins la caixa de la sorpresa musical hi hem trobat diferents objectes i instruments. Després d’escoltar i experimentar amb ells, hem fet dos grups: els que sonen i els que fan silenci. Tot això acompanyat de la grafia que hi correspon.  Aprendre a diferenciar el so i el silenci és la base per iniciar el treball de les qualitats del so, que mica en mica anirem treballant durant aquest curs.

Viatgem a 6è: descobrim les comarques de Catalunya!

Aquest curs, els alumnes de 6è ens hem endinsat en el fascinant món de les comarques de Catalunya a través del Viatgem, realitzant un projecte innovador i molt participatiu. A partir del treball en grups de 3 o 4 alumnes, cada equip s’ha especialitzat en unes comarques concretes, aprofundint en les seves característiques, cultura, gastronomia, relleu i aspectes més rellevants.

L’objectiu d’aquesta feina no és només conèixer millor el nostre territori, sinó també treballar en equip, sintetitzar la informació i aprendre a comunicar-la de manera clara i atractiva. Per això, cada grup ha creat la seva pròpia pàgina web mitjançant Google Sites, un espai on poden personalitzar el disseny, afegir imatges, mapes, vídeos i tota la informació recopilada.

A mesura que avancem en el projecte, compartim els nostres descobriments amb la resta de la classe, contrastant la informació i millorant el nostre treball conjunt. L’entusiasme que han mostrat els alumnes és espectacular, ja que estan aprenent d’una manera dinàmica i pràctica.

Més endavant, organitzarem una exposició on convidarem les famílies per mostrar el resultat final de la nostra feina. Serà una gran oportunitat perquè els alumnes presentin les seves webs i expliquin tot el que han après sobre les comarques de Catalunya.

Estem molt orgullosos de l’esforç i la dedicació de tots els alumnes en aquest projecte. Sens dubte, està sent una experiència enriquidora que ens ajuda a conèixer millor el nostre país i a desenvolupar habilitats molt valuoses per al futur.

Podeu veure les fotos accedint aquí.

 

 

 

 

 

Dia de la Pau i la no violència

 

Avui, 30 de gener, els i les alumnes de 2n de totes les escoles de Palamós, ens hem reunit al pati de la Vila per celebrar el Dia de la Pau i la no violència.

Un matí on hem participat de diferents jocs cooperatius, hem jugat i hem parlat amb nens i nenes de les altres escoles i… sobretot, hem cantat i ballat plegats la cançó: VOLEM LA PAU!.

Una diada en la qual ens ho hem passat molt bé i que repetirem el curs vinent.

 

Edunautes, febrer 2025

 

 

 

Edunautes! Ja teniu el passaport a punt per a les activitats de febrer? Us compartim el cartell amb totes les activitats que s’ofereixen.

A banda, ja podeu consultar totes les activitats Edunauta de Palamós i del territori per participar a la que vulgueu a la pàgina web: www.passaportedunauta.cat

 

Caçadors de diamants a 5è!

Aquest trimestre hem iniciat les classes d’educació física realitzant un joc de taula que es diu Caçadors de Diamants. Aquest joc servirà per potenciar el treball cooperatiu a través de reptes d’educació física. L’alumnat de 5è s’endinsarà en una divertida història durant aquestes sessions on treballarà de valent per arribar a un objectiu comú. Cada grup gaudirà i jugarà tot potenciant el treball en equip i el respecte envers als altres i segur que ho faran genial. Endavant caçadors i caçadores!

SORTIDA PIRATES I5

Els infants d’I5 han viscut una jornada inoblidable gràcies a una emocionant aventura pirata! Tot va començar el dia abans de la sortida, quan a l’escola van rebre un vídeo de la pirata Mery. Aquesta els va explicar que el temut pirata Barba-rossa li havia robat els seus tresors i els va demanar ajuda per recuperar-los. Per guiar-los, els va enviar un mapa ple de pistes i indicacions.

El dia següent, amb el mapa en mà i molta energia, els nens i nenes van començar l’aventura. La primera parada va ser el mirador de Francesc d’Assís Marull Savalls, des d’on van contemplar unes vistes espectaculars del mar i van trobar el primer tresor de la Mery.

El recorregut va continuar fins a la plaça Murada, on, des del mirador, van poder observar el mar, el port i el Museu de la Pesca, comentant tot el que descobrien. A la següent parada, la plaça de l’Església, van fer una pausa per esmorzar i, amb gran emoció, van trobar el segon tresor. Allà també van aprendre una curiosa història: els pirates havien robat les campanes de l’església per fondre-les i fer-ne bales per als seus canons!

La darrera etapa del recorregut els va portar al carrer del Perill. Allí es van fer una foto de grup i van descobrir que aquest carrer havia estat utilitzat pels pirates per accedir a la vila de Palamós.

Aquest dia ple d’activitats i descobertes va ser molt especial per als nens i nenes d’I5. No només van ajudar la pirata Mery a recuperar els seus tresors, sinó que també van aprendre coses sobre la història local i van viure una experiència divertida i enriquidora que mai oblidaran!

Podeu veure les fotos accedint aquí.

A 1r aprenem a escriure amb lletra lligada

Aquesta setmana hem introduït la lletra lligada a la classe, una tipologia de lletra que la veiem en alguns llibres de l’aula, però que encara no ens havíem animat a escriure. Estem molt engrescats i motivats per aprendre-la.

Cada setmana anirem introduint un seguit de lletres, i així de en mica les anirem aprenent totes. Primer les vam presentar, i les vam poder practicar a la pissarra. Després, per parelles vam poder escriure-les a l’esquena d’un company/a. També vam sortir al pati per poder escriure-les a terra.

Tot aquest treball previ ens ha servit, per finalment poder practicar el traç de les lletres dins de la pauta Montessori a la llibreta. Aquesta pauta ens servirà per poder començar a estructurar els escrits.

Finalment, volem compartir amb vosaltres, que cada dia hi haurà una «lletra» que serà la contrasenya per poder entrar i sortir de l’aula, així les anirem practicant en el nostre dia a dia.

Podeu veure les fotos accedint aquí.