PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA 2026-2027

Del 22 al 30 de juny s’obre el període per formalitzar la matrícula dels alumnes d’educació infantil i primària pel curs 2026-27. Cal que consulteu la llista d’admesos que trobareu penjada aquí i al taulell d’anuncis de l’escola, per saber si podeu matricular el vostre fill/a. Tingueu present que el dijous 25 i el divendres 26 són dies de festa local.

LLISTAT D’ALUMNES ADMESOS A L’ESCOLA LA VILA

ATENCIÓ: La reunió per a les famílies nouvingudes d’I3 serà el dilluns 29 a les 19h.

Els alumnes que no formalitzen la matrícula en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada.

Podeu passar a recollir tota la documentació per la matrícula a partir del dia 19 de juny a la secretaria de l’escola. Horari de 8:30 a 13.30h. També podeu descarregar-la aquí: full dades matrícula, carta de compromís educatiu, autorització drets d’imatge, autorització sortides pel poble, atenció educativa alternativa/religió, autorització paracetamol, enquesta de salut.

Més endavant us farem arribar el full de pagament de quotes. Les famílies de 1r a 6è, heu de cedir un val escolar a l’escola, trobareu tota la informació AQUÍ.

Aquí teniu també el full de pagament de l’AMPA:  Quota de l’ AMPA_26-27.

(Les famílies vulnerables d’I3 a 2n estan exemptes del pagament de quotes, xandall, excursions i AMPA.)

MENJADOR ESCOLAR: Podeu consultar informació sobre menjador escolar a la web del Consell Comarcal: MENJADOR ESCOLAR_CONSELL COMARCAL BAIX EMPORDÀ

Més informació a la web del Departament d’Ensenyament.

 

TROBADA FUTSAL A LA VILA

Aquest dissabte, 5 de març, va tenir lloc al pati de l’escola la Trobada Futsal, on ens trobem tots els nens i nenes que fem l’extraescolar de futbol sala d’algunes escoles de la zona per passar un matí ben divertit, jugant entre nosaltres.

Trobareu les fotos dels equips que vam representar a La Vila clicant AQUÍ.

SORTIDA DELS INFANTS DE I3 A CORÇÀ

El passat divendres 28 de març, els nens i nenes de I3, vam anar a la casa de colònies l’Ocell de Corçà.

Tots i totes estàvem molt emocionats per pujar a l’autocar que ens portaria a veure tots els animals de la granja. Durant la setmana n’havíem estat parlant i teníem molta curiositat de veure’ls en directe.

A l’arribada ens esperaven els grangers, que després d’esmorzar, ens van venir a buscar per fer el taller «Cuidem els animals»

Vam donar menjar al poni, al cavall i al burro. Vam veure dues alpaques, els conills, les tortugues, els coloms, les gallines i els paons amb les seves plomes de colors.

Després de passar-ho molt bé cuidant els animals, va arribar l’hora de dinar. La cuinera ens va preparar macarrons, pollastre amb patates i gelat. Un dinar boníssim!

Amb la panxa plena vam fer el taller de maquillatge i vam ballar fins que l’autocar ens va venir a recollir.

El viatge de tornada va ser d’allò més tranquil perquè molts de nosaltres ens vam adormir.

Amb ganes de fer la següent sortida.

Podeu veure les fotos accedint aquí.

 

Rodajoc a 4t!

El dimarts 1 d’abril l’alumnat de 4t va participar en el RODAJOC DE PALAMÓS, SANT ANTONI, CALONGE I VALL-LLOBREGA. La jornada es va celebrar enguany a Vall-Llobrega i vam gaudir d’un matí de jocs a l’aire lliure tots plegats.

Les escoles participants al Rodajoc van ser: ESC La Vila, ESC Vila-romà, ESC La Salle, ESC Vedruna , ESC Llevantí de mar, ESC La sínia; (St. Antoni de Calonge); ESC Pere Rosselló (Calonge); ESC Vall-llobrega; INS Palamós

Els organitzadors van ser: els mestres del Seminari Rodajoc Palamós, Calonge i Vall-lobrega  (PFZ)

Col·laboradors: Ajuntament de Vall-llobrega, SEBE (Serveis Educatius del Baix Empordà) i Servei Educatiu del Baix Empordà; Consell Esportiu del Baix Empordà.

Sortida de 5è al MNATEC

El passat 26 de març, l’alumnat de 5è vam anar d’excursió a Terrassa per conèixer el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya i realitzar un taller sobre engranatges. Aquesta sortida complementa tot el que hem après sobre les màquines simples a treball globalitzat, ja que juntament amb història, han estat els dos blocs que hem treballat al llarg d’aquest segon trimestre de curs.

En breu us ensenyarem les màquines simples que hem creat!!!

Va ser una sortida que ens va agradar molt. Podeu veure les fotos, accedint aquí

APRENEM EDUCACIÓ VIÀRIA A I5

Els nens i nenes de I5 han participat en un taller d’educació vial organitzat per la Policia Local. L’activitat ha constat de dues parts molt interessants i enriquidores.

El dilluns, els agents van visitar l’aula per parlar sobre la seguretat viària. Ens van explicar la importància de portar el cinturó de seguretat i utilitzar la cadira o l’elevador al cotxe.

El divendres, vam visitar la comissaria de la Policia Local. Els agents ens van recollir a l’escola i, durant el camí, ens van ensenyar com hem de caminar pels carrers, travessar els encreuaments de manera segura i estar atents als senyals de trànsit. Un cop a la comissaria, vam conèixer les instal·lacions, com la centraleta, les oficines i els vestidors. La part més emocionant va ser la visita al garatge, on vam veure de prop els vehicles policials i fins i tot vam poder pujar-hi.

Aquest taller ha estat una experiència molt educativa i divertida per als infants. Han après conceptes essencials de seguretat viària d’una manera pràctica i vivencial. Agraïm a la Policia Local per la seva dedicació i per fer-nos passar una setmana tan especial.

PODEU VEURE LES FOTOS ACCEDINT AQUÍ

TIN TON ( alumnes de 5è )

Aprendre a tocar instruments és molt motivador pels nostres infants. Amb els i les alumnes de 5è hem après a tocar al cançó TIN TON amb carillons i fer un petit acompanyament amb el piano amb les notes DO-SOL. Ha sigut tot un procés que vam iniciar amb el treball de conèixer la partitura, el ritme amb les notes, la melodia i tot seguit com tocar-la amb els instruments. El resultat final ha sigut fantàstic!

A l’enllaç que us deixem podeu veure vídeos i imatges del procés.

Cantata alumnes de 1r

El divendres 14 de març els i les alumnes de 1r vam participar en la cantata escolar que organitzen les mestres de música de les diferents escoles de Palamós. Enguany la cantata es deia: L’avi mariner. Els nens i les nenes van interpretar quatre cançons: Tinc un avi, Marineres com que bufa el vent, La mar estava salada i una adaptació de l’Himne dels pirates del musical “Mar i cel”. Tot això acompanyat de tres músics que  van tocar en directe durant la cantata. Hem gaudit molt preparant les cançons però sobretot compartint escenari amb tots els nens i nenes de les diferents escoles del poble.

 

ENGLISH 3rd GRADE

A 3r continuem treballant l’anglès amb propostes diversificades. A la carpeta que us enllacem podreu veure com hem après poemes, hem fet racons amb diferents propostes, jocs grupals, rutines…Esperem que els vostres fills i filles us expliquin amb més detall cada una de les imatges i/o vídeos que trobareu!

Podeu veure els arxius accedint aquí

 

JORNADA DE FORMACIÓ: APRENDRE MATEMÀTIQUES

El passat dijous,  l’equip directiu i de diversitat de l’Escola La Vila vam assistir en una jornada de formació d’Innovamat on es va parlar de l’aprenentatge de les matemàtiques. La jornada es va centrar en com garantir que tots els infants puguin participar activament en les diferents activitats matemàtiques del dia a dia a l’escola.

Innovamat és un mètode innovador que té com a objectiu potenciar el raonament matemàtic a través d’activitats manipulatives, jocs, situacions contextualitzades i el desenvolupament del pensament crític. 

A més de conèixer noves eines i estratègies per afavorir una educació més inclusiva i adaptada a les necessitats de tot l’alumnat, també vam tenir l’oportunitat d’intercanviar idees i experiències amb mestres d’altres centres educatius. Aquest espai de debat ens va permetre compartir diferents punts de vista i aprendre noves maneres d’enriquir la nostra pràctica docent.

Les activitats riques de terra baix, sostre alt i parets amples son les que volem oferir a l’escola per tal que tot l’alumnat i tingui cabuda.

Des de l’Escola La Vila considerem fonamental apostar per formacions que ens ajudin a créixer com a docents, ja que aquest tipus de jornades ens permeten avançar cap a una educació més equitativa i de qualitat per a tots els nostres alumnes.

Adjuntem la seva pàgina web per tal que pugueu fer un cop d’ull al mètode.

https://www.innovamat.com/ca/families/

Segon pagament colònies

Ja s’estan acostant les dates de les colònies! Recordeu que  els més petits van  a Can Maiol a Sant Andreu Salou (prop de Cassà de la Selva), a mitjans a Can Solà a Vilobí d’Onyar i 4t i 5è al Mas Gircós a Sant Ferriol (Besalú).

El mes de novembre es va fer un primer pagament de bestreta de 50€ i ara els vostres fills i filles us han fet arribar el segon pagament. El preu de les colònies  inclou autocar, estada i tallers, i també la comissió de La Caixa. Aquest s’ha de fer  mitjançant el codi de barres. Cal indicar els noms i cognoms i curs de l’alumne.

Període de pagament: del dimecres 12  al dimarts 25 de març inclòs. Cal retornar el comprovant d’ingrés a la/el tutora/r no més tard del dimecres 26 de març.

Atenció important: En el cas que una família decideixi que el seu fill/a no vagi de colònies no es retorna la bestreta del primer pagament.

Us podeu descarregar els codis de barres aquí:

Comunitat de petits 

Comunitat de mitjans

(4t, 5è)

A 3R FEM TEATRE ! PIRATES A LA VISTA !

VENIU AL TEATRE!

Aquest any les classes de 3r participem a la 33a Mostra de Teatre Infantil de Palamós.

Per això, des del principi de curs que no parem d’assajar!  Quina feinada!

Voleu passar una bona estona?  Veniu a veure la nostra aventura “PIRATES A LA VISTA”.

En aquesta història hi trobareu emoció i intriga ! Uns pirates temibles i també un xic despistats busquen el tresor del famós Barba-rossa. Però ep… tenen competència! No són els únics que el busquen!

El trobaran… o no?

Vigileu… que no us els acabeu trobant per  Palamós!!!

Us esperem per explicar-vos-ho tot, a La Gorga,  el dia 10 de maig de 2025, a les 17 h. Les entrades per assistir de públic es podran comprar a partir del dilluns 24 de març a les 9 h de matí a la web de la Gorga, www.lagorga.cat.

No us ho perdeu!!!

De moment, aquí teniu quatre fotos per anar veient com ens preparem, les podeu veure aquí.

 

 

Sortida al CosmoCaixa 6è

El dimarts 22 d’abril, just tornant de setmana santa, els alumnes de 6è visitarem el Cosmocaixa de Barcelona. Durant la sortida visitarem el museu i participarem en un taller d’energia on treballarem sobre el projecte energies i electricitat de treball globalitzat. També realitzarem un altre taller anomenat “Menjar i no ser menjat”.

El cost de l’excursió ja està inclòs en la quota que es va abonar a l’inici de curs.

Horari i punt de trobada:

  • Sortida: A les 8:00 h des del Camp de Futbol de Palamós.
  • Tornada: A les 16:30 h al mateix lloc.

*Si arribem més tard avisarem des de tutoria per Tokapp.

Què cal portar?

  • Esmorzar i dinar.
  • Aigua.
  • Roba i calçat còmode.

Us podeu descarregar l’autorització aquí: Sortida Cosmocaixa 2025

I ara què, Andersen? El teatre de 5è

Els nois i les noies de 5è aquest curs participem a la mostra de teatre de Palamós, amb l’obra “I ara què, Andersen?”

Des de fa uns quants dies, estem assajant de valent per tal d’aconseguir que la nostra obra ens quedi genial. Per ajudar-nos en tot aquest procés, avui ens ha visitat l’actor Sergi Ponsatí a qui hem pogut entrevistar. Ens ha donat bons consells, estratègies i alguna tècnica per aplicar a dalt l’escenari. Ha estat molt interessant escoltar-lo.

Si no us voleu perdre el nostre teatre, us convidem el pròxim 30 d’abril, a les 20:00 h al teatre la Gorga. Les entrades per assistir de públic es podran comprar a partir del dilluns 24 de març a les 9 h de matí a la web de la Gorga, www.lagorga.cat.

Us hi esperem!

Treball globalitzat 6è: Per què els panells digitals s’encenen sols al matí?

Aquest curs, els alumnes de 6è de l’Escola La Vila dins de l’àrea de treball globalitzat participen en el projecte “Per què s’engega sol el panell digital quan arribem al matí?”, dins el programa Greenmath de la Universitat de Girona. L’objectiu serà conscienciar sobre l’estalvi energètic i el consum responsable.

A partir de l’anàlisi del funcionament dels panells digitals, els estudiants investigaran la gestió de l’energia a l’escola i proposaran estratègies per reduir-ne el consum. També crearan circuits elèctrics sostenibles per comprendre millor el transport i l’aprofitament de l’energia. A més, elaboraran anuncis publicitaris per sensibilitzar sobre aquesta temàtica i prepararan la Gala del consum energètic, on presentaran els seus aprenentatges a la comunitat educativa i a les famílies.

Aquest projecte combinarà el medi natural i les matemàtiques amb el treball en equip i el pensament crític, fomentant la presa de decisions responsables per construir un futur més sostenible. Us convidem a seguir aquest procés i a assistir a la Gala del consum energètic per conèixer-ne els resultats!

Podeu veure les fotos accedint AQUÍ

 

 

2n – Visitem les Barques del Peix

Dijous 13 de març els nens i nenes de 2n de primària vam visitar el Museu de la Pesca i les Barques del Peix.

Una vegada allà ens van ensenyar moltes coses: com es fa la pesca d’arrossegament, la pesca d’encerclament, què fan els pescadors des que surten a mar fins que tornen a port …

També vam tenir l’oportunitat de poder veure un veritable vaixell de pesca per dins: la bodega, la cuina, la coberta, el pont i, fins i tot, hem vist la quilla (la columna vertebral).

Podeu veure les fotos accedint aquí

Dibuixem les Construccions a I4

Hola Famílies!!!

A I4 estem aprenent a dibuixar les nostre produccions i construccions, amb ajuda al principi però a poc a poc ho fem més autònomament. És important adquirir una orientació sobre el paper ja que és la base de la direccionalitat de l’escriptura.

Han gaudit molt amb l’activitat, i esperem que us agradin aquest petit recull de fotografies!!!

Gràcies!

Podeu veure les fotos accedint aquí

Tallers famílies 1r

Al primer trimestre, vam iniciar els tallers de famílies dins del projecte “Tots som iguals?”. Cada setmana, un alumne/a esdevé protagonista i comparteix amb nosaltres: fotografies des del naixement fins ara, l’esport que més li agrada, el seu peluix preferit, un joc de taula i un taller amb la seva família.

Actualment, encara continuem amb aquests tallers tan significatius pels alumnes, on se senten orgullosos i contents de poder compartir una estona amb els seus familiars.

Podeu veure les fotos accedint aquí

Edunautes, març 2025

 

Edunautes! Ja teniu el passaport a punt per a les activitats de març? Us compartim el cartell amb totes les activitats que s’ofereixen.

A banda, ja podeu consultar totes les activitats Edunauta de Palamós i del territori per participar a la que vulgueu a la pàgina web: www.passaportedunauta.cat

Carnaval 2025

Els nois i les noies de 6è han pensat unes consignes ben divertides per començar el Carnaval amb gresca i xerinola!

Les consignes són:

– Dilluns 24 de febrer: Comoditat i festa, tothom amb pijama ha de venir.

– Dimarts 25 de febrer: Per celebrar el carnaval tots vestits de gala, quin festival!

– Dimecres 26 de febrer:  Amb ritme i energia, tots amb roba esportiva!

– Dijous 27 de febrer: Al matí tothom de color blau i a la tarda disfressa lliure.

Totes les comunitats, el dijous al matí, farem una sortida pels voltants de l’escola. A la tarda celebrarem el dijous gras amb una festa de carnaval al pati, amb coca i la visita d’una carrossa per animar-nos la tarda.

Recordeu que divendres 28 de febrer i dilluns 3 de març són festius per ser dies de lliure disposició.

Bon Carnaval a tothom!!!

Per veure les fotos del Carnaval cliqueu aquí