PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA 2026-2027

Del 22 al 30 de juny s’obre el període per formalitzar la matrícula dels alumnes d’educació infantil i primària pel curs 2026-27. Cal que consulteu la llista d’admesos que trobareu penjada aquí i al taulell d’anuncis de l’escola, per saber si podeu matricular el vostre fill/a. Tingueu present que el dijous 25 i el divendres 26 són dies de festa local.

LLISTAT D’ALUMNES ADMESOS A L’ESCOLA LA VILA

ATENCIÓ: La reunió per a les famílies nouvingudes d’I3 serà el dilluns 29 a les 19h.

Els alumnes que no formalitzen la matrícula en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada.

Podeu passar a recollir tota la documentació per la matrícula a partir del dia 19 de juny a la secretaria de l’escola. Horari de 8:30 a 13.30h. També podeu descarregar-la aquí: full dades matrícula, carta de compromís educatiu, autorització drets d’imatge, autorització sortides pel poble, atenció educativa alternativa/religió, autorització paracetamol, enquesta de salut.

Més endavant us farem arribar el full de pagament de quotes. Les famílies de 1r a 6è, heu de cedir un val escolar a l’escola, trobareu tota la informació AQUÍ.

Aquí teniu també el full de pagament de l’AMPA:  Quota de l’ AMPA_26-27.

(Les famílies vulnerables d’I3 a 2n estan exemptes del pagament de quotes, xandall, excursions i AMPA.)

MENJADOR ESCOLAR: Podeu consultar informació sobre menjador escolar a la web del Consell Comarcal: MENJADOR ESCOLAR_CONSELL COMARCAL BAIX EMPORDÀ

Més informació a la web del Departament d’Ensenyament.

 

Quart: taller de l’aigua

La setmana passada l’Associació Sorellona va venir a l’escola a fer un taller sobre les depuradores amb els nens i nenes de quart. Amb aquesta activitat han aprofundit en els coneixements sobre l’aigua que ja havien treballat al llarg del primer trimestre.

Amb aquest experiment donem per tancat el treball globalitzat sobre l’aigua. A les fotos podreu observar algunes de les diferents propostes com la sortida al Museu de la pesca o el treball d’aula.

L’aigua és un bé escàs i els nens i nenes de quart han après que hem de fer tot el possible per no malgastar-lo.

 

Podeu veure les fotos accedint aquí.

ELS NENS I NENES D’EDUCACIÓ INFANTIL HEM ANAT AL TEATRE!!!

El Dimarts 14 de Gener, els infants de la Comunitat de Petits hem anat al teatre de La Gorga a veure un espectacle de Dansa Clàssica, amb música de Chopin.

L’Obra es titulava “Rrrr. Història d’una eruga” on hem pogut observar el cicle de la vida d’una eruga, amb una posada en escena molt bonica i molt artística. La ballarina s’anava transformant des d’un ou fins a una espectacular papallona.

Podeu veure les fotos accedint aquí.

LES PROPOSTES D’AULA A I3

L’aula de I3 conté diversos espais educatius, en cada un d’ells es fomenta la creativitat, el joc, l’autonomia i sobretot l’aprenentatge.

L’organització de l’aula en propostes marca una dinàmica ben especial, ja que permet als infants realitzar les diferents activitats segons les seves pròpies necessitats i motivacions personals.

Les aules estan distribuïdes en diferents espais: espai de trobada (rotllana), zona de biblioteca, zona de catifa i mirall, taules i cadires per a desenvolupar propostes amb varietat d’agrupaments: individual, parella i/o petit grup. També disposem de taula de llum, plafó de pintura i pissarra

Al mateix temps cada zona o espai presenta propostes més lliures o guiades:

A la rotllana hi acostumem a seure amb el coixí i és un punt de trobada per a l’escolta i el diàleg. Hi realitzem des d’activitats en gran grup com en petit grup.

A la zona de la biblioteca els infants poden escollir un conte de manera individual o amb els companys. Es un espai de coixins grans i cortines amb colors càlids que fomenten la relaxació i la tranquil·litat.

Disposem d’una zona on hi ha una catifa i un mirall, normalment es dedica aquest espai per a jugar a construccions, peces soltes, i minimons.

Les taules i cadires en grup fomenten el treball cooperatiu i col·laboratiu ja que permeten realitzar propostes amb 4 infants. Les propostes que normalment es realitzen són de plastilina, encaixos, puzzles, dibuix i pintar, reconeixement del nom, i escriptura. Aquestes activitats poden ser lliures o bé l’adult hi pot intervenir, de manera que es treballa en equip.

“L’art d’ensenyar és l’art d’ajudar a descobrir” Mark Van Doren

Podeu veure les fotos accedint aquí.

El Nadal a l’Escola!

Dimecres vam tornar de les vacances de Nadal. Han passat uns quants dies d’ençà que el vam celebrar a l’escola!

A continuació teniu un recull de fotos de quan els patges van passar per l’escola i tots els infants van poder rebre’ls al pati de l’escola. També veureu com la comunitat de petits i la de mitjans, els van poder entregar la carta de desitjos i d’agraïments al pavelló. A banda, també podreu veure algunes fotos de com vam fer cagar el tió.

FOTOS DEL TIÓ

FOTOS DEL PATGE

A més, aquí teniu un recull dels vídeos gravats de les diferents vetllades dutes a terme. Aprofitem per felicitar la feina feta a tots els grups! Vam poder gaudir d’unes magnífiques vetllades. 

Vetllada 1r-5è

Vetllada 2n-4t

Vetllada 3r-6è

Vetllada petits: estem treballant per resoldre algunes incidències que hem tingut amb el vídeo. Disculpeu les molèsties.

Revisions bucodentals

Com cada any, aquest segon trimestre es durà a terme el programa de prevenció bucodental a l’escola. Amb la coordinació del Departament de Salut i del Departament d’Ensenyament, facilitem a les famílies la revisió anual bucodental dels seus fills i filles amb la finalitat d’una millor prevenció i detecció de possibles problemes a curt, mitjà i llarg termini.

Enguany es faran revisions als següents cursos:

– 6è: dimarts 14 de gener

– 1r: dimarts 21 de gener

– I4: dimarts 28 de gener

Juntament amb la carta informativa, rebreu una autorització que cal que retorneu a l’escola el més aviat possible.

Circular i autorització revisions bucodentals

4th graders as Weather Presenters!!

Els alumnes de 4t han fet d’autèntics dones i homes del temps a l’àrea d’English. Per parelles, han investigat el clima i la temperatura de sis ciutats del món i han preparat una presentació amb Canva per explicar-ho a la classe.

Durant la seva exposició, han descrit el temps de cada ciutat utilitzant expressions com It’s sunny in Sydney! o It’s raining in London and it’s 10 degrees!. Ha estat una activitat divertida i enriquidora per practicar el vocabulari del temps, millorar la fluïdesa oral i aprendre a treballar en equip.

Great job, 4th graders!!

Podeu veure els vídeos i presentacions de Canva accedint aquí

Passaport Edunauta

El passat dimarts 26 de novembre l’alumnat de 3r i 4t van anar a la Gorga per rebre  el passaport Edunauta. Aquest, acompanyarà als infants durant tot un curs escolar. Hi registraran i recolliran, l’aprenentatge obtingut de les activitats en què participen. Propostes encaminades a què els infants continuïn assolint coneixements participant en activitats molt adients per a ells, i que tenen lloc tant a l’escola i a casa seva, com al municipi, dins i fora de l’horari lectiu.

A l’entrada de l’escola trobareu el programa del mes de desembre. Les activitats que s’ofereixen estan obertes a tothom.

Us animeu?

Som-hi Edunautes!

Notes i ritmes

Els alumnes de 2n ja coneixen els ritmes de la negra, les corxeres i el silenci de la negra. Després d’aprendre com sonen i s’interpreten a través d’un conte, de jocs musicals i altres tipus de dinàmiques, hem posat melodia als nostres ritmes amb les notes de l’escala musical. En aquesta ocasió hem utilitzat les campanes musicals i les fitxes de les notes per ajudar-nos en aquesta tasca. Ens ho passem molt bé tot experimentant i descobrint nous sabers musicals.

SPEED-DATING IN ENGLISH

Aquest inici de curs, amb els alumnes de 6è, hem repassat les presentacions personals en anglès de manera oral. Hem practicat converses en format speed-dating!

Amb personatges ficticis, hem fet preguntes i respostes sobre el nom, l’edat, d’on són, quin és la seva ocupació i què els agrada i no agrada, entre altres. Ha estat una activitat perfecta per guanyar confiança, millorar la fluïdesa oral i trencar el gel en aquest inici de curs.

Molt bona feina 6è!!

Podeu veure els videos accedint aquí.

Sortida al Port de Palamós 6è

El passat dimarts dia 19 de novembre, les alumnes de 6è vam anar a visitar el Port de Palamós proposta del projecte d’entorn “Fem Arrels”. Vàrem fer una ruta a peu per diferents indrets del port de Palamós, planassa, plaça de sant Pere, plaça de la Catifa. Aquesta sortida ens va permetre veure l’evolució del port al llarg dels anys, així com les seves funcions, usos, els protagonistes, etc.

Mitjançant la visita, vam poder visitar els diferents espais relacionats amb el port i la pesca com: la subhasta del peix, l’estenedor de xarxes, l’espai peix, etc. Gràcies a la sortida ara tenim nous coneixements sobre l’origen del port i la importància de la pesca al poble de Palamós.

Podeu veure les fotos accedint aquí.

A 2n hem finalitzat piscina!

A 2n hem anat a la piscina Mes Gavarres els mesos de setembre, octubre i novembre. Vam començar a fer piscina el dilluns 16 de setembre i hem acabat el dilluns 25 de novembre. Aquests tres mesos hem après a nedar i els que en sabien hem millorat l’estil de natació. Aspectes més tècnics com les flotacions ventrals i dorsals, el control de la respiració, propulsió de cames i els girs, hem treballat tot familiaritzant-nos amb el medi aquàtic.

English stations

Els nens i nenes de 3r estan treballant els animals. L’objectiu és saber elaborar un text a nivell oral i escrit sobre animals coneguts, poder explicar les seves principals característiques. Anem avançant amb diferents activitats, aquesta setmana hem dedicat les dues sessions a “English stations”. Es tracta de passar per diferents propostes en parelles o grups de tres i posar en pràctica el que estem aprenent. Aquestes poden ser orals, escrites, de comprensió…

Podeu veure imatges clicant aquí.

 

JUGUEM AMB LES LLETRES

Durant aquests primers mesos estem aprenent diferents jocs, activitats, propostes…a l’aula.

Un dels aprenentatges que estem introduint i descobrint són les lletres. Estem jugant amb diferents materials com ara pals, panotxes, pinyes…, també amb peces de lego, pissarres magnètiques, i escrivim el nostre nom amb lletres divertides!!!

Esperem que us agradi…

Podeu veure les fotos accedint aquí

CAMPANYA SOLIDÀRIA RECOLLIDA DE ROBA

A l’escola recollim roba i sabates per ajuda humanitària.

Des de Mariola Solidària i l’ ONG Global Humanitària ens han portat bosses per recollir roba i sabates.

La recollida es farà del 25 al 29 de novembre. Cal deixar les bosses sota l’escala de primària o infantil.

Més informació: Mariola Solidària i ONG Global Humanitària

Us podeu descarregar la circular informativa

Gràcies per la vostra col·laboració.

A 5è treballem les Gavarres

A 5è estem acabant el nostre treball globalitzat sobre els boscos de les Gavarres.  Ha sigut un projecte molt interessant en el qual hem après moltíssimes coses noves. Les diferents informacions treballades a TG les hem ampliat a les estones de llengua, amb comprensions lectores sobre les Gavarres i els éssers vius, però també a expressió escrita on hem elaborat fitxes científiques sobre animals que habiten a les nostres muntanyes.

Al llarg de totes les sessions hem analitzat com funcionen les xarxes tròfiques amb els productors i la fotosíntesi, els consumidors i els descomponedors i l’estructura cíclica de les relacions alimentàries que es produeixen entre ells. Hem analitzat com s’alteren els ecosistemes quan es modifica algun dels factors que en formen part i   hem pres consciència de com és d’important cuidar els nostres boscos, dels quals n’obtenim diversos beneficis, econòmics, socials i ambientals. Per acabar el treball, hem creat una xarxa tròfica característica de les Gavarres i a més, hem dissenyat fitxes científiques d’alguns dels éssers vius que hi podem trobar.

Si voleu veure imatges de les xarxes tròfiques, cliqueu aquí.

Per veure les fitxes científiques, cliqueu aquí.

Mercat de la Joguina Solidària

 

La Taula Palamós Solidari enguany recupera el projecte del Mercat de la Joguina Solidària.

Tots tenim a casa joguines en bon estat i que els nostres fills i filles ja no utilitzen. Aquestes joguines poden tenir una nova vida en mans d’altres infants sempre i quan estiguin en bon estat.
Es muntarà un mercat solidari. Es contempla com un projecte de tres dimensions: per una banda, ens ajuda a educar als nostres infants fent-los ser conscients del valor de les coses, de les necessitats de la gent que tenim al nostre entorn i de la importància de reutilitzar i reciclar; a més, dóna l’oportunitat a moltes famílies de poder oferir joguines als seus infants sense necessitat de fer front a grans despeses que suposaria comprar-ne de noves, i, els diners aconseguits amb aquest mercat van destinats a un projecte de caire solidari escollit d’entre totes les propostes que han arribat a la Taula Palamós Solidari.

La recollida de joguines es farà a les hores d’entrada a classe del dilluns 25 de novembre al dijous 28 de novembre (no podrem recollir joguines més tard del dia 28).  Cal que  estiguin revisades i en bon estat.  Caldrà deixar les joguines sota l’escala davant del lavabo (per l’entrada de consergeria) o a l’entrada d’infantil  (sota l’escala).

El Mercat de la joguina solidària serà els dies 7 i 14 de desembre a la Plaça dels arbres  durant tot el dia, de 9 a 20h. 

Aquí teniu una mica més d’informació: CARTA A LES FAMÍLIES

 

VISITA AL CASTELL GALA DALÍ DE PÚBOL

 

El dia 7 de novembre  l’alumnat de 3r, aprofitant que estem treballant la vida i obra de Salvador Dalí, vàrem anar d’excursió a Púbol per visitar el Castell Gala Dalí.

El dia es presentava plujós, però no va ser impediment perquè poguéssim fer aquesta sortida.

En arribar a Púbol vàrem esmorzar en una zona habilitada amb taules i bancs i tot seguit vàrem pujar al castell per fer la visita.

Ens va agradar molt veure l’interior i l’exterior del castell on va viure Gala els últims anys i poder gaudir de les obres de Dalí que hi ha exposades.

Una vegada acabada la visita vàrem dinar i jugar una estona al parc. Després va començar a ploure molt i com que les mestres havien previst aquesta possibilitat, s’havien posat en contacte amb l’Ajuntament de La Pera-Púbol per poder utilitzar la sala polivalent en cas de pluja i allà vàrem anar a passar la resta de la tarda fins que va ser l’hora de tornar a Palamós.

Podeu veure les fotos accedint aquí