3r i 5è PRÀCTICA D’EDUCACIÓ VIÀRIA

3r i 5è PRÀCTICA D’EDUCACIÓ VIÀRIA

Els i les alumnes de 3r i 5è han tingut l’oportunitat de rebre dues sessions d’Educació Viària.

Durant la segona quinzena de maig, la policia local de les Franqueses del Vallès ha vingut a l’escola a impartir una xerrada d’educació viària. Ens ha conscienciat sobre com utilitzar correctament i de forma segura, la via pública tant per part dels vianants com per part dels conductors.

Finalment, hem sortit al carrer a fer una pràctica sobre el que hem après.

Compartim amb vosaltres les fotografies.

L’escola explica com treballa el vector de qualitat de l’educació de les llengües

L’escola ha col·laborat amb el programa divulgatiu sobre el vector de la qualitat de les llengües al nou currículum del Departament d’Educació, explicant com es treballen les llengües al centre.

La llengua se situa al centre del procés d’aprenentatge, ja que és l’instrument d’accés a la informació i a la construcció de coneixement. L’aprenentatge de les llengües es planteja des d’una perspectiva competencial, a través dels enfocaments metodològics centrats en l’aprenentatge integrat de les llengües i d’aquestes amb els continguts, tenint sempre la llengua catalana com a llengua vehicular. Les llengües d’aprenentatge de l’escola són la catalana, la castellana i l’anglès.

Alhora al centre hi ha present una vintena de llengües, les quals a totes s’hi dóna visibilitat i valor. Al centre, i des de fa anys, el tractament de les llengües s’ha focalitzat en el plurilingüisme.

Una mostra de docents de l’escola Colors ho explica en aquest vídeo:

COLÒNIES AL CLAR DEL BOSC

Els alumnes de primer fins a cinquè de primària han anat de colònies a la casa Clar del Bosc de la Garrotxa.

L’aventura va començar fent una parada a l’estany de Banyoles abans d’arribar al Clar del Bosc. En un inici teníem previst visitar les Estunes, però no va ser possible. Així doncs, vam visitar l’estany i vam fer unes dinàmiques per conèixer els monitors que ens acompanyarien durant l’estada.

En arribar a la casa vam poder descobrir l’entorn i gaudir-ne. La casa està situada a un lloc molt privilegiat.

Les colònies d’enguany giraven sobre l’eix de la prehistòria. Després de dinar ja van començar les activitats. Els infants de primer a tercer van fer un taller sobre els tints naturals i la creació d’un amulet. Mentrestant, els alumnes de quart i cinquè feien una ruta d’orientació.

Després de sopar els alumnes van fer un joc de nit amb les seves llanternes.

Finalment arriba el moment més esperat!! L’hora d’anar a dormir, compartir l’habitació amb els companys i fer petar la xerrada fins altes hores.

Al matí un bon esmorzar i preparats per l’última activitat. Els mitjans de l’escola van fer unes cabanes a la muntanya mentre els grans feien el taller de la prehistòria.

Entre activitat i activitat no va faltar mai una estona de ballaruga. Ens ho vam passar molt bé!

Us adjuntem un àlbum de fotos. Cliqueu aquí.

 

 

 

 

XI CAMPANYA DONACIÓ DE SANG

El dia 10 de maig va tenir lloc a l’escola Colors la XI Campanya de Donació de Sang. La campanya la van organitzar l’alumnat de 4t conjuntament amb la col·laboració del Banc de Sang i Teixits.

L’experiència va permetre l’alumnat aprendre moltíssimes coses sobre l’aparell circulatori, els grups sanguinis, les malalties de la sang, el cor, els components de la sang… I el dia de la donació es van convertir en protagonistes juntament amb els donants realitzant tasques com: donar la benvinguda, fer de recepcionistes, passar un qüestionari, donar els obsequis i refrigeri, fer de periodistes realitzant entrevistes i fotografies del dia…

Aquesta experiència també ha permès l’alumnat adonar-se del valor de la solidaritat dins del projecte d’aprenentatge i servei. És per això que volem donar les gràcies a tots els/les donants que van col·laborar en aquesta campanya, ja que sense la seva col·laboració no hauria estat possible. 49 persones es van apropar a la campanya i 44 van poder donar sang, esperem que l’any vinent en  siguin moltes més…

Tota aquesta campanya ha estat un el resultat d’un procés de creació i elaboració al llarg d’aquest trimestre: treball en grups d’experts, creació de logotips i eslògans, creació d’una pancarta, creació d’un videoclip d’una cançó, explicació d’un conte a infantil… De ben segur que ha estat una experiència que no oblidaran!

Podeu veure les fotos del procés a continuació:

CANÇÓ DONACIÓ DE SANG

TREBALL 4T PROJECTE DONACIÓ DE SANG

FOTOS DIA DE LA DONACIÓ DE SANG

Gràcies a tothom!

 

Participacions en concursos a 6è

El passat 28 de març va tenir lloc la semifinal del 19è certamen del Concurs de Lectura en Veu Alta on hi va participar l’Almudena com a representant del cicle superior de la nostra escola. Felicitem a l’Almudena per la feina feta!

D’altra banda, el 23 d’abril es va realitzar el lliurament de premis del 33è Concurs Literari de Sant Jordi de Les Franqueses del Vallès. Felicitem al Pedro ja que va quedar en segona posició de la modalitat de poesia.

Per últim, l’alumnat de cicle superior també va participar de les Proves Cangur de matemàtiques i tres alumnes de 6è han sortit al llistat de les millors puntuacions de 6è de Primària. Hi han participat un total de 13.549 alumnes, dels quals la Núria i en Maik han quedat en la posició 90 i l’Alex T. en la 731. L’enhorabona pel vostre esforç!

 

 

 

3r VISITA LA BIBLIOTECA A L’ESPAI CAN PRAT

El passat dijous 4 de maig, els i les alumnes de 3r, vam anar caminant fins a la biblioteca municipal de Corró d’Avall (Espai Can Prat). Un cop vam arribar, l’Angi i la Patrícia ens estaven esperant per començar l’activitat.

L’objectiu d’aquesta visita era conèixer els diferents espais de la biblioteca on poder trobar els llibres de coneixement.

Ens van presentar un joc de pistes que consistia en dues parts. Per una banda, havíem de confegir un ofici, a partir de lletres desordenades. Després, havíem de buscar la secció on podíem trobar aquest ofici amb una sorpresa: Un objecte que el representava i un llibre. El repte final era respondre algunes preguntes sobre el llibre.

Va ser una experiència motivadora i d’aprenentatge.

Compartim algunes fotos amb vosaltres.

Colònies de 6è a Cala Llevadó

Del 3 al 5 de maig l’alumnat de 6è ha estat de colònies a Tossa de Mar, concretament al càmping de Cala Llevadó. Han pogut gaudir de l’estada en bungalous i han fet activitat molt diverses: rocòdrom, kayak, paddle surf, immersió, un passeig en xurro i una excursió fins al centre i el castell de Tossa de Mar. Han menjat molt bé i durant l’estada el grup ha pogut conviure envoltats d’un entorn immillorable.

Tothom s’ho ha passat d’allò més bé! Poder visualitzar les fotos i vídeos clicant AQUÍ.

L’escola explica el funcionament del projecte Erasmus (ESAM) a TV3

Dilluns 24 d’abril del 2023, el telenotícies vespre de TV3 ha dedicat un reportatge als programes de mobilitats europees.

La nostra escola hem explicat la nostra experiència com a escola que ha participat en un període d’observació a centres educatius d’altres països europeus.

L’objectiu del consorci CETE+ és fomentar la millora en l’aprenentatge de l’alumnat mitjançant diverses activitats, que, a més de períodes d’observació, inclouen cursos de desenvolupament professional en altres països europeus per als docents i els assessors tècnics docents del Departament d’Educació.

Dues mestres de l’escola, a finals de setembre del 2022, es van traslladar a Moreira de Cónegos (Guimaraes, Portugal), i van participar de totes les activitats que durant una setmana es van dur a terme en un centre educatiu de la localitat, l’Agrupamento de Escolas Virginia Moura. A més d’entrar a les aules i participar en classes de diferents nivells educatius, àrees i matèries, van fer reunions amb diversos professionals del centre. L’objectiu de l’estada era observar com es fa l’acollida cultural i lingüística de l’alumnat d’origen estranger i com es fa l’aprenentatge integrat de llengua i continguts en aquesta escola de Portugal.

En el reportatge, es destaca la tasca de l’escola portuguesa d’integrar les llengües dels nouvinguts a l’escola i com les donen a conèixer entre la comunitat”. La coordinadora del projecte Erasmus+ de l’escola, ha explicat com es transfereix tot allò observat durant la mobilitat, i que es fa una avaluació per veure si el que fan a Portugal es pot aplicar a la nostra escola i a la nostra realitat, i si es pot posar en pràctica. El resultat és que el claustre ja ha començat a treballar l’aplicació de mesures i estratègies per ajudar a l’alumnat nou vingut i d’origen estranger, del centre.

Trobareu la notícia de la Corporació Catalana de Mitjans audiovisuals en aquest enllaç i el reportatge emès per TV3 aquí.

En el Nodes de l’Alumnat d’Origen Estranger, s’hi recull un article sobre aquest esdeveniment tan especial per a nosaltres.

XI Campanya de donació de sang: Dóna sang de Colors!

L’escola Colors organitza la XI Campanya de Donació de Sang, i un any més promou un dels projectes d’aprenentatge-servei que l’alumnat de 4t duen a terme. Aquest projecte es realitza conjuntament amb la col·laboració amb el Banc de Sang i Teixits de Catalunya. Ara, més que mai, és important prendre consciència de la importància de fer-se donant per a augmentar les reserves de sang que ajuden a salvar la vida de les persones.

La data programada és el proper dimecres 10 de maig de 15.30h a 19.00h.

Per accedir-hi i demanar hora, es pot fer a través del QR del cartell.