LA TARDOR A TRAVÉS DE L’APRENENTATGE COOPERATIU

Benvolgudes famílies,

El treball cooperatiu és una metodologia que fomenta el treball en equip i elimina la competitivitat. És una metodoloiga a través de la qual els alumnes participen activament i estableixen relacions positives entre ells. Dona cabuda a tots els alumnes, ja presentin algunes dificultats d’aprenentatge o no.

Tots els membres de l´equip s´han d´esforçar i posar el seu ”granet de sorra ” perquè la feina vagi bé, donant molta importància als valors d’ajudar-se, participar i posar-se d´acord.

Mitjançant el treball cooperatiu aprenem dels altres i amb els altres d´una manera motivadora.

Durant aquests dies, hem recordat com treballàvem cooperativament a I3 i I4 i hem realitzat dues activitats de la tardor.

1. Quines coses pertanyen a la tardor? Quines no són pròpies de la tardor? Primer de tot, ens hem posat d’acord per triar el portaveu del nostre equip (grup de 4 nens i nenes) i després hem fet la feina entre tots. Cada equip hem treballat un aspecte diferent de la tardor: animals, fruits carnosos, fruits secs, colors, roba i confegir la paraula tardor. Totes les idees són vàlides perquè tots en sabem  molt de la tardor! Finalment, el portaveu ha explicat a la resta de les companyes i companys de la classe quines coses són de la tardor i hem fet un mòbil per penjar i decorar la classe.
  2. La tardor mitjançant el full giratori: Primer de tot, ens hem posat d’acord per triar el portaveu del nostre equip que no podia ser el mateix nen/a de l’altre dia i després hem fet la feina entre tots. Cada equip ha d’escriure paraules de la tardor en un mateix full, però com? Comença un membre de l’equip escrivint el seu nom i li passa el full al company/a de l’esquerra en sentit de les agulles del rellotge i així successivament fins escriure el nom dels 4 membres de l’equip. Després, cada nen/a ha escrit una paraula de la tardor amb l’ajuda dels companys i companyes de l’equip. Finalment, el portaveu ha explicat a la resta de les companyes i companys de la classe quines paraules ha escrit el seu equip.

LA TARDOR A TRAVÉS DE L’APRENENTATGE COOPERATIU