CONVERSES LITERÀRIES: “NECESSITO UNA ABRAÇADA”

Benvolgudes famílies,

Aquest segon trimestre, els infants de la Illa Tortuga ja estem ben preparats per iniciar les converses literàries com els altres nens i nenes de l’escola i hem treballat l’àlbum “NECESSITO UNA ABRAÇADA“.

Necessito una abraçada és un conte que tracta d’un eriçó que com diu el títol, necessita una abraçada. Cap dels animals que surten al conte li volen fer una abraçada perquè punxa i, com a consequència, es posa trist. Després de tants rebutjos, l’eriçó troba una serp que es troba en la mateixa situació ja que tampoc cap animal li vol fer abraçades. Finalment, entre ells es donen allò que necessiten.
En acabar d’explicar el conte i parlar-ne, hem arribat a la conclusió que tothom necessitem petons i abraçades siguem com siguem i que necessitem sentir que ens estimen. A LA CLASSE ILLA TORTUGA TOTS ENS ESTIMEM I ENS FEM ABRAÇADES.

La conversa s’organitza al voltant de diferents situacions i moments:
1. Presentació de l’àlbum: títol, autor/a, il.lustrador/a, editorial, les guardes i fem induccions sobre la possible història.
2. Desenvolupament: fem la narració del mateix amb les possibles aturades en els moments significatius i claus. Tenim molt present les il·lustracions per tal de donar peu a altres possibilitats de la conversa.
3. Sessions: el desenvolupament de la narració implica que es produeixi en diferents sessions, que normalment són 3 ó 4. Tot depèn del mateix llibre i de les reaccions que puguin ocasionar davant del grup d’infants.
4. Final: fem un recull de les diferents opinions dels infants. Recaptem les idees primordials de la història.
5. Activitat suggerida: el nostre àlbum ens portarà a realitzar una activitat molt concreta per donar cloenda a la nostra proposta literària.

És clar i evident que la participació de l’alumnat implica un treball de grup com ara:
1. Treballar el silenci i l’escolta.
2. Aprendre a valorar el silenci i l’escolta.
3. Augmentar la capacitat d’atenció i de concentració.
4. Observar com es parla.
5. Millorar l’expressió oral amb l’adquisició de nou vocabulari.
6. Activar el pensament i fomentar la creació d’idees.
7. Potenciar l’esperit crític i personal davant la lectura.
La participació de l’alumnat és molt activa, amb un gran paper com a protagonistes, espectadors i observadors del que pot passar a la fase d’experimentació amb els materials, així com les accions que realitzaran relacionades a la proposta de la conversa.

Divendres, vam finalitzar la nostra conversa literària sobre l’àlbum “Necessito una abraçada” amb la companyia de dues famílies: la Mar i el Joan que ens van ajudar a realitzar l’activitat de cloenda: modelar amb plastilina un eriço i posar-li les punxes amb escuradents.

Us compartim un petit recull fotogràfic de l’activitat.

MOLTES GRÀCIES FAMÍLIES PER ACOMPANYAR-NOS I COMPARTIR PETITS I, ALHORA, GRANS MOMENTS JUNTS.