El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on l’alumnat, distribuïts en petits grups, realitzen activitats simultànies de maner autònoma. A l’aula establim quatre racons de lectoescriptura, dos racons on els infants treballen autònomament i els altres dos que es fan amb l’acompanyament de les mestres. Els infants han de passar per tots quatre d’una manera organitzada, és a dir, fem canvis de taula tots i totes alhora, ens preparem darrera de la nostra cadira i quan diem “canvi” hem d’anar fins a la següent proposta rotant en sentit de les agulles del rellotge.
Els racons de lectoescriptura que hem fet durant aquests dies han estat: un llistat dels noms dels companys/es, relacionar els fruits i fruites de la tardor i buscar el seu nom, identificar els dibuixos que comencem per una lletra determinada i conèixer i reproduir gràficament els noms de diferents fruits d’aquesta estació de l’any.
Així mateix també utilitzem la mateixa metodologia de racons per fer el grafisme. Realitzem diferents tasques al llarg dels 4 racons per potenciar i practicar el traç i les diferents habilitats motrius que són primordials pel procés de l’aprenentatge de la lectoescriptura.
Finalment els racons de joc simbòlic són espais destinats a l’activitat lúdica que necessita una participació lliure, imaginativa i creadora per part dels infants. En aquests racons es recreen experiències quotidianes, s’assumeixen rols diferents als habituals i faciliten la representació de situacions viscudes així com el treball de les emocions experimentades en cada situació.
Us deixem una mostra d’imatges d’aquestes sessions perquè les pugueu gaudir i veure en família.