LES EMOCIONS

Les emocions són importants i cal que les anem treballant ja de ben petits. Per aconseguir que un infant creixi, en tota la dimensió de la paraula, no n´hi ah prou amb l´adquisició de coneixements.

Si l´educació ha de ser un procés d´aprenentatge per a la vida, les emocions són molt importants i cal que les tinguem en compte.

L´educació emocional afecta el desenvolupament dels infants, ja que afavoreix l´autoconeixement , predisposa a actituds positives, millora les relacions, incentiva la motivació i afavoreix el seu creixement de manera integral.

Forjar una bona intel·ligència emocional farà que els infants siguin competents emocionalment, capaços d´afrontar-se a reptes de la vida.

QUÈ SÓN LES EMOCIONS?

Una emoció és un procés que s´activa quan l´organisme detecta algun perill, amenaça i desequilibri amb la finalitat de posar en marxa recursos que es troben al seu abast per controlar la situació ( Fernández- Abascal i Palermo, 1999)

QUINS BENEFICIS APORTA EL TREBALL DE LES EMOCIONS?

Treballar les emocions aporta molts beneficis pels infants i pel grup classe:

  • Afavoreix l´equilibri emocional.
  • Millora l´empatia.
  • Possibilita una bona salut mental.
  • Disminueix l´ansietat.
  • Augmenta la tolerància a la frustració.
  • Possibilita l´autoconeixement.
  • Millora les habilitats socials.
  • Reforça l´autoestima.
  • Permet controla l´estrès.

Beneficis del grup-classe:

  • Afavoreix la cohesió de grup.
  • Possibilita un ambient agradable a l´aula.
  • Redueix conflictes.
  • Augmenta el coneixement dels membres del grup.
  • Potencia la comunicació i el diàleg a l´aula.

Durant aquest primer trimestre i relacionat amb el nostre ODS: BENESTAR I SALUT estem fent tota una descoberta tant del propi cos com de les emocions que podem sentir.

A partir del recurs del Monstre de Colors estem posant nom i prenent consciència de les pròpies emocions, sent conscients del que sentim  i del que senten els altres: tristesa, felicitat, por, alegria, amor, ràbia, pena, gelosia, …

                               

A partir de la pregunta : Com em sento? Estem aprenent a identificar les emocions i les estem etiquetant i endreçant en el seu pot corresponent, tal i com ens explica el Monstre de Colors.

No les etiquetem com emocions bones o dolentes, ja que totes les emocions són necessàries.

El Monstre de Colors ens està ajudant a:

  • IDENTIFICAR LES EMOCIONS ( Com em sento?)
  • COMPRENDRE LES DIFERENTS EMOCIONS ( Per què em sento així?)
  • A EXPRESSAR LES EMOCIONS (  M´agrada sentir-me així?)
  • A REGULAR LES EMOCIONS ( Què puc fer per controlar el que sento?)
  • A TRANSFORMAR LES EMOCIONS ( Què puc fer per canviar i sentir-me millor?)

Us deixem un recull en imatge d´alguns del materials i dinàmiques que hem realitzat a l´escola i així les podreu compartir en família i comentar-les.

EL MONSTRE DE COLORS I LES EMOCIONS I3A

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>