LES CARXOFES A L’AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ I CONSTRUCCIÓ

A l´escola realitzem ambients d´aprenentatge un cop a la setmana. Aquest curs i donades la situació no ens podem barrejar amb altres companys/es d´altres nivells com havíem fet en cursos anteriors. Tot i ser així, gaudim molt fent-los amb els/les  companys/les d’aula.

L’ús dels ambients és una estratègia metodològica i organitzativa que ofereix la possibilitat de posar a l’abast dels infants propostes propostes estimulants, riques i variades que prèviament hem dissenyat i disposat d’una forma curosa. D’aquesta manera podrem captivar l’interès dels infants a partir de L’experimentació, la manipulació i el joc, tot generant preguntes que els ajudin a descobrir el món que els envolta.

Els ambients que realitzem a l’escola són: construccions, minimons, experimentació, artístic I i II, exterior.

A la classe d’I3 B, la classe de les carxofes, hem començat per l’ambient d’experimentació. Estem descobrint un munt de coses a partir dels diferents materials (rampes, coses que rodolen, coses que no, cargols, lupes, elements de la tardor, petxines, etc…).

Cada sessió s’organitza de la mateixa manera: part inicial on es presenta el material i es recorden les normes establertes entre tots. Una part central on juguem, experimentem, construïm, destruïm, compartim, fem hipòtesis i comprovacions…I recollim entre tots/es. I una part de tancament on fem rotllana i compartim allò què hem descobert i ens ha sorprès.

Us deixem aquí una mostra en imatges d’algunes de les sessions que hem realitzat.

AMBIENTS EXPERIMENTACIÓ I3B

AMBIENTS DE CONSTRUCCIÓ I3B

Desitgem que les gaudiu molt!!