ENS DIVERTIM I APRENEM FENT RACONS DE JOC

Tots els infants juguen i troben en el joc una estona gratificant.

El joc es produeix en els nens i les nenes de manera espontània el realitzen des de ben petits/es. En aquestes estones lúdiques  s´entretenen i gaudeixen . És important, convenient i necessari afavorir aquest tipus d´activitat tan a casa com a l´escola. Jugant aprenem i creixem.

Establirem uns criteris per tal que ens permetin conceptualitzar una conducta d´un infant com un joc. Entre aquests criteris podem destacar els següents:

• El paper del plaer ( plaer i diversió)
  • L´absència d´una finalitat ( absència d´exigències externes)
  • La lliure iniciativa dels participants
  • El fet que es tracti de situacions de simulació ( “fer com si”)

A través del joc els infants exploren el seu entorn i les persones i els objectes que el rodegen; aprèn a coordinar les seves accions amb les altres persones; aprèn a planificar i a tenir en compte els mitjans que necessita per aconseguir un objectiu; s´aproxima i utilitza els objectes amb intencions diverses i amb fantasia.

A l´escola realitzem una sessió setmanal de Racons de joc. En aquests racons el joc està mínimament  planificat segons les habilitats i les capacitats que volem afavorir, hem escollit els materials, …S´ofereix a l´alumnat diverses situacions ens les quals el joc és l´activitat principal i que possibiliten experiències diverses i , per tant, desenvolupen capacitats variades. Permeten recrear experiències quotidianes, assumir rols diferents als habituals, i faciliten representar situacions que els han comportat dificultats emocionals. En aquests Racons es treballen actituds de col·laboració i de respecte i es refusen actituds i prejudicis de tipus sexista. Igualment, permeten un ús diversificat del llenguatge i el respecte d´unes normes mínimes.

Realitzem 4 sessions on s´ofereixen els mateixos Racons i després es varien les temàtiques.

En una de les sessions es conviden a les famílies perquè puguin venir a compartir aquesta estona de joc amb els nens i les nenes.

Els primers racons que hem realitzat han estat: Racó de casa i nadons, Racó de vehicles, Racó ninos i casetes.

Us deixem un recull en imatges d´alguna d´aquestes sessions.

I3A RACONS DE JOC

Esperem que les gaudiu!!