CAP, TRONC I EXTREMITATS

Continuem la descoberta de les parts del nostre cos i així anem integrant el nostre esquema corporal.

L´esquema corporal és la representació mental que tenim del nostre cos, de les diferents parts i de la seva globalitat, és a dir, la nostra consciència corporal. Gràcies a aquest els infants van coneixent les seves possibilitats perceptives i motrius.

La imatge mental que tenim, no és innata sinó que es desenvolupa des del naixement i necessita una interiorització de les vivències i experiències, és doncs, un descobriment continu.

A l´etapa de l´educació infantil es comença a treballar l´Esquema Corporal de manera molt vivencial i significativa pels infants. D´aquesta manera aniran adquirint consciència del seu propi cos.

A les aules d´I3 estem fent aquesta descoberta a través de danses i cançons, de l´experimentació i l´observació amb miralls, dels jocs, de les sessions de psicomotricitat …

A partir de l´observació de les siluetes d´una nena, la Pepita, i d´un nen, en Pepito hem posat nom i situat diferents parts del cos. Aquesta conversa inicial ens ha ajudat a saber quins és el punt de partida general del nostre alumnat respecte el tema, per tal d´establir uns objectius de projecte que ens ajudaran a traçar el nostre itinerari a seguir.

Entre tots hem dit un munt de parts i les hem situat correctament.

Hem decidit dividir el nostre cos en 3 blocs  principals: CAP, TRONC I EXTREMITATS. D´aquesta manera endreçarem millor totes les parts.

Finalment, hem fet un collage situant diferents elements que podem trobar al CAP: ORELLES, CABELL, ULLS, NAS I BOCA. I les hem anant situant al seu lloc amb l´ajuda dels miralls.

Ens han quedat molt divertides!!! I hem rigut molt!!

Aquí us deixem una mostra en imatges de les sessions.

EL CAP I3A

També hem ballat la Cançó del ” Joc per moure el cos” del grup Un país de Xauxa. La podeu escoltar i ballar també a casa clicant la imatge:

Esperem que la gaudiu molt!!