AMBIENTS D´APRENENTATGE: CONSTRUCCIONS

Escola Puiggraciós on Twitter: "Ambients d'aprenentatge a educació infantil. Fer i desfer #ambients #aprenentatge… "

A l´escola realitzem ambients d´aprenentatge un cop a la setmana. Aquest curs i donades la situació no ens podem barrejar amb altres companys/es d´altres nivells com havíem fet en cursos anteriors. Tot i ser així, gaudim molt fent-los amb els/les  companys/les d´aula.

L´ús dels ambients és una estratègia metodològica i organitzativa que ofereix la possibilitat de posar a l´abast dels infants propostes propostes estimulants, riques i variades que prèviament hem dissenyat i disposat d´una forma curosa. D´aquesta manera podrem captivar l´interès dels infants a partir de l´experimentació. la manipulació, i el joc, tot generant preguntes que els ajudin a descobrir el món que els envolta.

Els ambients que realitzem a l´escola són: construccions, minimons, experimentació, artístic I i II, exterior.

A la classe d´I3 A, La classe dels cuiners i les cuineres, hem començat per l´ambient de construccions. Estem descobrint un munt de coses a partir dels diferents materials( bobines, llistons de fusta, peces diverses de fusta, pots cilíndrics…).

Cada sessió s´organitza de la mateixa manera: part inicial on es presenta el material, es recorden les pautes de la sessió i les normes establertes entre tots. Una part central, el cos de la sessió on juguem, experimentem, fem hipòtesis i comprovacions, construïm, destruïm, compartim, …I recollim entre tots/es . I una part de tancament de la sessió, on fem rotllana i compartim allò què hem descobert, ens ha sorprès…amb la resta del grup.

Us deixem aquí una mostra en imatges d´algunes de les sessions que hem realitzat:

SESSIONS AMBIENTS CONSTRUCCIONS I3A

SESSIONS AMBIENTS EXPERIMENTACIÓ I3A

Desitgem que les gaudiu molt!!