Article Científica

La nostra científica és diu Natàlia Kostretsova té 26 anys i va néixer a Moscú (Rusia). Actualment viu a Barcelona. Els seus hobbies són: escoltar música (Rock), li agrada anar en bicicleta, fer puzles, jocs de taula… Va estudiar en una escola de Moscú del 2002-2013, també va estar a la universitat de Moscú del 2013-2017.

A la Natàlia li agradaven les matemàtiques quan era petita, ella pensava que amb aquest recurs podria canviar el món. Allà va ser on a la seva vida es va involucrar una professora de geometria, la professora l’hi feia fer unes activitats que a la Natàlia li feien pensar i descobrir coses noves, que l’hi farien ficar-se al món de la ciència.

La Natalia Kostretsova  ens va explicar que podem viure al mon d’una manera més bona i renovable perquè podem provocar conseqüències com: sequera intensa, escassetat d’aigua, incendis greus, augment de nivell del mar etc.

I perquè no passi això ens va donar solucions com: fer ús de plaques solars, cotxes elèctrics, no trigar tant en dutxar-se per no gastar tants recursos, etc.

Treballa al centre d’investigació IREC a Cerdanyola. Es dedica a trobar altres maneres d’energia renovable mitjançant la impressió 3D. Estudia a la Universitat Autònoma de Barcelona. La missió del centre és contribuir el desenvolupament sostenible de la societat amb una major competitivitat industrial.

A la Natalia Kostretsova li vam fer moltes preguntes per saber una mica més d’ella, del seu treball i de les seves experiències en el món de la ciència… Aquí teniu algunes de les preguntes que li vam fer:

-Per què has vingut a estudiar a Catalunya?

-A quins països has visitat?

-Què t’agradava durant eras petita?

-Quin era el teu somni quan eras petita?

La nostra experiència amb la Natalia Kostretsova va ser molt especial. Tot el que ens va explicar va ser molt interessant, perquè ens va parlar de moltes coses en anglès!

Li vam poder fer moltes preguntes i va fer una presentació per entendre tot, va ser molt divertit!

Ara ja sabem millor la importància de la dona a la ciència.

Aquí teniu un recull d’imatges i vídeos del dia que vam fer la xerrada amb ella.

Wangos