VISITA ERASMUS DELS ALUMNES DEL I.C PIANELLO A L’ESCOLA CHARLES DARWIN

Com ja sabeu, l’escola participa del projecte Erasmus, aquest anys hem pogut gaudir del primer intercanvi d’alumnes i, del 6 al 10 d e març, van venir 10 nens i nenes del IC Pianello (Itàlia) a  l’escola Charles Darwin.

Vam triar 6 ambaixadors d’entre tot l’alumnat de sisè (2 per classe) per fer-los de referents i de guies de l’escola, encara que, a les activitats, hi vam participar tots els alumnes de 6è, Els nois i noies italians es van repartir entre les tres classes i, a la nostra, van venir la Serena, la Sílvia, el Matteo i el Klejon.

Va ser una setmana de plena d’activitats i diversió entre tots i totes. Vam fer de tot: jocs, sortides, tallers, converses entre els italians i nosaltres…etc, i ara us explicarem amb més detall tot el que vam fer.

Dilluns a primera hora, van arribar la Serena, la Sílvia, el Matteo i el Klejon a la classe dels CaxuFénix, vam fer jocs cooperatius per conèixer-nos, ja que era l’hora de fer educació física i els hi  vam donar la benvinguda d’una manera divertida. Després del pati, a segona hora, vam fer geometria i Scratch. Ens vam repartir en 2 grups. El primer va fer una activitat de pensament compuntacional desendollat amb gots, consistia en que havíem de crear els nostres codis per poder donar instruccions i moure una construcció feta amb gots d’un lloc cap a l’altre. El segon grup va preparar un joc de Scratch que consistia en col.locar cada brossa al seu contenidor amb l’ajuda que, si clicaves a la deixalla, ella mateixa et deia on l’havies de llençar

Dimarts, de les 9:00 a les 10:00, vam explicar als nostres companys italians tradicions i menjars típics de Catalunya: els castellers, la festa major, sant Jordi, i, el pa amb tomàquet… i, a les 10:00, els italians i els ambaixadors, van anar a fer una gimcana per tot el Prat. No van tornar fins a l’hora de dinar. I a la tarda vam fer música, vam fer grups de cinc persones i vam fer un sudoku de notes musicals, i vam estar practicant els balls per la cantata.

Dimecres a primera hora ens en vam anar d’excursió al mirador dels avions. Abans d’arribar al mirador, vam fer una parada a Cal Bitxot, una masia del camí del riu on ens van explicar moltes coses sobre els conreus, la masia i els galls. Després de la masia vam anar a esmorzar, vam descansar una mica i  vam anar al mirador. Vam tornar a l’escola a l’hora de dinar. A la tarda no van venir perquè van anar a visitar el Parc Güell.

Dijous al matí, tots i totes, vam portar una ampolla buida de plàstic de dos litres o de litre i mig per fer un taller de gegants. Podies posar-li tela per fer com si fos la roba, llana com si fos el cabell, ulls de mentida o fer-li tu la cara. Després del pati, vam anar al gimnàs a jugar al matar bolets en equips. A la tarda els nostres amics italians no van venir a l’escola perquè van anar a Barcelona a conèixer la Sagrada Família.

Divendres al matí vam fer una activitat d’intercomprensió resolent “El misteri de Mormoloc”. Cada equip de treball havia d’aconseguir descobrir que era un mormoloc, per fer-ho hi havia diferents textos escrits en diferents llengües romàniques que haviem d’intentar entendre. Al final, vam descobrir que mormoloc significa capgròs en romanès, i que, el seu misteri, és que fa la metamorfosi. A la tarda vam preparar un berenar amb entrepans, patates, sucs… i vam fer una festa de comiat: hi va haver-hi parlaments, obsequis de record per als nostres nous amics italians, berenar i just-dance per passar una darrera tarda molt divertida.

Amb els nois i les noies ens comunicàvem en anglès, i quan no sabíem explicar-nos, ho dèiem en el nostre idioma, i ens enteniem perfectament. Ells també ens deien coses en italià, i hem pogut comprovar que ens podem entendre força bé.

Ha sigut una experiència molt bonica conèixer aquests nois i noies d’un altre país, fer amistats noves, fer activitats amb ells i elles, aprendre noves paraules, i ells també han après moltes coses sobre Catalunya.

El que més ens ha agradat ha sigut poder conèixer persones noves, i fer-nos amics seus. Aquí us deixem unes imatges d’aquests dies plegats.

Ariadna, Omi.