ESTÀS PANTALLAT?

El 31 de Gener, la classe de 6éA (els Caxufenix) junt amb la de 6éB (els Edmins), vam anar al centre cívic Palmira Domènech a fer l’activitat: Estàs pantallat? On unes noies ens van fer quatre mini actuacions:

• La primera anava d’una noia que havia de fer uns deures de matemàtiques, i, segons ella, necessitava el mòbil de la seva mare i la mare li va deixar el mòbil. Quan ja estava a la seva habitació amb el mòbil, va ficar-se al Instagram per veure qui l’havia començat a seguir i va veure a un “noi” nou que acabava de començar a seguir-la. Llavors, ella, el ca començar a seguir. De cop li va arribar un missatge i es va adonar que era del noi i li va contestar. Tot va començar amb un “Hola”, van estar parlant i aleshores es van preguntar quina edat tenien, la noia en veritat tenia 12 anys però li va dir que en tenia 14, i el noi també va mentir dient que en tenia 14. Van continuar parlant fins que van dir de quedar, i per saber per on quedar havien de saber on vivien i, quan va passar això, es van adonar que eren veïns.
  • La segona eren una mare i una filla, la filla arribava a casa de l’escola i la mare estava parant la taula per dinar, la mare es va quedar mirant la televisió perquè hi havia un anunci molt impressionant i la filla va aprofitar per dir-li que li comprés un telèfon nou. La mare, bocabadada amb la televisió, li va dir que si i la noia, aprofitant la situació, li demana de marxar amb les seves amigues i la mare una altre vegada li diu que si. La noia marxa i, quan acaba l’anunci, la mare no sap ni on està la seva filla.
  • La tercera anava d’uns amics, un tenia mòbil i l’altre no, un estava obsessionat buscant wifi per enviar un missatge i l’altre es queixava perquè no tenia telèfon. El noi li diu que no està obsessionat amb el móbil, que només vol enviar un missatge. Els nois fan un tracte i s’intercanvien el mòbil fins arribar a casa. Llavors, el noi que ara té el mòbil, s’obsessiona i l’amic sent el que sentia ell abans.
  • La quarta anava d’un noi que estava jugant a la consola. Va arribar la seva germana per preguntar-li si volia sortir al carrer a fer alguna cosa, per que estava avorrida, i el noi li va dir que no, que volia jugar a la consola. La germana va començar a donar voltes pel menjador i a passar per davant de la televisió. Cada vegada el noi s’enfadava, i com la noia veia que s’enfadava, al final es va quedar quieta de peu davant de la tele, perquè s’enfadés més i , com ella pensava, això és el que va passar. Com el noi estava tan distret amb la consola, li va acabar dient “fora de la meva habitació!” quan no era la seva habitació, era el menjador de la seva casa. I al final la noia se’n va anar del menjador enfadada perquè només volia jugar a la consola.

Després ens van preguntar si ens havia agradat i ens van ensenyar unes targetes amb preguntes, cada targeta d’una escena. Ens vam dividir per grups i, parlant entre tot l’equip, haviem d’apuntar les respostes, un representant de cada grup va sortir a l’escenari a dir a la resta de companys les seves respostes. Finalment vam fer un qüestionari sobre si ens havia agradat l’activitat i l’ús que fem nosaltres de les pantalles de les pantalles. En acabar, vam tornar a l’escola.

Va ser una activitat molt divertida que ens va permetre reflexionar sobre com fem servir nosaltres les pantalles. Us deixem unes imatges de l’activitat.

Akane i Ariadna