EL CARNAVAL DEL@S CAXUFÈNIX

Fa uns dies vam celebrar el nostre darrer carnaval al Darwin, han estat uns dies molt especials i us els volem explicar.

La festa va començar el divendres 10 de febrer, quan els nois i noies de l’Escola Charles Darwin vam rebre a un noi que es diu Carnestoltes. Els alumnes de 6è vam fer que aquesta arribada del rei Carnestoltes fos més divertida (fent soroll, anant amb disfresses…) i ens ho vam passar molt bé acompanyant-lo.

Aquell dia, el Rei Carnestoltes ens va donar les seves ordres per complir durant la setmana. Ens va manar que dilluns vinguéssim en pijama, dimarts amb el cap decorat, dimecres de hawaiians, dijous podíem venir del que volguessin i divendres amb la disfressa de la classe.

El divendres 17 de febrer vam fer la gran festa de carnaval de l’escola: una gran actuació de comparses a l’Estruch. Cada classe va haver de muntar una coreografia. Per preparar el ball, les noies i nois de la classe, vam estar uns dies decidint les cançons i assajant. Les cançons les decidir ràpid, i, per preparar el ball, vam fer moltes propostes. All final, vam decidir entrar formant una “v”, després posar-nos en 4 columnes, més tard fer un cercle per recol.locar-nos, fer un parell de passos més i acabar.

Per acordar la disfressa vam fer una assemblea en la que van participar famílies i vam fer el disseny entre tots i totes. Després vam haver d’esperar uns dies a que arribés el material i, quan va arribar, vam posar-nos mans a l’obra. Vam trigar més d’una setmana a preparar-la, però ho vam aconseguir i el dijous 16 tothom va deixar la disfressa llesta a la taula preparada pel dia següent.

El divendres 17 va ser un dia molt divertit, per que vam celebrar la gran festa de carnaval, a nosaltres ens va tocar anar al primer torn. Quan vam arribar a classe, vam posar-nos les disfresses i ens en vam anar a l’Estruch a fer el ball per a les famílies i a veure les coreografies i les disfresses dels companys del nostre torn. Quan vam acabar, vam tornar a classe i ens  vam posar a pintar unes màscares mentre els nois i noies del segon torn feien les actuacions.

A tarda vam fer una festa al pati amb tota l’escola, el Charli i uns amics seus del planeta M51, vam ballar cançons amb els més petitons i ens ho vam passar molt bé, finalment vam tenir una estona lliure i ens van donar galetes i xocolata.

Han estat uns dies molt divertits!!! Aquí us en deixem unes quantes fotos de la setmana i el vídeo de la nostra coreo… esperem que us agradin.

Fins a la propera

Marc Tormo i Akane Cabezas