Article: Educació Viària – BICIS

Laura Martí i Elsa Sixto

El dimecres 3 de maig les dues classes de cinquè de l’escola Charles Darwin vam marxar d’excursió al Parc Nou a aconseguir el permís de conducció de bicicleta.

Els alumnes vam sortir xino-xano caminant des de l’Escola fins al Parc Nou. Estàvem molt nerviosos perquè ens examinàvem per a obtenir el carnet de bicicleta. Vam arribar al voltant de les 9:30h i ens va rebre el policia Toni.

Ell, va separar les dues classes i cada classe en dos grups. El primer grup, 5èB, havia d’anar a esmorzar i jugar una mica al parc. En canvi, 5èA vam estar fent una ruta (petita) pel circuit per tal de repassar els senyals, tan verticals com els pintats en el terra.

Un cop més, el policia va tornar a dividir grup en dos grupets: un grup va estar fent un trivial per mini grups de 4 o 5 persones, i l’altre va estar amb les bicis al circuit, fent com una petita prova per aconseguir el permís de conducció de la bicicleta. I, més tard, vam fer el canvi de grup.

El circuit de bicicletes simulava que estàvem per la carretera del nostre poble, el Prat de Llobregat, on ens trobem: senyals, semàfors, línies contínues/discontínues…

Quan tothom va fer l’examen i el trivial, vam acabar d’esmorzar i ens van deixar jugar una estoneta al parc. Abans de marxar, en Toni (el policia) ens va felicitar a tots i a totes perquè vam aconseguir el permís de conducció de bicicleta.

Com que ja era l’hora de tornar cap a l’escola per anar a dinar, vam tornar caminant i feia una calor infernal tota l’estona estàvem buscant l’ombra dels edificis.

Us animem a provar el circuit de bicicletes.

Aquí us deixem algunes fotos.

Adeuuuuuuu!!