Alumnes

Quan un alumne/a arribi nou al centre se li demanarà i se li donarà a la família la següent informació:

• Dades de l’alumnat: es demana a la família que ompli el full de registre per poder tenir les dades i donar-lo d’alta al RALC.
  • Google Workspace: Es crearà el compte de correu de família i s’afegirà la seva adreça de correu als grups classe corresponents. En el cas que l’alumne sigui de la comunitat de grans, se li facilitarà un compte de GOOGLE WORKSPACE i se’l vincularà a tots els serveis (drive, classroom, etc…) que li corresponguin.
  • Web del centre: S’informarà a la família de l’adreça de la web del centre per poder-la consultar.
  • Xarxes socials: El centre utilitza INSTAGRAM i FACEBOOK per fer difusió de la seva activitat. Se li facilitarà a la nova família les adreces d’aquestes xarxes socials per poder fer el seguiment de les publicacions i activitat del centre.
  • Missatgeria instantània: S’afegirà el número de mòbil de la família al grup de whatsapp de la classe del nou alumne a través de les famílies enllaç.
  • Autoritzacions. S’informarà a la família de les autoritzacions corresponents vinculades al dret a la pròpia imatge i a l’ús de serveis i recursos digitals a internet. Es demanarà la signatura a les mares, pares o tutors/es legals.
  • Ordinador de l’alumne/a. Si l’ alumne és dels cursos de primària 5 o primària 6 se li proporcionarà l’ordinador portàtil del PEDC i el seu identificador digital (credencials), així com el suport necessari per garantir-ne un ús adequat. Si l’alumne/a presenta algun tipus de discapacitat (visual, auditiva, motriu…) s’instal·larà en l’ordinador programari específic o es configurarà d’una forma determinada el sistema operatiu i el navegador d’Internet d’acord amb la persona referent específica de l’alumne, si n’hi ha.
  • MiFi del PEDC per a l’alumne/a: En cas que l’alumne/a nou no disposi de connectivitat a Internet a la seva llar i que cap altre germà o germana en tingui una, se li facilitarà una MIFI per accedir a internet.

Entorns de treball
Correu de centre de l’alumne/a. En el cas de disposar d’un correu de centre, se li
proporcionarà el correu i també es farà constar en el registre intern.
Web del centre. Se l’informarà dels continguts.
Nodes del centre. Si el centre l’utilitza com a plataforma de comunicació amb els
alumnes, creació de l’usuari i notificació de les credencials.
Moodle Àgora-Eix o EVA no corporatiu del centre. Creació i assignació de l’usuari a
cohorts o grups i notificació de les credencials.
Cultura digital del Centre. Se li facilitarà l’accés a la següent documentació:
• NOFC
• Normativa de centre sobre l’ús dels telèfons mòbils
• Protocols de centre, ús de dispossitius …
• Xarxes socials
• Delegats digitals, en cas que en tinguin