Docents

En arribar un docent nou a l’Escola de l’Ateneu, el centre realitza les següents accions:

• Demanar les dades al docent per tal de fer l’actualització de dades a ESFERA.
  • Usuari XTEC: Si el té, el facilitarà per incorporar-lo a la llibreta d’adreces de direcció. En el cas que el docent no disposi d’usuari xtec el/la director/a li gestionarà l’alta.
  • Ordinador portàtil del docent. En el cas que sigui un docent de nova incorporació, es sol·licitarà el dispositiu al Departament. Si és una substitució, es reassignarà el portàtil del docent substituït. El docent comprovarà que pot iniciar sessió amb el seu identificador digital usuarixtec@edu.gencat.cat / contrasenya GICAR
  • Clau wifi: Per accedir al serveis wiffi del centre, el docent haurà d’utilitzar la xarxa EDUROAM per connectar-se.
  • EVA: El centre treballa amb l’EVA Classroom. Se li facilitarà al nou docent accés a aquells classroom que necessiti utilitzar.
  • Google Workspace: Es crearà l’usuari per accedir al serveis corporatius de Google Workspace del centre i s’afegirà la seva adreça de correu als grups, carpetes i serveis corresponents.
  • Web del centre: S’informarà al docent de l’adreça de la web del centre per poder-la consultar.
  • Impressió i escaneig de documents: S’informarà al nou docent de les claus per imprimir i escanejar documents en funció de la comunitat a la qual pertanyi.
  • Xarxes socials: El centre utilitza INSTAGRAM per fer difusió de la seva activitat. Se li facilitarà al nou docent l’adreça d’instagram i se li explicarà el protocol per fer publicacions.
  • Missatgeria instantània: S’afegirà el número de mòbil als grups de whatsapp del centre.
  • Cultura digital del Centre. Es demana la lectura dels continguts i l’ajustament de la seva funció docent als protocols del Centre.

Recordem que l’apartat de Cultura digital
hauria de disposar com a mínim dels següents documents:
• PEC (continguts relacionats amb l’àmbit digital)
• NOFC (continguts relacionats amb l’àmbit digital)
• Estratègia digital de centre
• Desplegament de la CD dels alumnes
• Descriptors de serveis digitals que utilitza el centre
• Pla de comunicació
• Acords del Claustre i del Consell Escolar relacionats amb l’àmbit digital
• Pla de formació digital del professorat
Es recomana l’enviament d’un correu al professorat nou adjuntant un document amb el recull del conjunt de les informacions i enllaços proporcionats. Aquest document formarà part del pla d’acollida del centre.
En el cas del professorat substitut, es recomana que tan aviat com es pugui, una persona de la comissió digital encarregada de l’acollida digital li faciliti la informació.