Hem començat repassant les activitats prèvies realitzades a l’escola i aportant idees interessants per investigar l’ecosistema. Seguidament hem fet l’inventari del material necessari per estudiar la riera.
Després hem caminat fins a la zona de l’arbre trencat i hem començat a recollir dades de la riera.
Hem fet les següents proves: mesurar la temperatura de l’aigua i de l’aire, observar el color, l’olor i la presència d’escuma en l’aigua i prendre mesures de l’amplada i fondària de la riera, com també la velocitat de l’aigua. Totes aquestes dades ens han permès saber les condicions ambientals en que es troba la riera.
A continuació han reconegut diverses plantes que formen el bosc de ribera que envolta la riera. Finalment han capturat invertebrats aquàtics que, després, hem estudiat detalladament al laboratori amb l’ajut de lupes binoculars i fitxes, i hem descobert l’índex biològic dels exemplars capturats.
Amb l’aportació de tots els alumnes i gràcies a l’índex biològic hem esbrinat en quin estat de conservació es troba la riera. Posteriorment hem tornat a alliberar tots els animalons a la riera sans i estalvis.
Hem gaudit molt totes les activitats i hem pogut descobrir l’ecosistema de la riera de Vallvidrera!
La tornada des del CdA Can Santoi fins a l’escola també ha estat una aventura divertida, però llarga!
És la millor excursió de la meva vida!
Això és el que ha dit el meu fill al tornar.
❤️
Que bé! Ens agrada que els nostres alumnes aprenguin i, a més, s’ho passin bé.
Hem fet el combo perfecte!
Ens agrada que hagi gaudit i que hagi après un munt de coses sobre els éssers vius del nostre entorn i la Riera.