Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Benvolgudes famílies i estimat alumnat:

El passat 30 de gener, l’atmosfera a la nostra escola va vibrar amb un esperit de col·laboració, creativitat i, sobretot, pau. Amb motiu del Dia Escolar de la No Violència i de la Pau, els nostres alumnes des d’I3 fins a sisè van participar en una iniciativa única: la creació del Gernika de Picasso, una obra emblemàtica carregada de significat i memòria.

El Gernika, una obra mestra de Picasso, va néixer com a crit contra la brutalitat de la guerra i com a símbol de la lluita per la pau i la justícia. La seva imatge evoca les conseqüències devastadores del conflicte i la urgència de promoure la pau i la convivència pacífica entre les persones.

A la nostra escola, vam decidir abordar aquest tema d’una manera especial: mitjançant la creació col·lectiva d’una versió del Gernika plena de colors i esperança. Des dels més petits fins als grans, tots vam unir esforços per donar vida a aquesta obra monumental que ara presideix la porta principal de l’escola.

La bellesa d’aquest projecte rau en la seva naturalesa col·laborativa. No només van participar els nostres alumnes, sinó que també tot l’equip humà de l’escola va sumar-se amb entusiasme. Els docents van guiar i inspirar els estudiants, l’equip social va fomentar la reflexió i el diàleg sobre la importància de la pau, i fins i tot la conserge va aportar el seu granet de sorra per assegurar-se que tot estigués en el seu lloc.

La creació d’aquest Gernika de Colors va ser molt més que un simple exercici artístic. Va ser una oportunitat per aprofundir en valors fonamentals com la empatia, la tolerància i el respecte mutu. Va ser un recordatori constant del compromís de tota la comunitat educativa amb la construcció d’un món més just i pacífic.

El nostre Gernika de Colors no és només una obra d’art, sinó també un testimoni del poder transformador de l’educació i de la capacitat dels nostres joves per inspirar canvis positius al món que els envolta.

En aquest Dia Escolar de la No Violència i de la Pau, reafirmem el nostre compromís amb els ideals de pau, justícia i convivència pacífica. Que el nostre Gernika de Colors continuï recordant-nos, dia rere dia, que la pau és possible i que, junts, podem construir un futur millor per a tothom.