Visita de LEGO Education i ROBOTIX a l’Escola Ponent: Impulsant l’Aprenentatge a través de la Robòtica.

Benvolgudes famílies i estimat alumnat:

Ahir, 12 d’abril, va ser un dia que quedará gravat en la memòria de tota la comunitat de l’Escola Ponent. Va ser un dia carregat d’emoció i inspiració, ja que vam tenir l’honor de rebre la visita de l’equip directiu de LEGO Education, encapçalat per Victor Saeijs, President de LEGO Education, Tom Hall, Director General de LEGO Education International, i la Lilia Parfitt. A més, ens van acompanyar representants apassionats de ROBOTIX, incloent-hi la destacada presència de Ricard Huguet, director general, i l’Adriana Dern.

La jornada va començar amb una càlida benvinguda, un moment d’emoció compartida mentre donàvem la benvinguda a aquests visionaris de l’educació. Seguit d’això, vam oferir una presentació detallada sobre l’essència de l’Escola Ponent i la nostra missió centrada en l’educació i la robòtica educativa. A través d’una presentació interactiva de Google, vam tenir l’oportunitat de compartir amb ells la nostra passió i el nostre treball innovador en aquest àmbit.

Després de la presentació, els vam convidar a un recorregut pel nostre estimat centre educatiu. Durant aquesta visita, no només van tenir l’oportunitat de conèixer les nostres instal·lacions, sinó també de connectar amb els nostres estimats alumnes de diferents classes. Va ser una experiència profundament enriquidora, ja que els directius de LEGO Education i ROBOTIX van poder observar de primera mà com els nostres alumnes s’immersen en el meravellós món de la robòtica educativa.

Dins les aules, els visitants van ser testimonis del treball apassionant dels nostres alumnes amb una àmplia gamma de tecnologies robòtiques. Van poder experimentar la magia de les Beebots, l’entusiasme del Scratch Jr, la versatilitat dels Codie Rocky, la fascinació dels robots Edisons, la creativitat de les micro:bits, el poder del sistema WeDo 2.0 i la complexitat dels LEGO Mindstorm EV3. A través de demostracions pràctiques i explicacions dels propis alumnes, els directius van captar plenament l’impacte positiu que té la robòtica en el procés d’aprenentatge dels nostres estudiants. A més, vam tenir l’oportunitat de veure com els nostres alumnes treballen amb dedicació, es preparen i adquireixen les competències digitals que marquen el nostre currículum.

La jornada va concloure amb una atmosfera d’entusiasme, gratitud i satisfacció compartida. Tant els representants de LEGO Education com els de ROBOTIX van expressar la seva admiració pel nostre enfocament educatiu i van marxar amb una visió clara del nostre compromís amb la innovació i l’excel·lència educativa.

A l’Escola Ponent, creiem fermament en l’impacte transformador de la robòtica com a eina per fomentar la creativitat, la resolució de problemes i el pensament crític dels nostres alumnes. La visita d’ahir va ser una prova tangible dels progressos i èxits del nostre enfocament pedagògic, i esperem amb entusiasme les futures oportunitats de col·laboració amb LEGO Education i ROBOTIX per continuar enriquint l’experiència educativa dels nostres alumnes.