Àmbit digital a Ponent

L’escola veu la importància d’utilitzar i educar als infants en l’ús de les eines digitals, com a eina de treball i de comunicació de manera transversal.

És per això que, des de petits, a educació infantil i cicle inicial de la nostra escola tenim un espai setmanal dedicat a treballar aspectes digitals gràcies a les tauletes que tenen a disposició el nostre alumnat de Cicle Infantil. També, treballem aspectes curriculars amb els Bee-bots l’escola treballem amb tauletes. La Bee-Bot és un robot educatiu dissenyat per iniciar-se en la programació i la robòtica a l’aula fent activitats de seqüenciació, estimació i resolució de problemes d’una forma divertida i dinàmica.

També, per altra banda, l’alumnat d’infantil i de cicle inicial tenen el seu entorn virtual d’aprenentatge: El Classdojo. Amb aquesta aplicació treballem aspectes d’hàbits i rutines de cada classe, ens serveix per comunicar-nos amb les famílies i per enviar i rebre activitats on l’alumnat hagi de fer alguna fotografia, petit vídeo, algun so… de qualsevol aspecte que estiguin treballant a la classe.

A cicle Mitjà introduïm l’Espai de treball Google on cada alumne té el seu compte de correu electrònic específic. Aquest cicle continua treballant la robòtica gràcies al programa: GIRLS GEMS. També, l’alumnat, treballa amb Scratch.

A cicle Superior, l’alumnat continua treballant amb el seu espai Google personal i participa a les jornades de la Vallès bot a cinquè i de la Lego League a sisè utilitzant robots Wedo 2.0 i Lego Mindstorm respectivament.

tac