Estratègia Digital de Centre (EDC)

L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació del nostre centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Com s’estructura l’EDC?

El document de l’EDC es divideix en dues parts diferenciades però complementàries a tots els centres:

• La primera part és estratègica i marca l’horitzó on vol arribar el centre a mitjà termini en l’àmbit digital. Inclou una diagnosi, la determinació d’objectius, la planificació d’actuacions concretes i fixa l’avaluació de la mateixa estratègia.

• La segona part és un recull de la cultura digital del centre, el qual permet tenir un coneixement global del centre en l’àmbit digital. Inclou procediments, acords i accions que el centre ja està realitzant i que permeten tenir una visió completa de la cultura digital que el centre ja ha assolit.

Quins són els objectius?

Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits que tenen com a propòsit el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat i del professorat:

• Assoliment de la competència digital.

• Planificació estratègica i organització.

• Metodologies didàctiques i innovació.

• Inclusió digital i de gènere.

• Seguretat i protecció de dades.

Com ho portem a terme a l’escola?

A l’Escola Ponent de Granollers, els darrers anys s’ha estat treballant per la digitalització dels processos d’ensenyament-aprenentatge, a fi de millorar la competència digital de l’alumnat. Amb aquesta finalitat, la Programació General Anual (PGA) i el Projecte de Direcció (PD) recullen cada curs objectius relacionats amb la millora de la competència digital de l’alumnat. En aquesta línia, l’escola està invertint en millorar l’equipament digital del centre, ampliar-lo, actualitzar-lo i reemplaçar el material obsolet.

Fases de l’EDC

DIAGNOSI

OBJECTIUS

ACTUACIONS

AVALUACIÓ

La part de Cultura Digital la diferenciem principalment en:

ACOLLIMENT DIGITAL

RECURSOS DIGITALS

DESPLEGAMENT CD ALUMNAT

ACORDS DIGITALS

Tots aquests aspectes queden reflectits en el document final de l’Estratègia digital de Centre de l’escola Ponent. Per poder llegir el document, només heu de clicar aquí.