HEM ANAT A FER PA AL FORN DE LA VICKY

Aquest curs l’alumnat de 5è ha participat en el projecte Postdata que ofereix a les escoles el MACBA (Museu d’art contemporani de Barcelona).

Aquest projecte es basa en correspondències, ens arriben propostes mitjançant el correu postal o el mail.
Una de les propostes que hem treballat aquest any és la que ens feia Nicolás Paris. Ell ens fa una presentació d’unes postres argentines (facturas) que sorgeixen en una època política particular, aquests pastissets: cañoncitos, pedos de monja, bolas de fraile… són una crítica en aquells moments.
I ens va pensar en moments actuals i la feina als forns, retrobar-se amb la feina de forner/fornera que està en perill d’extinció a causa de la fabricació industrial.
A partir d’aquesta presentació, les nenes i els nens han desenvolupat temes d’actualitat que els preocupen. Hem fet
diverses converses interessantíssimes, hem vist que en el món hi ha molts conflictes: la guerra d’Ucraïna i Rússia i altres guerres, l’escalfament global, la feina que no fan les persones que gestionen la política, el maltractament animal… Al món sempre hi ha problemes entre blancs i negres, pobres i rics, pels gais…
Aquesta proposta ens ha anat genial, per una part hem pogut parlar d’aquests temes i també perquè ens hem pogut apropar al Forn de la Vicky que molt amablement ens ha ensenyat a fer pa: hem treballat sobre la recepta, hem vist els ingredients, estris i també els diferents processos.
Vam anar al forn al matí a fer la massa i després els pans. Els pans que vam estar una estona en repòs i a la tarda vam tornar-hi per enfornar. Mentre esperàvem la cuita vam estar cantant unes cançons.
Els pans van quedar superbons!!!!!
Més tard, per grups, vam triar noms relacionats amb l’estat del món actual per als nostres pans, finalment ens vam posar d’acord.
El pa allargat en el qual vam posar xia, és el PASSIL (pa + «fusil») i el pa rodo en el que hi vam posar sèsam és el PA GUERRIN (relacionat amb guerra).
Ha estat una experiència molt enriquidora tant per les converses que hem tingut (ha estat molt interessant escoltar a l’alumnat i conèixer els seus pensaments sobre aquests temes) i també l’experiència de fer pa. Des d’aquí agraïm a la Vicky la seva atenció.

Podeu veure més fotos aquí