ESPAI FRIDA KAHLO: L’ART I LA NATURA

L’espai Frida Kahlo té com a objectiu principal treballar diferents disciplines artístiques donant a conèixer l’obra d’artistes dones. El taller d’ aquest primer trimestre s’ha centrat en treballar i explorar les diferents possibilitats artístiques que trobem en els elements de la natura i les propostes s’han inspirat en les obres de Su Blackwell, Kate Kato i Kristen Meyer.

En una primera sessió es fa una aproximació a les obres de les artistes, analitzant amb l’alumnat la intencionalitat i el missatge de les seves creacions, en aquest cas, la naturalesa i l’entorn natural més proper com a font d’inspiració. S’expliquen les diferents propostes i es realitza una cerca d’elements naturals al pati, que després utilitzaran amb finalitat artística.

Les tres propostes del taller conviden a l’alumnat a descobrir les diferents possibilitats d’aquest material integrant-lo en diferents creacions. La primera proposta consisteix en elaborar una planxa de guix integrant els elements a sobre. En la segona proposta, els elements es disposen sobre un fons d’un color determinat per crear expressions artístiques que representen formes, paraules o objectes seguint paràmetres geomètrics. I en la tercera els elements s’integren dins d’un marc de cartró i paper de diari i la creativitat de l’infant resulta determinant en l’elaboració del producte final.

Aquestes propostes son lliures, els infants poden realitzar aquelles que els criden més l’atenció i explorar-les amb l’ordre que decideixin. Totes elles van acompanyades d’una valoració final que es considera fonamental perquè esdevé un moment de reflexió sobre les propostes realitzades, el producte final i els conceptes que han aprés.