Els Faraons i les Faraones

El primer projecte que hem triat ha estat el del nom de la nostra classe. Amb la proposta de diferents temes decidits pel mateix alumnat hem anat descartant els menys votats fins a arribar a la tria final. La proposta triada per tothom ha estat: ELS FARAONS I LES FARAONES.

Hem començat a treballar a partir d’una pluja d’idees per saber d’on partim i cap a on volíem anar i després, hem fet un debat per saber quins són els nostres interessos i què volem saber sobre l’Antic Egipte. Sabent això, hem continuat veient algun vídeo de l’Antic Egipte, explicant contes sobre la mitologia Egípcia i visitant algunes tombes actuals d’Egipte de manera virtual per endinsar-nos en el tema.

Paral·lelament, hemb fet de dibuixants i decoradors decorant la porta de la classe a partir dels Déus més famosos de l’Àtic Egipte i del faraó que més ens va agradar, Tutankamon, on aquest es va convertir amb el logo de la nostra classe.

D’altra banda, hem fet d’investigadors i investigadores buscant i descobrint allò que era del nostre interès; com vivien, morien, vestien, què menjaven, qui governava, com eren les piràmides, què van inventar… i un llarg etcètera. Els i les alumnes hem realitzat finalment, una exposició en grup amb el suport d’un Power Point amb un tema triat per en el que ens convertiem en experts i expertes i ho hem explicat a la resta de companys i companyes:

  • L’economia de l’Antic Egipte: de què treballaven, que eren els comerços, la importància del riu Nil per a l’agricultura…
  • Les classes socials; quines classes socials eren els nobles i quines eren les pobres, trets característics del Faraó, qui eren els escribes, qui podia ser escriba o sacerdot, qui eren els artesans…
  • Les construccions de l’Antic Egipte: quins eren els materials de construcció, què eren les piràmides, tipus de piràmides que es troben, de quin material estaven fetes les piràmides i els habitatges…
  • L’alimentació i vida quotidiana: que menjaven les classes socials altes i les baixes, com es feien els perfums, les joies com amulets, com vestien els rics i els pobres…
  • L’escriptura de l’Antic Egipte: que eren els jeroglífics, com es feia el papir, com es feia la tinta, que era la Pedra Rosseta…

Per últim i per finalitzar aquest projecte, hem jugar al Kahoot!, un joc de preguntes amb quatre possibles respostes que hem respost per grups de treball. Ens hem divertit molt i hem fet un recull de tot allò que hem treballat i hem vist què hem après i de que ens enrecordavem!

Aquí teniu una mostra d’algunes de les activitats que hem fet. Esperem que gaudiu tant com ho hem fet nosaltres amb aquest projecte!