RACONS I3

RACONS I3
Després del període d’adaptació, a la classe de les PINTORES I DELS PINTORS d’I3 ens hem iniciat en el treball per racons.

·       Els racons ens permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc potenciant l’ús de diferents llenguatges: matemàtic, lingüístic, plàstic, musical …
·       Segons el tipus d’activitat alguns racons necessiten ser dirigits per la mestra. En d’altres els infants poden funcionar amb força autonomia.
·       Organitzats en grups reduïts, els nens i les nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa, la seva autonomia i el sentit de la responsabilitat.
·       Les mestres portem un control de manera que cada infant vagi passant al llarg d’un període de temps (setmana, quinzena,…) per tots els diferents racons de treball. Va bé que hi hagi més d’una mestra a l’aula de manera que cadascú s’encarregui d’uns racons concrets.
·       Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d’aprenentatge adaptades als seus coneixements previs.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>