INF: PSICOMOTRICITAT

PSICOMOTRICITAT A L’EXTERIOR!

LA NATURA ENS APORTA MOLTS BENEFICIS, AIXÍ QUE LA ESTEM APROFITANT PER A PODER FER ACTIVITATS EN EL NOSTRE IDÍL·LIC ENTORN. 

ENS HEM CENTRAT EN LA PRIMERA PART DE LES SESSIONS QUE FEM A PSICOMOTRICITAT (CENTRAMENT DE COM ESTEM, RELAXACIÓ PER A UN MATEIX I ACTIVACIÓ DEL COS PER A COMENÇAR AMB EL MOVIMENT). 

UN COP QUE JA S’HAN POSAT EN L’ACCIÓ, HE VOLGUT QUE EXPERIMENTESSIN COM ERA ABRAÇAR A UN ARBRE, AMB LA CONSIGNA D’ESTAR AMB ELS ULLS TANCATS I RESPIRAR. 

DESPRÉS, ELS HE DIT QUE ENS POSÉSSIM EN ROTLLANA PER TAL DE VALORAR COM HA ESTAT L’EXPERIÈNCIA D’ESTAR ABRAÇATS A UN ARBRE QUE ELLS MATEIXOS HAVIEN ESCOLLIT.

LES RESPOSTES HAN ESTAT LES SEGÜENTS: “ERA MOLT DUR”, “NO SENTIA RES”, “PODIA ABRAÇAR-LO SENCER”, “ESTAVA UNA MICA ENGANXÓS”, “ERA MOLT ALT”, ETC.

ENS ADONEM QUÈ HA PASSAT? TOTS/ES ELLS/ES HAN POSAT PARAULES EN RELACIÓ AMB ELS SEUS SENTITS, ÉS A DIR, AMB SENSACIONS QUE HAN VISCUT EN EL SEU COS. AIXÍ QUE VEIEM LA IMPORTÀNCIA DE PODER TREBALLAR EL PARAR, L’ESCOLTA, EL COS, PER ESTAR PENDENT DEL QUÈ SENTIM I NO DE POSAR-LI CAP EN ALLÒ QUE ESTAN FENT. ÉS UNA MANERA D’ESTAR EN EL MOMENT PRESENT, SENSE PREOCUPAR-SE DE POSAR JUDICIS NI OPINIONS, SINÓ MÉS AVIAT D’ESCOLTAR-SE INTERNAMENT.

EXPERTS EN LA CREACIÓ!

SOVINT ELS HI DEIXO LES PECES TOVES PER TAL QUE ELLS MATEIXOS SIGUIN ELS SEUS PROPIS CREADORS. ÉS UNA MANERA DE POTENCIAR LA IMAGINACIÓ, LA ESPONTANEÏTAT, L’AUTONOMIA, LA CREACIÓ, I SOBRETOT, PER TAL QUE S’ESCOLTIN INTERNAMENT I VEGIN QUÈ REALMENT NECESSITEN CREAR PER A JUGAR (QUE A LA VEGADA QUE ESTAN CREANT ESTAN APRENENT I CREIXENT EN TOTS ELS NIVELLS). 

AIXÍ QUE… SI ELS DEIXEM ALGUN COP LLIURES PERÒ SENSE OBLIDAR-NOS DE POSAR LÍMITS DE MANERA RESPECTUOSA (ELS NECESSITEN PER A SENTIR-SE SEGURS EN L’ENTORN QUE ELS ENVOLTA), QUÈ PASSARIA?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>