En aquesta publicació presentaré diferents activitats de precisió; són jocs en els què la concentració és un aspecte fonamental.
Hi ha diferents tipologíes d’activitats;
- En uns casos les activitats les pots realitzar de manera individual i tu pots posar-te reptes jugant amb puntuació o amb el temps o amb la dificultat.
- En altres casos necessites de la participació d’una altra persona.
- En el cas de les activitats que es poden realitzar sols es poden introduir altres persones per incentivar la competició. Ara bé, recordeu que hem de saber competir; a vegades es guanya i a vegades es perd i les emocions que experimentem en aquests moments s’han d’entendre i treballar. Ni el que perd s’ha d’enfadar, ni el que guanya ha de fer enfadar a la resta, però tots els participants hem d’entendre que ha guanyat i que per lo tant estarà content.
A continuación presento tres activitats diferents que es poden realitzar amb materials que teniu per casa:
- Encistellem i sumem: Aquesta activitat tracta d’encistellar un objecte dins d’un altre i anar sumant els punts que aconseguim. És una activitats que requereix de molta concentració.
Material: xapa, tap d’ampolla, pilota petita de ping pong, pilota petita feta amb paper,… qualsevol material petit.
Gots o recipients per ficar la pilota de diferents mesures.
Situació inicial: Es col·loquen els recipients distribuits de la manera que es pacti: formant un triangle, de manera aleatòria,.. I se li dona una puntuació a cada recipient.
Objectiu de l’activitat: aconseguir el màxim de punts en 10 tirades (es pot modificar segons es consideri però sempre els mateixos llançaments per a tots els participants)
Desenvolupament del joc:
1.Un cop col·locats els recipients es pacta la distància de llançament. 2.Cada jugador té 10 llançaments. 3.Es juga per torns; de manera que tots els participants llencen la primera ronda i apunten els punts que han fet (si han encartat algun llançament) 4.Tots els participants utilitien la mateixa pilota o objecte. 5.En acabar els llançaments pactats es sumen els punts i qui més punts tingui haurà guanyat.
Aquesta activitat també es pot realitzar de manera individual, agafar-ho com un repte; per exemple intentar fer el màxim de punts en 10 tirades; o veure quants tirades necessites per arribar a 50 punts;… hi ha moltes opcions que pots fer sol, ja que no sempre podem disposar de companys o companyes.
Recordeu la pregunta que he llençat al vídeo: Serà mas fácil o més difícil llençar aixecat? Per què?
- Xapes: aquesta activitat és un joc tradicional.
Material: xapes o taps d’ampolles (tants com jugadors hi participin) i un camí delimitat previament (La meva recomanació és començar amb camins senzills i cada cop es poden anar complicant fent més canvis de sentit, fent-los més estrets,……)
Situació inicial: Cada participant té una xapa i es col·loca a la línia de sortida.
Objectiu de l’activitat: arribar al final del camí el primer sense sortir dels limits. En el cas que juguis sol l’objectiu pot ser fer el camí en el mínim de temps possible ; anar complicant el camí; o disminuir els llençaments que fas per superar-lo.
Desenvolupament del joc:
1.Cada jugador pot donar un cop amb els dits a la seva xapa en el seu torn. 2.Si surts del camí has de tornar a l’inici. 3.Pots xocar la teve xapa amb la dels altres participants, i si aquesta surt del camí ha de tornar a començar. 4. Guanya qui primer arriba al final del camí marcat.
Abans de començar a jugar és important realitzar una activitat per controlar la nostra tirada. Col·locar un objecte, fer una línia,…. i amb la xapa intentar apropar-te al màxim amb una tirada. Aquesta activitat es por fer tant individual com amb més participants i és important que la feu abens de començar amb els caminets, ja que així practiqueu una miqueta el llençament.
- Futbol xapes: jugar a fútbol utilizan les tapes o taps d’ampolla de jugadors i pilota.
Material: 23 xapes (11 d’un color, 11 d’un altre color i una que farà la funció de pilota o es pot utilizer una piloteta de paper; també es pot fer amb menys xapes però sempre s’han de tenir el matis número pels dos participants i una que faci de pilota).
Guix i dues caixes petites de sabates; el camp es pot delimitar segons els recursos de cadascú.
Poden decorar les postres capes com volgueu.
Un cronòmetre per controlar el temps del partit (a pactar entre els jugadors: 10 min)
Nombre de participants: dos
Situació inicial: Es delimita un camp rectangular. Dins s’hi marquen tres línies paral·leles (una en el centre del camp i les altres a una 50 cm de la línia de fons, per a delimitar l’àrea)
Objectiu: marcar el màxim de gols dins del temps establert.
Desenvolupament del joc:
-
Es tracta de fer un partit de futbol, on les xapes són els jugadors.
-
Cada jugador disposa d’11 jugadors. A l’iniar el joc els pot repartir com vol. Un serà el porter.
-
Cada participant disposa d’un toc de dits per a moure una de les seves xapes o per xutar la xapa-pilota amb una de les seves xapes.
- Els i les jugadores només poden xutar quan la pilota està a dins de l’àrea de l’equip contrari i sempre s’ha d’avisar abans de xutar a gol. El porter té dret a col·locar-se per mirar de parar la pilota. Si es marca sense haver avisat el gol queda anul·lat i la pilota canvia de possessió.
- Mentre un jugador/a toca la pilota té dret a seguir tirant.
- Si es toca a un adversari abans de tocar la pilota, es considera falta. En aquest cas es perd la possessió de la tirada i l’advrsari té dos torns.
- Quan hi ha una falta els i les jugadores poden moure les seves fitxes, sense necessitat de fer-les lliscar.
- Sila pilota surt fora dels límits després de ser xutada es fora. La fora la treu des d’on ha sortit el jugador/a que no l’ha tirada.
- Guanya aquell que marca més gols després que s’esgoti el temps de joc.
Després d’haver treballar al llarg de la setmana amb apuestes activitats de precissió . Ara, vosaltres heu de mostrar què heu fet:
Opció 1: crear un repte nos que es puguin fer en un espai reduït amb material casolà.
Opció 2: presentar alguna de les activitats personalitzades : per exemple:
- Futbol xapes amb les vostres decoracions i els vostres equips.
- Xapes amb circuits propis, i/o nova normativa.
- Encistellar: diferents planejaments de l’activitat d’encistellar i sumar; que la suma hagi de ser mental i si t’equivoques enlloc de sumar et treuen un punt,…
Si voleu compartir algun moment de joc a través de les xarxes socials RECORDEU escriture els hashtags: #jomargallodesdecasa #jocsdeprecisió
Si voleu enviar correu electrònic RECORDEU enviar-ho al correu electrònic d’aula amb l’assumpte: “Educació Física. Jocs de precisió”