Viatge en el temps…Museu Molí Paperer!

L’alumnat de 4t ha visitat el Museu Molí Paperer de Capellades, situat a la comarca de l’Anoia.

Aquesta sortida serà el punt de partida de la nostra següent situació d’aprenentatge titulada “Quina conseqüència té pel planeta Terra l’evolució de les màquines?”

El Museu es troba en un antic molí paperer del segle XVIII, anomenat “Molí de la Vila”, és un edifici amb una superfície de 2.200 m2 que consta de quatre plantes i un soterrani.

La nostra visita guiada amb monitoratge especialitzat ha consistit en un viatge a través de la història del paper, els seus orígens, el treball manufacturer i industrial, el paper a Orient i els molins paperers a Catalunya. Al soterrani hem pogut veure com es feia pas a pas el procés d’elaboració del paper fet a mà amb la maquinària i l’utillatge propi d’un molí del s. XVIII.

Finalment, hem gaudit d’un taller on l’alumnat ha elaborat de manera artesanal tres tipus de paper fets a mà: un full de paper blanc, un de color i un de paper reciclat.

Voleu veure les fotografies d’aquesta interessant sortida?

Cliqueu la imatge.