Te’n recordes?

Com a mestres d’Educació Física tenim molt clar quina activitat és molt ben acceptada tant pels més petits de l’escola com per als més grans. I aquesta és la dels jocs tradicionals. Descobrir que són jocs amb els que les mares, pares, avis i àvies ja jugaven us apassiona, però encara més jugar-hi! Oi, nois i noies?

A Educació Infantil comenceu a jugar a alguns jocs tradicionals que els propis familiars us presenten i a Educació Primària us en mostrem alguns més. Fins i tot fem una trobada de jocs tradicionals durant el Cicle Inicial, us en recordeu?

Pensem que és un bon moment per contactar amb els vostres familiars més grans i preguntar-los quin era el joc que més els agradava quan eren petits. Molts de vosaltres els trobeu a faltar aquests dies. Què us sembla?

Us proposem que utilitzeu el vostre enginy i feu servir material que tingueu per casa i material per reciclar per poder jugar amb algun joc tradicional. Xapes, botons, cinta, cordill, fils, rotllos de paper, esponges, tovallons, ampolles de plàstic… A part de consultar amb la família, també podeu buscar informació per la xarxa.

“Te’n recordes?” Alguns dels jocs que hem treballat a l’escola són: les bitlles, les bitlles catalanes, la xarranca, els circuits de xapes, les dianes de punteria, les baldufes, els salts entre cordes, els patacons… (buf! Hem fet molts jocs tradicionals, eh?! Haureu de fer memòria)

Penseu-hi i després jugueu en família. I no oblideu d’explicar als vostres familiars com ho heu fet.

Salut i energia positiva!

1. Agatha Canteli

Bon dia Jordi,
    Aquesta activitat m’ha encantat, és una bona idea per a reutilitzar el material reciclable. La meva àvia segur que m’explica molts més jocs de la seva infància.

Una abraçada per a tots.

Agatha Canteli 6èB

2. Gabriel Bernadó

Bon dia Jordi,
    Aquesta activitat m’agradat, és molt bona idea per a reutilitzar el material reciclable.

Una peto per a tots.

Gabriel Bernado

3. Irene Fernández

Bon dia Jordi,
    Segur que ens ho passem molt be jugant a jocs tradicionals, em sembla molt be la idea de materials reciclats ja que així reduim la contaminació. Així també podem matar el temps i no ens aburrirem
    Salutacions
    Irene.

4. Luna Romero Calero

Bon dia Jordi,

M’agraden molt les activitats que estàs proposant, em semblen molt entretingudes i divertides, espero que ens veiem aviat.

Luna

5. Biel Lumbreras

Hola Jordi.
    Jo he jugat a les caniques amb el meu pare (els forats eren aros molt petits i amb material reciclat, tambè hem jugat a la petanca amb pilotes que tenia per casa.
    Adeu.

6. Héctor Capasso Martínez

Hola Jordi, aquesta actividad es molt bona pero pensar com fer el Joc I no aborrire-te. No he jugar a les chupes amb tapons d’ampolla

7. Marc López Martos

Se me ha pasado explicar el juego tradicional.

yo he jugado con mi abuelo al cartón y estuvo muy divertido.
    El cartón consiste en pones el el suelo una madera o dibujas un cuadrado en el suelo y pones un trozo de cartón encima y tiras una piedra y si le das al cartón y lo sacas fuera del cuadrado ganas un punto, y si no lo sacas fuera del cuadrado lo vuelves a colocar en su sitio.
    El juego ha estado muy divertido.

8. Gisela Sáenz

Hola Jordi

Gràcies per aquesta activitat tan divertida, m’ha agradat molt! Jo he jugat amb la meva família als “cromos de picar “, a les gomes elàstiques, la corda i ha sigut molt divertit.

9. Marina Ortiz Pérez

Hola Jordi:
    Jo he fet un joc de punteria. He tallat dues ampolles d´aigua per la meitat i les he fet servir de galledes. Amb uns quants taps, també d´ampolla hem fet dos equips. Els taps anàven amb gomets de color verd i vermell per diferenciar els equips. El que abans els colava a dins de les ampolles guanyava. M ´ho he passat molt bé.

10. Lucía Pérez Urbano

Hola Jordi, yo he creado un juego:
    El juego se trata de que hay una colmena(caja de cartón) y una abeja(rollo de papel de váter), y tienes que consigues tirar la abeja que caiga dentro de la colmena.

11. Jose M. Sánchez Nadal

Jo he jugat amb els meus pares, a el joc de “El Bote”.
    És com el tocar i parar, però es diferencia en que no s’explica perquè s’amaguin les persones; sinó que es xuta molt fort una ampolla de plàstic, i el que per ha de agafar-la, per poder començar a enxampar.