LA MÚSICA NO PARA!!

I és que sempre hi ha algun motiu per celebrar amb música!

Aquest segon trimestre a PETITS hem treballat varies cançons populars a partir de la capsa de caixes musicals i cançons de festes tradicionals del CARNAVAL com per exemple: Ara arriba el carnestoltes, Dijous llarder… les quals hem acompanyat amb diferents instruments musicals i amb atrezzo. També hem fet danses EL TREN DE L’ALEGRIA i el BUGUI-BUGUI.

A MITJANS …

A 1r hem creat el nostre instrument de percussió, posant en pràctica el que havíem après al taller de Batucada reciclada. Hem aprofitat els instruments per posar ritme a la nostra música i; per iniciar-nos en l’aprenentatge de les notes i aprendre a llegir una partitura, hem creat uns teclats molt colorits que ens serveixen també per aprendre a tocar els carillons i el piano. També hem ballat molt i hem treballat cançons i danses tradicionals de CARNAVAL. A 2n també hem gaudit d’aquestes tradicions i hem continuat treballant i experimentant amb l’harmònica, convertint-nos en bons experts! A més a més, també fem ús del mateix sistema de notació musical amb les partitures de l’arc de Sant Martí per interpretar diverses melodies i aprendre a ser petits compositors i compositores.

A 3r, després de gaudir amb la disbauxa i la dansa pel Carnaval, hem continuat aprenent a partir de la capsa “Podem fer música sense sentir-hi?”. El repte ha estat investigar sobre què és el so, com es produeix, com ens arriba a la nostra oïda i descobrir si realment podem fer música sense sentir res a través de diferents experiments. A més de sensibilitzar-se amb les persones amb pèrdua auditiva, els infants han descobert al compositor Beethoven, el gran músic clàssic sord, sent capaços de conèixer la seva biografia i discriminar les seves obres més conegudes.

I a GRANS hem anat des de la música més pacífica a la més animada!

A 4t ens hem iniciat en l’aprenentatge d’un instrument que ens acompanyarà durant la resta de Primària : la FLAUTA. Però també hem treballat les tradicions d’aquesta època com el CARNAVAL, i hem après a ballar EL TIO FRESCO!!

A 5è vam començar treballant la figura del gran PAU CASALS, músic i home de pau, i també ens hem iniciat en l’aprenentatge de l’UKELELE. Aquests darrers dies ens hem posat de ple a preparar la programació de les músiques de QUAN ENTREM ESCOLTEM, per a què tota l’escola entri amb molta energia cada matí.

I a 6è hem gaudit moltíssim muntant l’ALBETUCADA que ens va acompanyar durant tots els actes de Carnaval i també ho farà pel Cross Solidari. I no ens deixem que també estem preparant el nostre gran projecte performatiu, CANTÀNIA, que aquest curs s’anomena EL NAUFRAGI.

Que la música us acompanyi!!