Sant Jordi 2017

Avui 24 d’abril celebrem la diada de Sant Jordi a Ponent. A la nostra escola tenim molt present que les festes i tradicions del nostre municipi, la nostra comarca o bé el nostre país formen part de la nostra vida i, per aquest motiu, cal treballar-les i tenir-les presents en les activitats escolars.

Les llegendes són històries populars amb molts elements imaginaris i fantàstics que donen explicació a l’origen de noms de lloc, creences, noms de persones i altres tradicions. Al llarg del temps, les llegendes s’han transmès oralment.

A Catalunya, les més conegudes són la llegenda de Sant Jordi, la llegenda de la Mare de Déu de Montserrat i la llegenda de l’escut de Catalunya.

La llegenda:

La llegenda de Sant Jordi conta que hi havia un rei molt estimat que tenia una filla molt bonica. Un drac que treia foc pels queixals assolava les terres catalanes i exigia cada dia el sacrifici d’una persona per a satisfer la seva gana. Escollien la víctima a sorts, i un dia li va tocar a la filla del rei. Quan la princesa s’apropava al drac, que rugia ferotge, va aparèixer un jove cavaller. Era Sant Jordi, que, tot precipitant-se contra el monstre, li va enfonsar la llança gola avall. El drac, vençut, va fer un crit terrible i va caure mort a terra.

Una mica d’història:

Les arrels històriques de la tradició de Sant Jordi es remunten al segle XVIII quan es popularitza la diada com una festa d’exaltació catalanista.

Al llarg dels anys s’ha consolidat com una festa tradicional i emotiva en la qual els enamorats s’intercanvien una rosa i un llibre.

Sant Jordi, patró de Catalunya, és avui dia una festa popular, cívica i cultural que en els últims anys ha obtingut un reconeixement internacional en diferents països del món.

En l’actualitat, la celebració de Sant Jordi com la diada del llibre i la rosa, es complementa amb l’organització d’actes cívics i culturals arreu de totes les poblacions de Catalunya.

Vols veure què han fet els diferent cicles? clica la imatge!

infantil

CICLE-MITJA