Emprenedoria: creem les nostres cooperatives

Som els alumnes de 5è de l’escola Montessori de Rubí i hem creat dues cooperatives, la de 5èA es diu «Industries Montessori» i la de 5èB «R.I.D.E.M». Tots dos noms van ser escollit a través d’unes votacions.

• Cooperativa «Indústries Montessori», per una banda «Industries» significa que venem productes, i per l’altra, «Montessori» pel nom de la nostra escola.

• Cooperativa «R.I.D.E.M» són sigles que volen dir Racer (corredor en anglès) Idees Divertides Escola Montessori

El logotip de RIDEM: les mans simbolitzen les nostres mans creant els productes que vendrem. Les lletres formen un trencaclosques que representen que la classe treballant en equip.

El logotip Indústries Montessori: El nostre logotip representa la natura i el reciclatge, ja que la nostra escola és una escola verda. Els cors simbolitzen l’estima per allò que ens envolta.

Abans de les vacances de Nadal, vam constituir les dues cooperatives, on tots el socis vam prendre les decisions que creiem necessàries per tal d’engegar les cooperatives. En aquesta acta sortien representats l’equip directiu i tots els socis i sòcies.

• Cada soci i sòcia vam signar un paper que acreditava que formàvem part de la cooperativa i que cadascú de nosaltres aportava un capital inicial de 3€.

• Durant les vacances de Nadal cada soci/a hem hagut de dissenyar un prototip, explicar el cost i la seva utilitat. Aquests dies els hem exposat als companys i en breu votarem els 5 productes que volem dur al mercat. Un cop escollits farem un estudi de mercat amb la resta d’alumnes i mestres de l’escola i ciutadans de Rubí per conèixer les seves preferències.