NÚRIA PICAS

És una corredora de munyanya nascuda a Manresa el  2 de novembre de 1976. Ha guanyat desenes de les curses de muntanya més destacades. Viu a Berga i entrena per les muntanyes dels voltants del Berguedà.

1r Trimestre

CROSSFIT KIDS

A l’espai Núria Picas de Cicle Inicial i Cicle Mitjà hem fet un taller de CrossFit Kids. Taller enfocat al treball de l’esquema corporal, sent aquest el coneixement que tenim del nostre cos tant en estàtic o en moviment, en relació amb les seves parts i amb l’espai que ens envolta, aspecte fonamental de cara a la resolució de situacions motrius d’una forma eficaç. Per aconseguir aquest objectiu fem puzzles amb les parts del cos, dibuixen el seu propi cos, fem curses de relleus i molt més.

Un altre dels objectius principals d’aquest taller és que prenguin consciència de les possibilitats del seu propi cos i que valorin i respectin tant les seves capacitats com les dels altres.

EL CIRC AL MONTESSORI

Els alumnes de Cicle Superior aprenen les habilitats i destreses específiques relacionades amb les tècniques de Circ: malabars, Acrosport i equilibrisme. En cadascuna de les propostes treballem aquelles capacitats que són més importants en el món del Circ: la coordinació, la força i l’equilibri. A més, aprenen com intervé l’aparell locomotor en cadascuna de les tècniques que es proposen. Introduint un marc teoricopràctic els alumnes són capaços d’entendre quina funcionalitat tenen els músculs i els sentits en tasques coordinatives

2n Trimestre

A l’espai Núria Picas treballem diversos jocs i activitats. En aquest sentit coneixem diferents jocs autòctons i tradicionals, a més de jocs cooperatius i jocs olímpics

L’objectiu és treballar els jocs que es realitzen a les Rubimpíades, les quals són un punt de trobada per tot l’alumnat de tercer de Primària de les escoles de Rubí. La finalitat és que els nens i nenes participants es relacionin entre ells en una jornada de convivència. Els principals objectius d’aquest taller de Cicle Mitjà són:

• Resoldre situacions motrius de forma eficaç en la pràctica d’activitats físiques.
  • Participar del joc col·lectiu de manera activa mostrant-se respectuós amb les normes i els companys.
  • Practicar activitat física vinculada a l’entorn com una forma d’ocupació del temps de lleure.