Taller de llana a casa de la Elin!

El divendres 24 de maig vam visitar la casa d’una companya de la classe: la Elin.

A les 9:00 vam sortir del pàrquing de sorra, i vam anar pel camí de ronda, fins al càmping de la Vall. Allà ha vingut els policies municipals i han tallat la carretera per deixar passar sense perill.

Abans d’arribar a casa la nostra companya, ens hem trobat amb una riera. La Helen i la Mercè que ens han acompanyat tot el camí, ens han ensenyat com creuar la riera sense caure a l’aigua.

En arribar, ens hem trobat moltes coses per jugar: gronxadors, tirolina, matalàs elàstic per saltar, la casa de l’arbre, teles, una corda per fer equilibri, un sorral, una cuineta, un tobogan… Semblava un parc d’atraccions!

Després hem entrat en un tipi i ens han ensenyat el procés de la llana. Hem après que el primer que es fa és esquilar l’ovella, posteriorment es neteja la llana, es fila i es tinta amb colorants naturals, com per exemple: l’eucaliptus, la magrana i l’olivera entre d’altres. Es teixeix la llana per fer jerseis, samarretes, bufandes, faldilles. La Mercè ens ha explicat aquest procés molt bé i ens ha agradat molt. Fins i tot, hem fet un pas de models.

Després hem anat a veure les ovelles d’en Didi que es troben per allà. Els hem donat a menjar branques d’olivera i fonoll. Ens han explicat que les ovelles només tenen dents a la part de baix de la boca.

Per acabar, hem jugat una estona més i hem tornat cap al pàrquing de sorra i cap a l’escola. Ens ho hem passat molt bé!

Aprofitem per agrair a la Elin, la Helen i l’Albert per obrir-nos les portes de la seva casa. També a la Mercè per tot el que ens ha explicat i de la manera que ho ha fet. I a la policia municipal per estar sempre al servei de l’escola.

Clica sobre la imatge per a accedir al recull de fotografies.