Escacs a l’escola

Durant el curs 17-18, els mestres de les escoles de la ZER es formen en l’ensenyament dels escacs a l’escola.
Durant el curs posterior, l’escola Les Clisques inicia la pràctica d’aquest joc als alumnes d’educació primària tot seguint les recomanacions del projecte Escacs a l’escola del departament d’educació.

El projecte destaca la relació i utilitat del joc dels escacs en l’àmbit educatiu. És un recurs que potencia multitud d’habilitats com el pensament lògicomatemàtic, les habilitats lingüístiques, la capacitat de concentració o la creativitat, el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i els hàbits de conducta.

Es comença a primer de primària. Al voltant dels 6 anys és l’edat idònia per iniciar-se en la seqüència observo–penso–jugo, que es practica en el joc i s’intenta fer extensiva a la vida.

A la pràctica, suposa 1 hora setmanal que es combina amb la pràctica de la Robòtica educativa tot dividint el grup classe en 2 sub-grups.